Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

Евродепутатите Андрей Новаков и Петър Витанов - в "Брюксел 1"
19 сеп 2021 14:30, Александър Попов
166

Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП," коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR.

Предложението на ЕК е от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.  

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея? Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", каза Новаков.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", допълни пще той.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025-а, други - от 2040-2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на е-батериите ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова ВАН-овете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г.", смята Петър Витанов.

Целият разговор за електромобилите и бъдещето на въглищните райони у нас във връзка със Зелената сделка - вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
3
 
10
 
! Отговори
от СиднейАвстралия преди 2 години
За неделна кола е ок. За бизнес, като пуснеш климатик и музика и фарове ще стигнеш утре
21
4
 
6
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 2 години
Все ми е...тая.през 2035 -та няма да ми подновят категорията...органите по...обективни причини.Щото ще бъда...прецедент,101 годишен с...книжка.
20
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 15 - Ем виж бате, ако живееш в някоя ДУПКА, където нема станции, не та знам и как ще ми извадиш парите за такава кола, освен ако не си някой нарко дилър. Ако си кушиш такава кола, не се плаши, ще ти инсталираме зарядни.
19
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 16 - В Дания поне повечето зарядни са на парко местата пред жилищата и след време, ще е част от регулациите, за стоителстов на нови сгради и паркинги. Просто паркираш колата, ръгаш го в зарядно, цък на телефоня и като се върнеш, си ти човека. А и е на същата цена, като домашната ел. енергия. Тва е лесен проблем за решаване. Не е, като да имаш по 10 камиона, да горят хиляди литри, самои само да заредят някоя кварртална бензинджийница.
18
2
 
13
 
! Отговори
До 15 преди 2 години
То хубаво ти е разхода 2 лв на 100 км,ама колко струва самата кола?И ако трябва да отидеш някъде,където няма зарядни устройства какво става?
17
3
 
6
 
! Отговори
ТЕЦ-ове и "екол преди 2 години
Що се отнася до природата, то положението ще стане още по-зле, защото се вкарва цял един бизнес допълнително, което значи повече замърсяване. При добив на материали за батерии и при производство на батерии се замърсява околната среда. Отделно тези батерии после не се рециклират. Няма капацитет всички батерии да се рециклират. В момента се строели заводи. Обаче дали някога ще има достатъчно заводи за рециклиране? Батериите попаднали в околната среда страшно замърсяват. ТЕЦ-овете също са проблем.
16
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Тук няма да стане - АБе то кат телефоните уе! Поимниш ли ги, га бяха сас сензорен дисплеи по 2000 лева и нямаше евтинджак? Минаха 5 години и ся има опо мопооо, аа ууу, мнооо яки дет къъъртат мифки! Че тай. Аре!
15
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В София има 900 хиляди автомобили. Повечето хора са в блокове,не в къщи.Едно зареждане на станция трае поне 20 минути. Пита се в задачата как ще смогнат да зареждат.
14
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
От 5 -2 лева на 100 км, пичове. Ако не ми вярвате, проверете сами! Модела го дават да мине 560 км, ама ако караш като баба си. Ако караш със 120 и не е голям кочан вънка 450 ги минава спокойно. Батерията му е 72кв., демек гори по 16 кв/ч на стотаак. Нощната при нас е 12 стинки! Нема и два лева! Ама мноо пара уе!
13
3
 
12
 
! Отговори
българин преди 2 години
Без тези автомобили с двигатели с вътрешно горене, сме за никъде!-:((((
12
3
 
11
 
! Отговори
Водач преди 2 години
Ако ги спрат 2035, значи 2046 ще мога да си купя нова 11 годишна. Тогава ще съм пред пенсия, май ме устройва.
11
5
 
21
 
! Отговори
Тук няма да стане преди 2 години
Има доста пречки да навлязат ел. автомобилите. Цената им е много висока. Те нямат бюджетен сегмент. В България се кара предимно втора употреба и то предимно не скъп коли. До 10 хил. лв. обикновено. Даже да не кажа, че най-много са колите до 5 хил. лв. Кой ще се бръкне да плати за ел авт.? То и сега само по-заможни си купуват ел автомобили, но само като втора кола, защото за дълъг път не стават. Държавата тук не дава чак такава помощ при закупуване на ел. авт., за разлика например от в Румъния.
10
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много челени всички костюмарчета, ама карат огромни бензинови коли, сменят иг през година-две, летят винаги бизнес каса, дето полета вместо 400 души, има 80 и живеят в по 300 квадрата имения ... ама челени, нали?
9
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще спре даже по-рано, но стадото още не е разбрало. Следва представлението "екологична пандемия", цените на горивата ще скочат до небесата заради такси и овцете сами ще се откажат.
8
6
 
6
 
! Отговори
. преди 2 години
НЕ!
7
9
 
7
 
! Отговори
Истукан преди 2 години
Ще спре друг път. Петролните гиганти няма да позволят това. Има двигатели на вода, има електромобили, има и магнитни двигатели, а има и генератори на безплатна енергия. Има също и слънчеви панели, вятърни централи, ВЕЦ-ове и т.н. Всичките тези технологии са спрени, защото никой няма интерес от тях. Енергото има интерес единствено да изкупи електрическата енергия от слънчевите панели, вятърните централи и ВЕЦ-овете, но няма интерес към безплатната енергия като вода и квантова енергия във въздуха.
6
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 4 - Иначев какво? Няма да може, всички да разберем, че ти е малка оная работа, като нямаш голям бръмчилник, за да компенсираш ли?
5
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Имам колега, който си взе Телса Модел 3 и редонвно пътува Пловдив-София по бизнес или Пловдив-Бургас, за да си е на почвика в къщата. Пича каза, че му излича под 2 лева на 1 км, като зарежда нощна! WTF уе! И аз искам! Акос танат евтини, само ненормалмник ще кара на бенз.
4
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Купувайте сега големи V8 бензинови двигатели. В не много далечно бъдеще цените им ще скочат, защото това са истинските автомобили - хората ще искат такива, макар и стори, отколкото новите дигитални пластмасови бъгави електрички и хибриди.
3
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
""В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители"" - Виж пич! Не сички са като тебе - костюмарчета, дето въртят неква далаверка, ткаа че не ни мисли нас.