Появиха се още доказателства за деветата планета

Позицията е овакантена, след като Плутон загуби статуса си
31 мар 2016 09:37,
Появиха се още доказателства за деветата планета
Снимка: архив Reuters

Известен със своята спорна кампания да понижи Плутон и да го лиши от статуса на планета, астрономът д-р Майкъл Брайн от Калифорнийския технологичен институт отново влезе в серия. Този път той има доста по-положително предложение, което намеква за съществуването на девета планета в Слънчевата ни система, съобщава Digital Trends.

Този път идеята на Браун е приета доста по-положително от общността на астрономите и дори получава подкрепа от проекта SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence - търсенето на извънземен разум), който също е открил голям обект в неговото прогнозирано местоположението на деветата планета.

Предполагаемата планета, която засега се нарича просто "Планета 9", е твърде далече, за да се види със земните телескопи, но това не означава, че не може да бъде открита с други методи. Браун се фокусира върху влиянието на гравитацията, като предоставя данни, които показват странен орбитален модел на някои от най-далечните обекти в Слънчевата система.

Тези обекти от пояса на Кайпер имат необичайни орбити, когато се приближават към Слънцето. Въпреки разликата в дължината им, всичките 6 обекта подхождат към Слънцето от една и съща страна и на едно и също разстояние. Браун смята, че това не е съвпадение, а знак, че тези отклонения са в резултат от обикалянето на тези обекти около девета планета, чиято гравитация влияе на техните орбити.

Първоначално новините от Браун са посрещнати с доста голяма доза скептицизъм, но теорията му наскоро бе подкрепена на един от форумите на учените, които работят по проекта SETI. На него те са предоставили достоверна за общността информация, че обектите от пояса на Кайпер имат еднаква орбита - между 30 и 50 астрономически единици (една таква е равна на разстоянието от Земята до Слънцето). Техните изчисления за предполагаемото място, от което трябва да идват е точно мястото, на което Браун смята, че се намира деветата планета.

Определено хипотезата на Браун предизвиква интерес, но общността на астрономите подхожда с резерви, тъй като той и преди е правил ненадеждни прогнози на база гравитационното влияние. Освен това, деветата планета се коментира от доста време от различни астрономи, но за потвърждението от SETI е много по-авторитетно и дава надежди за откриването на новата планета.

Предполагам ,че ние всички сме поставени в тази планета от извънземни с много висок интелект.Та те ни гледат като в аквариум от друга планета.Вероятно им прави кеф да гледат колко сме прости хората ?

До тъБНаистина си ***. Звезди можеш да видиш от милиарди светлинни години разстояние. Това не са ти планети.

иван преди 8 години
дано да идват извънземните че да се промени цялата пумия на земята

Това са само предположения и хипотези. Къде са тези доказателства! днес.бг вие ходили ли сте на училище изобщо? Ама за какво ви посещавам сайта изобщо?

Планетата на маймуни преди 8 години
Тревога! Хората ни откриха очаквайте бежанци!

Освен това има и още една планета джудже в Слънчевата система - Церера. Обикаля между Марс и Юпитер. Малка малка, ама обикаля в орбита около слънцето и е с кръгла форма. Защо това не се учи или съобщава.

на второто шише с ракия виждам деветата дупка на кавала

тъБ преди 8 години
Преди месец четох, че учени видяли края на вселената с помоща на най-модерния телескоп, а сега............9-тата планета била толкова далече, че не можела да се види с телескоп! Бах мам.му

Кольо преди 8 години
А до там ще важат ли винетките и новите билетчета по 1,60 ?

От години се говори за 10-та платена (сега 9-та заради Плутон). Само че който е повече запознат знае че тази планета бе открита доста отдавна, след това бяха открити 10 и 11, и това накара астрономите да изключат Плутон от списъка с планети.

Планетата вече си има име. Започва с "Н".

Сега да очакваме ли атаки на плутонски терористи, борещи се против междупланетната дискриминация? Свобода за Плутон!

Аз доказателства в статията не видях, само хипотези.