Тръгнаха първите е-скутери в градския транспорт на София

Компанията Lime е първата, която стъпва официално на родния пазар
22 авг 2019 11:40, Екип на Bloomberg
78
Тръгнаха първите е-скутери в градския транспорт на София
Снимка: Pixabay

 Слуховете, че у нас ще имаме градска транспортна мрежа от елекрически скутери вече се превърнаха в реалност, като дори имаме и първия играч на пазара в лицето на американската компания Lime, научаваме от страницата на Bloomberg TV Bulgaria.

„Започваме със 150 скутера из столичните улици. Броят им ще се увеличава с времето. Ще видим къде ги карат хората и според тяхното търсене ще предложим повече скутери. Цената на този етап е 1,50 лв. за отключване на скутера и по 30 ст. за всяка следваща минута“, коментира Тамаш Тот - оперативен директор за компанията.

Скутерите ще бъдат налични целогодишно, макар и не в максималния си капацитет, тъй като при нормално поддържане на пътната обстановка в столицата не би било проблем тротинетките да се движат дори през зимата.

В момента се работи по съставянето на регулация, която да наложи правила за движение на новия вид обществен транспорт. Все пак очакванията са в обозримо бъдеще все повече хора да предпочитат този метод на предвижване пред висенето в задръствания с автомобила си.

Повече за новата услуга за споделени скутери може да научите на страницата на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
големи неприятности ще има с тия тротинетки
46
1
 
4
 
! Отговори
МинБат.10Ah,Мот.500W преди 4 години
Зимата може да карате само скутери с пневматични гуми, защото другите с не пневматични гуми, се пързалят зловещо, дори и да са от нормална гума, а не от полиуретан...С Пневматични гуми скутери, често нямат окачване и съответно нямат пружини, които да поемат препятствието, като следствие се пукат изключително лесно гумите на скутерите, като е трудна смяната им, там където е хъб мотора(обичайно на предното колело).
45
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А трябва да ги забранят в София - велосипеди, тротинетки, ...
44
3
 
3
 
! Отговори
Лятото-колело, зимат преди 4 години
Електрическият скутер е идеален в градски условия, ако трябва бързо да си свършите работа. Сгъва се лесно, не заема място в багажника, по-удобен е за побиране в Градския транспорт, не тежи повече от 12 кг. и лесно може да го носите сгънат, като ръчен багаж, по институции, офиси. магазини, заведения.Води до сериозно обездвижване, но затова е важна функциятаКруиз контрол за да може да подпомагате постоянната му скорост с подритване(ускорение), особено през зимата, за да си стоплите краката..
43
2
 
1
 
! Отговори
Монопол над съзнание преди 4 години
Цената на такъв скутер е максимум 600 евро в Сингапур, с всичко, а сега си смятайте левчетата и монопола над съзнанието, ако трябва да се борите с държавата...Хубава е инициативата, но не трябва да се забраняват останалите скутери, които имат светлини и рефлектори, и имат максимална скорост от 25км/н...Един велосипед, на равно, на асфалтирана улица, развива над 40км/н, без електрически мотор...
42
2
 
5
 
! Отговори
Д 39 Картофчо преди 4 години
С градски транспорт пътувам по изключение - неприятно е, бавно е, много се чака. В годината пътувам примерно 40 пъти и твоята карта за 365 лева ще ми излезе по над 9 лева на пътуване. За велосипеди и тротинетки вече не ставам, а и ги мразя като карат покрай мен по тротоарите.
41
1
 
1
 
! Отговори
Баба Меркел знае как преди 4 години
Измамата е пълна с тези скутери...В Германия се монополизира бизнеса и се забрани на всички със собствени ел. скутери да ги използват, като въведоха невъзможна сертификация, като резултат се търкаля немски дизел по улиците и дори се закупува повече и повече нов, карат се мотопеди на бензин, никаква грижа за Околната среда. Търговете ги взе фирма позиционирана в Берлин, с тройна цена за скутерите, произведени в Сингапур, като държавата дотира - цена скутер за публично/частно ползване:1400евр
40
0
 
2
 
! Отговори
До 39 Картофчо преди 4 години
Е, ако работиш и събота, може и 260 работни дни да имаш.През 2019 година има 249 работни дни. Поне 20 дни би трябвало да имаш отпуск. Остават 229. Като махнеш и дните, когато си болен, евентуално допълнителен отпуск, ако го имаш, командировки, дни в които отиваш по друг начин на работа и ето ти ги около 200 дни. Не е задължително с градски транспорт да се ходи на работа. Може да се ходи и пеша например - аз така направих, преместих се да живея на пешеходно разстояние от местоработата ми.
39
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няколко години след останалите ама карай по-добре късно от колкото никога.
38
3
 
1
 
! Отговори
Картофчо преди 4 години
До Д о27 картофчоАми да, ти ако работиш само един ден в годината ти е скъпичко, но повечето хора работим 260 дни и през почивните сни ходим на разходка до парка. Но нека разгледаме само пътуването до работа: Обикновено до работа са отиване и връщане, така че при 260 работни дни се получават 520 пътувания минимум. Откъде ги извади 400 не разбрах. За месец са 40 пътувания ако ходиш само на работа и при месечна карта от 60лв ти е 1.50лв. Ти само за работа ли ползваш карта за цялата мрежа?
37
2
 
8
 
! Отговори
aa преди 4 години
някаква друга тъпотия има ли измислена
36
4
 
4
 
! Отговори
Д о27 картофчо преди 4 години
Карта за градски транспорт за една година казваш, че струва 365 лева. Ако пътуваш един път в годината, пътуването ти излиза 365 лева. Ако пътуваш 10 пъти в годината, едно пътуване ти е 36,50 лева. Ако пътуваш 100 пъти в годината, едно пътуване ти е 3,65, а ако пътуваш 400 пъти в годината (всеки ден отиване и връщане от работа), едно пътуване ти е 91 ст. - евтиния казваш.Обикновена карта за 1 месец за цялата мрежа е 60 лева. Ако пътуваш всеки ден на работа - едно пътуване ти е почти 1,60 лева.
35
2
 
18
 
! Отговори
SHERIFF преди 4 години
Като почнат първите инциденти със блъснати, пометени и т.н. тогава ще видите кон боб яде ли. България не е като Холандия равна като тепсия , че сулю и пулю да си джиткат със всякакви тротинетки, колелета и подобни. Ама вие си знаете - малък народ, ама много пр.ост.
34
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То на тея цени с такси, ще обикаляш хаха за какво да се потиш на пътя с риск някой да те пречукаа.
33
0
 
8
 
! Отговори
Unnamed преди 4 години
Магазините за техника предлагат подобни продукти но изплащане,като месечните вноски варират 11лв-25лв.Дали не е по добре..
32
0
 
18
 
! Отговори
? преди 4 години
...,a може би имате в предвид 3 ст. на минута, а не 30?????????че ако са 30 ст. ше ди ги карате вие ми се струва.
31
0
 
17
 
! Отговори
стига бе! преди 4 години
излиза, че за 1 час - 19,50?!?С парите за едномесечно ползване (по за час на общинската) може да си купиш собствена, "за теб-за теб", както казвахме като деца.А къде ще се движат тротинетките? По тротоара, по уличното платно?Някой да е мислил за това?Джиткат си с 15-20 км в час по тротоара и хич не им дреме.Ако има инциденти - дано да не са с тежки последици.Видела жабата, че коват коня - и тая взела крак да вдига. И нашата работа е такава..
30
0
 
21
 
! Отговори
baysando преди 4 години
Супер, ще зи взема тротинетка за ден на цената на бентли под наем.
29
3
 
3
 
! Отговори
К.у_ранов СМГто преди 4 години
клиенти ще имат, но накрая като почне черната мафия да им ги краде успешно и масово. ще се откажат. дори няма да намерят застраховател.България не е като другите европейски страни. тук наистина много се краде и то на всички нива. преди една година на плаж в калифорния виждам едно семейство боядисани и бащата носи плажна чанта с надпис "shopping bag". Директно откраднал чантата на магазина в мола. Нали се сещата... за магазините в мола има едни чанти за пазаруване. Абсолютно същата чанта човече
28
2
 
17
 
! Отговори
Бай Иван преди 4 години
Пълно е с луди и мързеливи хора. Един велосипед втора ръка със скорости и амортисьори е 100лв. Ще го караш с години и ще си правиш кардио. А тия смешни тротинетки са по 800лв и след една година трябва да му сменяш батерия. А и с тези мижави гуми по нашите тротоари ще се разглоби за нула време.