Учени откриха аномалия в разширяването на Вселената

Изследвано е формирането на купове от 1,2 млн. галактики
27 юли 2016 10:37, Елка Василева
Учени откриха аномалия в разширяването на Вселената
Снимка: архив, Reuters

Международна група учени откриха парадокс, който може да послужи като доказателство за анормални свойства на тъмната енергия, съобщи Лента. Това показват получените чрез различни методи разлики между показателите за скорост на разширяване на Вселената.

Събраните данни сочат, че Вселената се разширява със скорост 67 км/сек на мегапарсек с максимално допустима грешка 1,5 процента. Тези резултати съответстват на оценките на мисията "Планк", в чиито рамки бе изследвано космическото микровълново фоново излъчване (реликтово излъчване) - древна светлина, възникнала 380 000 години след Големия взрив.

Резултатите обаче противоречат на заключенията на астрофизици под ръководството на Адам Рийс от Научния институт на космическия телескоп, които изчислили константата на Хъбъл въз основа на определяне на разстоянието до 300 свръхнови тил Ia и няколко хиляди цефеиди. Тъй като яркостта на цефеидите винаги е една и съща, те служат като ориентири, или казано с други думи, съществува обратна зависимост между яркостта им и отдалечеността им от Земята.

Сега учените изследвали формирането на купове от 1,2 милиона галактики.

Разстоянието между куповете позволило да се прецени скоростта на разширяване на Вселената. Оказало се, че разликите между получените с различни методи резултати не са случайни.

Учените предполагат, че несъответствието може да бъде обяснено с наличие на неизвестен тип частици, като неутрино от нов формат, които са повлияли върху скоростта на разширяване на ранната Вселена. Друга възможна причина може да се изразява в това, че тъмната енергия се променя с времето и придава по-голямо ускорение на Вселената, отколкото се е предвиждало.

От раждането си Вселената се разширява все по-бързо. Като причина за този процес учените сочат тъмната енергия.

Още по темата: Вселената

Тази, която не знае преди 7 години
До The sphereДа ,така е..Казво го Слава Севрякова, освен това го пише в много източна литература / Въздишките на Брама / , посочено е и в Диктовките на Владиците - Вселената се свива и разширява, но периодът на това е огромен...Самото стоене в критичната точка на разширението също продължава милиони години..

Общата теория за относителността - теорията на Айнщайн за гравитацията. Приложена спрямо черните дупки - не става!Незнам,как доказаха черните дупки - малка звезда с критично голяма маса, която мощно привлича дори собствената си светлина???Ако физиците бяха наясно с доказаните черни дупки,защо тогава се дадоха 4 милиарда за проекта - изкуствено слънце чрез облъчване на снопове от лазарни лъчи в атомна точка?Дайте да си направим една малка черна дупка и да закачи до нея един мотор...

айнщаин преди 7 години
Айнщайн е велик учен, но доста е объркал днешната физика(голям бъркоч стана). той е по-скоро обединител на всичко натрупано през год. във физиката. това е. 99% в астрофизиката са теории.

има само един преди 7 години
само един факт има- физиците са много умни хора, да не кажа - най-умните.

wirtualizaciq преди 7 години
всичко е информация. не случайно основния закон е свързан с хаоса, но законите на атомно ниво е пълна противоположност, тоест всичко е подредено и синхронизирано.Цялата тая вселена е нищо повече от нещо супер ограничено от милиарди закони. Кой е направил тези закони? Съмнявам се, че същия Този ще промени дори един закон и след милиони векове. Разширявала се била... дрънци. Не се свива. Няма черни дупки. Няма и различни реалности - струнната теория (тази теория са я измислили 4-*** физици в влак

алхимика преди 7 години
1000 пъти ви повторих, че Вселената не се разширява, нито се свива! Това е една огромна заблуда на учените. Никога не е имало Голям взрив, а червненото отместване в спектрите е резултат от мощното въздействие на гравитационните и електромагнитни вълни в открития космос. Вие ли сте най-големите балъци на света та вярвате на тези лъжи за разширяването на Вселената и въображаем голям взрив в някои мозъци след изпити няколко бутилки оригинално шотландско уиски.

В този Свят - черна материя, но в онзи ще има много светлина за малцина и плач за множеството от хората.

т.м. преди 7 години
тъмна материя е 100% теория и едва ли някой от Вас ще я докаже.за неразбралите, тази статия е 100% теория или лъжа. Както искайте така разбирайте думите ми, които са 100%-това ИСТИНА.Замисляли ли сте се някога, защо Иисус никога не ни открехна за Света, Вселената , технологиите? Защото всичко около Вас, да не кажа и Вие самите сте една ИНФОРМАЦИЯ във един ВИРТУАЛЕН СВЯТ.Проблема не е в този Свят, Вселена и т.н. Проблема ще се случи за всеки един от нас след около 100 год. Тогава ще има плач

The sphere преди 7 години
Тази седмица учените не откриха тъмна материя и мистереозното неутрино. Това за пореден път доказва колко абсурдна е теорията на големия взрив. Дами и господа астро-физици не си губете времето да доказвате една глупост. Вселена се разширява и се свива само, че хората наблюдават това само от 70 годими. Нужни са поне 100 мил. години за да се отчете забавяне на разширението.