Откриха загадъчна галактика, с кълбо от тъмна материя

Джуджето е рекордьор с 99,9997% тъмна материя
23 ное 2015 12:00,
Откриха загадъчна галактика, с кълбо от тъмна материя
Снимка: Reuters, архив

Галактиката джудже Триъгълник-2, разположена недалеч от Млечния път, е с рекордно количество тъмна материя - 99,9997%. А това я прави идеален обект за изучаване на загадъчната субстанция, съобщи Astrophysical Journal Letters, цитиран от БТА.

"Галактиката е трудна за наблюдение - само 6 от нейните звезди са достатъчно ярки, за да могат да бъдат наблюдавани с телескопа Кек. Общата й маса е много, много пъти по-голяма от теглото на нейните звезди. Това означава, че в нея е скрито кълбо от свръхплътна тъмна материя, чийто дял в масата й е рекорден към днешна дата" - заявява Еван Кирби от Калифорнийския технологичен институт в Пасадена (САЩ).

Кирби и неговите колеги са направили откритието, наблюдавайки намиращите се наблизо галактики джуджета, спътници на Млечния път.

Вниманието на учените е било привлечено от микрогалактиката Триъгълник-2 (Tri II), разположена само на 117 000 светлинни години от центъра на Млечния път.

Галактиката е била открита наскоро, в началото на годината, тъй като е с много малки размери - радиусът й не надхвърля 110 светлинни години, и с ниска светимост - съвкупната яркост на нейните звезди надхвърля само 450 пъти тази на нашето Слънце.

- преди 8 години
Хм? Триъгълник Две, недалече от Млечния път, с рекордно количество тъмна материя....Минко? Това къде е бе?!

тая галактика е на 120 000 светлинни години от тук и те я знаят колко тежи?! освен това знаят 99.999 % от съставът и? дали случайно не са открили и философският камък?

Не могат да открият такава галактика, защото британските учени още не са открили какво е тъмната материя.

Хахахахах коментарите цепят тъмната материя на тази галактика :D

Вова, Вова, навсякъде им се привиждаш. Параноята е лоша работа.

Пешко преди 8 години
Това са въздушно-космическите сили на Вова Пилота

Очаквайте послание от Дарт Вейдър.