Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

Евродепутатите Андрей Новаков и Петър Витанов - в "Брюксел 1"
19 сеп 2021 14:30, Александър Попов
166

Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП," коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR.

Предложението на ЕК е от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.  

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея? Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", каза Новаков.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", допълни пще той.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025-а, други - от 2040-2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на е-батериите ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова ВАН-овете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г.", смята Петър Витанов.

Целият разговор за електромобилите и бъдещето на въглищните райони у нас във връзка със Зелената сделка - вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 36 - Какво общо има коментар номер 36, с "електричка"? Каква е връзка с 6 лева за кутия цигари и "вадене", на електричка?
41
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Датчанина, можем да се учим от много места по света за какво ли не, но този пример, който даваш е практически неприложим вече. Или искаш да се сринат всички блокове и кооперации и да се построят наново по датски модел.
40
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тц тц ... върнете конете! Еййй, кво хбаво беше едно време! Одихме на гости, с на такто коня! "Паркираш" го, до някое дръвшче, той си хапва, ака си, цвили и ти се радва ... ама дойдоха КОЛИ! И кво! Прави асфалт, масфааааалт! Малее! Луда работа!
39
8
 
2
 
! Отговори
До 36 преди 2 години
Значи вадиш за електричка. Какъв е проблемът?! Реалната СРЗ в Софияотдавна е над 4000лв., Което е достатъчно за нов такъв автомобил.
38
3
 
4
 
! Отговори
Мухаха преди 2 години
Вързанка за панелните невежи диванни философчета жендербройлерчета-*** които си мислят че това дето мамa го носи в торбата да папкат расте у суперо!))Хаха!
37
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
".И хайде няма нужда 50 процента от заплатата ми да отива за данъци като в Дания. Такива примери не ща."- Но има нужда, в болницата да СМЪРДИ, защото трябва да режат о тпрепарати за почистване, нали? Има нужда, образованието ни да е в ОКАЯНО състояние? Има нужда, да има корупция, която да спъва дребният и среден бизнес, да гони големите инвеститори, като остава възможности само на разни акули, да експлоатират работници и евро средства, нали? Задръж си 200 лева отгоре. Хала да са ти!
36
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А ако караш камион с батерии, ще ти трябват две ремаркета за батерията.
35
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 33 - То и за цигарите така казваха, ама станаха по 6 лева и падна броя на пушачите, нали?
34
4
 
10
 
! Отговори
До 32 преди 2 години
Гледат се общо колко са колите,не колко са продадени за една година. Общо в Дания има 15 хиляди електрически коли.При 2,6 милиона общо.И хайде няма нужда 50 процента от заплатата ми да отива за данъци като в Дания. Такива примери не ща.
33
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 20 - България ЩЕ се коригира или ще изчезне.
32
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Качваш на Бай *** гордият собственик на осма употреба BMW E60, струващо колкото заплата на студент в западна компания, данък и нафта и гледаш цирк. Научил се поп да яде боб. Свършил се ноб, отучил се поп. Крайно време е сервитьори и шофьори на баничарки да разберат, че нямат пари за коли. Край с бащинията всеки клошар с BMW.
31
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 20 За тази година, над 72% от новите коли са електрически. И да, ще ти давам за пример Дания, защото от тях може САМО да се учим. За разлика от нас, няма Азис и Борисов.
30
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като гледам нема да спре скоро :) Карат си некакви ръчно направни моторчета, карат си некакви коли от 20-30 години, естествено без катализатор, затова вдигат толкова шум.....хахахаха :))) Аз свикнах, първоначално ме дразнеше, но хората немат пара, к'во да праиш :)))
29
4
 
6
 
! Отговори
До 20 преди 2 години
Ела в България и тогава говори. Тук не е Дания и няма нищо общо, затова проблема не е малък, а голям, да не кажа почти нерешим. Тук няма паркоместа пред жилищата. Всеки паркира където намери. Издават се разрешителни за строеж на сграда с 50 апартамента и само 15-20 паркоместа. Така, че пред жилищата просто няма къде да се изградят такива станции. Аз карам Тойота хибрид (но не плъг-ин) и смятам, че е добър вариант.
28
5
 
4
 
! Отговори
До 21 преди 2 години
Естествено,че нямам пари да купя електричка. Шестгодишна Тесла струва 100 бона.Аз си взех за 10 пъти по-малко пари шестгодишна кола с ДВГ.Пък и да ги имам 100 бона за кола няма да дам.
27
4
 
11
 
! Отговори
До 20 преди 2 години
В Дания едва 0,6 процента от колите са електрически .Като станат 60 процента-100 пэти повече тогава ще е интересно как ще зареждат.
26
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не знам защо, когато някой говори за нещо, разни наскачат и викат "ама много скъпу" - Те и смартфонте са скъпи, но всички си ги носите в джоба вече, нали? Спокойно. Цената ще падне. Преди 30 години, да летя до сипания, струваше 3 минимални заплати. Днес има полети за по 140 лева в двете посоки, дето няма и 1/4 минимални заплати.
25
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ганко излиза от бунището на Европа при него никога нищо няма да бъде спряно той ще бъде последния мохикан в ***, не само колите ами погледнете обстановката покрай пътищата камари с *** дано някога се изчистят пътищата аз не вярвам ама ще видим.
24
3
 
11
 
! Отговори
Коментар преди 2 години
Всички дрънкат чиста енергия..чиста енергия..!Демагогия!Само че "чистия" ток,"чистите" батерии,"чистите" пластмаси,тенекии и така нататък изобщо не са чисти и обикновено капиталистите черпят ресурси и ги произвеждат в страни от третия свят като нашата и изобщо не им пука за робите дето ще гълтат пушилеците и отровите и които са обречени на вечна бедност и мизерия!
23
5
 
3
 
! Отговори
Койчо преди 2 години
Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?... мИ ДА, кой е чувал за таквиЗ пИнизи през Феодализма..За оцелелите НЕваксани серфове макс по магаре да яхат. Лично Клаус Щваб ще раздава лицензи. Билли ще ги праЙ да не пРЪдЯт, а Мъск ще им следи "трафика" - да не се преуморяват мнОО...