Защо трябва да си по-безотговорен в работата?

Тайната на успеха е приоритизиране на дейностите, които дават резултат
Обновена: 28 дек 2014 22:45 | 28 дек 2014 20:30,
24
Защо трябва да си по-безотговорен в работата?
Снимка: Reuters, архив

Има мениджъри, които често казват на служителите да бъдат “по-малко отговорни”. На пръв поглед това е странна, дори нелепа реплика.

Но от сп. “Тайм” уверяват, че това е може би един от най-добрите съвети по пътя към професионална реализация.

Умението да приоритизираш задачите си е сред основните цели в началото на кариерата, макар и да изглежда не особено адекватна за човек, който тъкмо започва работа.

Един изпълнителен директор получава по 500-1000 мейла с висок приоритет всеки ден. Един стажант в първа година след университета едва ли достига тази бройка.

С други думи стажантът може да свърши всичко до края на деня. За жалост това създава опасен прецедент за остатъка от кариерата му, защото с изкачването ще дойде и по-големия обем работа и тогава времето няма да стига.

Затова трябва да се изгради усет за пресяване на наистина важните задачи и тези, които могат да бъдат игнорирани или забавени.

Никой не иска да бъде невъзпитаният човек, който не отговоря на мейл 3 месеца или дори не отговаря въобще. Но когато се достигне човешкият лимит на издръжливост, трябва да се вземе решение кои задачи са с приоритет.

Неслучайно едно от популярните правила е, че само 20% от дейността на работното място води до 80% от положителните резултати.

Друго основно умение е да се отлага стратегически. Изследвания показват, че строгото фокусиране върху само едно задание намалява значително креативността.

Вместо да влагате часове във вършене само на една задача, въпреки че процесът върви изключително бавно и тягостно, дайте си време. Отложете стратегически и захванете нещо друго, което също трябва да свършите, но е далеч по-забавно към настоящия момент.

Неизбежно е да се усвои делегирането. Да, най-вероятно никой не може да свърши част от вашата работа като вас. Но, както вече споменахме, с издигането в йерархията времето става изключително ценен ресурс.

Затова не се колебайте да делегирате част от работата на вашите подчинени. Става въпрос за по-малки неща, където провалът е допустим и би довел до трупане на знания и опит. С времето служителите ще усвоят вашия подход и колелото ще се завърти, както бихте желали.

Може да е доста трудно да се откажете от задачи, които знаете, че бихте свършили перфектно, но трябва да се съсредоточите върху най-важното – че истинската дефиниция на “отговорен на работното място” не е да свършиш всичко, а да свършиш правилните неща.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още по темата: работастратегиясъвети
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Shark преди 9 години
Ще ми делегират част от работата ама не ми е удобно нещо!! Няма такъв филм, който взима пари като началник да бъде така добър да си изпълнява задълженията като такъв.
12
0
 
0
 
! Отговори
Ми много ясно преди 9 години
Този на снимката е от пишещите по клавиатурата с два пръста - палец и показалец. Иначе точно тези най-обичат да се правят на големи мениджъри и шефове. Аман.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
..."Един изпълнителен директор получава по 500-1000 мейла с висок приоритет всеки ден"... Абосютна лъжа.
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В България няма бизнес, няма и бизнесмени. Байганьовци , алчни парвенюта ,учили недоучили, некомпетентни комплексари, които се чудят как да си напълнят гушата с надлъгване и далавери. Менте критерии, менте образование, затова имаме менте икономика и държава. Тоест- нищо.
9
0
 
10
 
! Отговори
Велика ... преди 9 години
... работа е да си меринджей и да обработваш 1000-1500 мейла на ден.
8
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Шефовете в бг са преклалифицирани текезесари и овчари,такива тиквеници като тях,който гледат да измуфтят държавата,работника и клиента за някоя далавера на дребно, никога не могат да се конкурират с нормално работещите фирми на запад!Няма ръководни кадри с идея,визия и стратегия как се направлява добре работещ бизнес.
7
3
 
17
 
! Отговори
Бях в предучилищна преди 9 години
възраст, но вече ме пращаха да пазарувам някои неща. Беше още социализъм. Пратиха ме за хляб. И до днес съществува тази фурна за ръчен хляб - пред нея ставаха опашки.Докато чаках, слушах разговора на двама много възрастни мъже и почти нищо не разбирах - къде "работят на загуба", къде се печели благодарение на не знам какво. Накрая единият обобщи:"Бил съм най-добре, когато работех за себе си." И заговориха - как "когато е частно, оцелява само онова, което е печелившо." Не разбирах, но го запомних
6
2
 
31
 
! Отговори
Анализатор преди 9 години
В България е важно да работиш когато шефа е наблизо, да си мазен и коварен.... Или да си връзкар. Честито на успелите!
5
2
 
6
 
! Отговори
kolovan преди 9 години
Zastoto rabotata nikoga ne svarsva.
4
7
 
28
 
! Отговори
програмист преди 9 години
Аз съм уеб програмист и си скъсвам *** от работа. Всеки ден работя по 9-10 часа иначе съм на 8 по договор и почивам по 20 мин иначе имам 1 час по договор. Взимам нормална заплата, но се скъсвам и вечер главата ми е гръмнала и няма сили за нищо.
3
5
 
23
 
! Отговори
Дискавъри ченъл преди 9 години
Нищо ново под слънцето. Просто трактовка на библейското правило - прекаленият светец и Богу не е драг.
2
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
безотговорен - значи повече пари за бизнесмена
1
5
 
19
 
! Отговори
хелл ноу преди 9 години
А когато от вечерта за другата сутрин ти и екипа ти имате да свършите 5 неотложни неща,от които зависи работата на първата смяна и без които цялото звено блокира работата на фирмата .... а те тогава май е най-подходящото време за 20% ,а ?