Космически поздрав от Hubble

Орбиталният телескоп направи милионното си наблюдение
Обновена: 7 юли 2011 07:24 | 7 юли 2011 07:24,

Юпитер. Изображение: NASA, ESA, and E. Karkoschka (University of Arizona)
Виж други галерии »

Орбиталният телескоп Hubble направи милионното си наблюдение, съобщи Лента.ру.

Космическият апарат е заснел екзопланетата HAT-P-7b, въртяща се около звезда на разстояние от 1000 светлинни години от Земята.

Целта на наблюдението е анализ на спектъра на планетата и търсенето на вода в атмосферата й. Масата на HAT-P-7b е 1,7 от юпитеровата. Тя се намира много близо до звездата си и затова температурата на връхните й слоеве на осветени страни на газовия гигант е 2,7 хиляди келвина.

За съжаление новото изследване не позволява на учените да получат впечатляващи снимки, благодарение на които телескопът придоби широка известност. Освен това самите учени засега не могат да кажат има ли на HAT-P-7b вода.

Hubble бе изведен в орбита на 24 април 1990 г. от совалката „Дискавъри”. Стартът му не бе съвсем удачен, тъй като се оказа, че основното огледало на апарата има дефект. За да бъде поправена грешката, отразяваща се на качеството на снимките, бяха разработени „очила” – коригиращият модул COSTAR.

много хубави снимки......

... преди 12 години
айде поредният руски *** който сега пък твърди че Хъбъл не същестувал...*** простотията...Руските учени постояно реват че не се одтелят достатъчно пари за технологии и наука и че Русия е изправена пред унижението не само да е на светлини години от USA еми и да бъде изпреварена от Китай...същото се отнася и за Руските генарали...но БГ Русофилите не искат и не искат да повярват че Русия не е СССР и че СССР колабира икономически...абсолютни фантасти...!........

Мъка преди 12 години
Що *** народ се е изказал. Мъка мъка.

HAT-P-7 = Hungarian-made Array Telescope Planet 7. Демек де, 7-та планета открита от мрежа телескопи, направени в Унгария... УНГАРИЯ!

sawall до 9 преди 12 години
аааа, пич не си прав! en.wikipedia.org/wiki/2M044144Но транзитиращите планети са прекалено близо до звездите си и не могат да бъдат отличени от блясъка на звездата. Затова и първата картнинка е рисувана. Картинк 7 мисля че съдържа и данни от Космическия телескоп Спицър.

? преди 12 години
Объркана статия. Ало, статиеписеца, какво точно казваш?... за планетата, за звездада, за телескопа или за снимките нещо?...

хаха преди 12 години
когато стане дума за наука, тъпанарите тук си личат от птичи поглед. то не като да се изказваш за боко и цецо ,сякаш си закусвал с баба им.

1000 СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ,ХА ХА ХА,И КАК ГО ИЗЧИСЛИХА,МАЙ ИМИТИРАТ РАБОТА

Кой *** кръщава планетите??? Хелоу, язе съм Васо от планетата Тъ234Ко45Уй7

:D :D :D мхммм :)

неутрино преди 12 години
"Ех, вярно е - далечното гнетиНо затова пък близкото погубва..." (Д.Дамянов)Космосът е страшно опасно и негостоприемно място - с неговия студ, тъмна материя и енергия, черни дупки, пулсари, радиация и т. н.Хъбъл го разхубавява, но това, което ни се вижда красиво и величествено от Земята, е страшно и смъртоносно "отблизо" . Възхищавам се на учените и на науката и се чувствам длъжна да правя и аз минимално нещо поне за природата...

галактика преди 12 години
Космосът е едно чудо - и по красота и по безкрайност, и по неразгаданост! Това на снимка номер 7 съм аз... На снимка номер 8 чат-пат се подвизава Гошо Кривунделски в качеството си на кмет /не знам дали все още е/, но надявам се да се справя добре. Предполагам ще се изкаже като му дойде времето... Днес е Празник на църквата - честито! Само не подхващайте темата - празник е, и толкоз!

Калашко преди 12 години
Дреме ти на *** за тая планета.....

d преди 12 години
Всеки който някога е снимал каквото и да е ще се съгласи че първата снимка е фалшива. Останалите са правдоподобни, само са "оцветени".

Изобщо не съществуват директни снимки на планети извън слънчевата система, да не говорим пък с цветове и детайли.

атомен физик преди 12 години
до: 3 и 6"Хъбъл" има черно-бяла камера, снимките изглеждат като картини защото са получени като общ смесен образ след поставянето на филтри - червен, зелен, си , за ултравиолета и т.н.

атомен физик преди 12 години
до: 5Не забравяй, че къщите , които ще се виждат ще са от преди 1000 г. :)

до 3Всичките са рисунки. Хабъл не съществува. Измислица е на гадните империалисти...

на човечеството му трябва много много много много мощен телескоп. За 100 милиарда долара за да може да гледа за пътища и къщи по другите планети

Наблюдател преди 12 години
А бе журналета, знаете ли разликата между й и ѝ ?