По покривите в Париж, Осло и Берлин има... космически прах

Анализът му дава информация за еволюцията на Слънчевата система
Обновена: 7 дек 2016 11:05 | 7 дек 2016 11:00, Елка Василева
По покривите в Париж, Осло и Берлин има... космически прах
Снимка: архив, Reuters

Учени откриха космически частици от зараждането на Слънчевата система преди 4,6 милиарда години по покривите на Париж, Осло и Берлин, съобщи в. "Дейли телеграф".

Космическите частици в градовете се оказаха по-големи от известните досега. Те са с диаметър около 0,3 мм, вместо обичайните 0,01 мм. Освен това съдържат по-малко перообразни кристали от частиците, намирани в Антарктида. В атмосферата са влезли със скорост около 12 км/сек., което ги прави най-бързо движилите се от откриваните досега на Земята.

Разликата може да се дължи на промени в орбитите на планетите като Земята и Марс. Появилите се в резултат гравитационни смущения може да са повлияли на траекторията на частиците и на скоростта, с която са навлезли в земната атмосфера.

Частици космически прах досега са намирани само в Антарктида и в дълбокия океан, макар и непрекъснато да преминават през атмосферата. Специалистите мислеха, че в големите градове те не могат да бъдат разграничени от замърсяването, прахоляка и мръсотията.

Идеята да бъдат потърсени в трите европейски града е на аматьора Йон Ларсен от Норвегия, който помолил за съдействие д-р Матю Йендж от лондонския Имперски колеж в рамките на проекта "Звезден прах".

Участниците са преровили 300 кг боклук от улуците на Париж, Осло и Берлин, като са извличали частиците с магнетизъм под микроскоп. Така са изолирали общо 500 космически зрънца.

"Очевидното предимство на този нов подход е, че е много по-лесно да се търси космически прах в задния ни двор" - каза д-р Йендж.

Анализът на химическия и минерален състав на космическия прах дава информация за еволюцията на Слънчевата система.

Цецо преди 7 години
Коментар 1 направо ме съсипа... евалла! :)))

А по покривите на Брюксел и най вече в близост до европейската комисия са открили манна небесна !

Берлин преди 7 години
Качвам се вчера да помета покрива и се чудя какъв аджеба е тоя прах. Викам си, нещо не ми прилича много-много на земен. А той - космически.

stiga s tia gluposti. istinata taka i taka nikoga ne ia chuvame. pishete za neshto hubavo, dori i to da e lyja.

До голф от перникБрат, ако човек мине зимно време през Перник, все едно вместо въздух влиза в супа - топчета, най-вече на Кървавото. Пекин пасти да яде.

дедо с пръскачка преди 7 години
А за ден в Мумбай само ако дишаш, все едно си пушил 2 пакета цигари на ден. В БГ с мижавата индустрийка ми е било мит как сме първенци по белодробни заболявания. Другаде е заровено кучето.

Е*ати и мръсният космос. Заливат ни киселинни и кални дъждове, смог, прахоляци, изпарения, мръсотия.....Сега пък и от космоса. Няма живот.

Нова е вселенско предупреждение да се спрът с глупостите. Блюксел що го няма обаче?

освен смоци сигурно се намират и пепелянки и други влечуги...пише се СМОГ бе ***