Ново изследване: Във Вселената няма тъмна материя

Отхвърля се сегашният модел на Вселената
19 мар 2024 07:51, Елка Василева
Ново изследване: Във Вселената няма тъмна материя
Снимка: архив, БГНЕС

Настоящият теоретичен модел за състава на Вселената е, че тя се състои от нормална материя, тъмна енергия и тъмна материя. Ново изследване на Университета на Отава оспорва това, съобщи „Сайънс дейли".

Проучването е публикувано в The Astrophysical Journal и отхвърля сегашния модел на Вселената, като показва, че всъщност в нея няма място за тъмна материя.

В космологията терминът „тъмна материя“ описва всичко, което не взаимодейства със светлината и с електромагнитното поле, и може да бъде обяснено само чрез гравитационна сила. Не можем да я видим, нито знаем от какво е съставена, но тя ни помага да разберем как се държат галактиките, планетите и звездите, смятат учените.

Раджендра Гупта, професор по физика във Факултета за естествени науки, използва модел, който съчетава две идеи. Първата идея е за това как природните сили намаляват с течение на космическото време, а втората е за това, че светлината губи енергия, когато изминава голямо разстояние. Идеите са тествани и доказват, че съвпадат с редица наблюдения, например за това как са разпределени галактиките и как се е развила светлината от ранната вселена.

Това откритие оспорва преобладаващото разбиране за Вселената, което предполага, че около 27% от нея се състои от тъмна материя и по-малко от 5% от обикновена материя, като останалата част е тъмна енергия.

„Резултатите от проучването потвърждават, че предишната ни работа за възрастта на Вселената от 26,7 милиарда години ни позволи да открием, че Космосът не се нуждае от тъмна материя, за да съществува“, уточни Гупта. „В стандартната космология се твърди, че ускореното разширяване на Вселената се дължи на тъмната енергия, но в действителност то се дължи на отслабването на природните сили при разширяването“, смята той.

Като оспорва необходимостта от съществуването на тъмна материя във Вселената и предоставя доказателства за нов космологичен модел, това изследване открива нови пътища за изследване на фундаменталните свойства на Космоса, пише „Сайънс дейли".

Банка Антинари преди 1 месец
Тука има. Тука нема.

Не могат да обяснят гравитацията.

Любопитен преди 1 месец
А светла материя има ли?

Пийте си ракията и.. преди 1 месец
Абе яяя...мноо мислите. Светлината не отслабва, просто енергията на вълната се преобразува, от светла в тъмна енергия. Всичко в природата отслабва, след което се намесват други сили и процеси и всичко се видоизменя по форма, съдържание и вибрация. Човек отслабва, умира и друг се ражда...планетите, Слънцата, Галактиките, всичко е в една космическа супа, която ние не разбираме или не сме още дорасли за да я разбираме...тая работа.

Статията си е даже много ясна. Обичам астро-физика и квантова механика! Браво ***!!! Още от тези! :))))

bl преди 1 месец
Не разбирам защо хората си позволяват език като във селска кръчма. Поради неясната статия тук, набързо прегледах въпросната публикация в оригинал и само споменах върху какво се гради тяхната теория.

До bl 20 - Теорията за уморената светлина е била отхвърлена преди време. Сега тоя индиец я ползва за да защити своята теория. Става ясно че нищо не знаем за вселената а всичко с което разполагаме са само теории. И всеки учен си добавя нещо от себе си само и само да си докаже теорията.

до умника bl......ами реликтовото лъчение какво е не е ли отслабнала светлина по която изчисляват възрастта на вселената в инфрачервения спектър

bl преди 1 месец
"Има червено отместване, но то е съвсем друг ефект, дължащ се на различните отправни инерциални системи" ... Да, но тези твърдят че червеното отместване можело да се обясни не с разширяването на Вселената а с уморяванвто на светлината (tired light theory), която с времето губи енергия и си удължава вълната. Привеждат някакви доказателства. Доколко е вярно, Господ знае. Напоследък науката се напълни с учени, чиято главна цел е да получат финансиране а не да се занимават с изследователска дейност.

Само Левски преди 1 месец
Ех,тоя Борисов бе,той е на всякъде....Евалата Бойко

Анонимен0011 преди 1 месец
*инерциални системи.

Анонимен0011 преди 1 месец
Тази статия е пълна с безсмислици и неточности. Няма как светлината да губи енергия при прехода си в свободното пространство. Има червено отместване, но то е съвсем друг ефект, дължащ се на различните отправни инвециални системи. Или тия учени са получили дипломи от някой ВУЗ по паланките, или нашите журналисти не могат да превеждат с разбиране.

bl преди 1 месец
Впрочем как точно се дефинира "отслабване на светлина"? Спадане на честотата и удължаване на вълната? Оффф.. ще трябва да прочетем публикацията.

bl преди 1 месец
"Но ако наистана са открили, че светлината отслабва с изминаване на по-голямо разстояние...това е абсурд" Не бъркайте, разсейване, поглъщане и т.н. с отслабване. В условията на абсолютен вакуум светлината не губи енергия и продължава безкрайно. Ако те са открили че при при движението си светлината "отслабва", това е фундаментална промяна. Впрочем комбинацията от Гугъл превод и журналистическо безхаберие прави новината абсолютно неразбираема.

Сенеката преди 1 месец
Аз друго *** интересува къде са крий нашия Господ Бог еврейският безбащеник ...ми се струва в някоя черна дупка и затова вярващите не го виждат ...ама знаят че го има...щото и те са от там....

Тук има нещо сбъркано в превода или, в това как аз разбирам нещата. Но ако наистана са открили, че светлината отслабва с изминаване на по-голямо разстояние.......... това е абсурд и не е необходимо да си титулован учен, за да го костатираш.

За българина е най важно яйцата да не поскъпнат баш преди Великден

Важното е че има асвалтиран път до Юпитер ,построен от Боко .

Като чуя тъмна материя и се сетих за турция

Има тъмна материя - нарича се ФИНАНСОВА СИСТЕМА!