В София се предвижда част от "зелената" зона в София да се превърнe в "синя". По този начин местата за платено паркиране в центъра на София от 5 хиляди ще се увеличат на 12 хиляди. Транспортната комисия отхвърли доклада на общинския съветник Борис Бонев, в който бяха част от предложенията на мнозинството, но и забрана за движение на каруци в София, намаляване на служебните паркоместа на институции и др.
"Заедно с моя екип и Центъра за градска мобилност разработвахме проект за реформата на наредбата, в която са регулирани зоните за паркиране. В него предвиждахме и много други неща, не само разширяване на зоните, например премахването на служебните абонаменти. Това ще освободи стотици места в центъра на София, места за доставки, възможност за уикенд зони в квартали, в които има сериозно натоварване през уикенда", каза Борис Бонев в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той заяви, че проблемът се е появил, когато от ГЕРБ са внесли контрапредложение.
"Един изключително осакатен и орязан доклад, в който те единствено искаха механично увеличаване на зоните - без никакви реформи, никаква прозрачност и отчет къде ще отиват парите от зоните. Моят доклад беше отхвърлен, а техният ще си го приемат с мнозинството от ВМРО, ГЕРБ, Атака, СДС. Аз няма да го подкрепя, защото не е това целта - само механично увеличаване на зоните и прибиране на парите", допълни Бонев.
Според общинския съветник от БСП Иван Таков София не трябва да се превръща в един голям платен паркинг.
"Това още през 2013 г. го казах на ЦГМ, защото безцелното разширяване на зоните, без никаква мисъл за паркинги, е безумие. Това решава един малък локален проблем и го прехвърля на съседната улица. Затова ние не подкрепихме доклада, внесен от управляващото мнозинство, не подкрепихме и доклада на г-н Бонев, въпреки че в интерес на истината в неговия доклад имаше някои добри идеи", посочи Таков.
Според него, с доклада на ГЕРБ ЦГМ ще прибира 8,9 милиона повече.
"Правят се опити "Съборна" да стане пешеходна зона. Имаше и идея през уикендите някои други улици да станат пешеходни. Дори ние го подкрепихме това, въпреки че ефектът е изключителен спорен", каза още общинският съветник от БСП.
Той изтъкна и нуждата от изграждането на паркинги.
"За съжаление, няма да изграждаме паркинги. Предложих доклад за изграждане на 10 монтажни паркинга в кварталите с 6 месеца обследване, терените са перфектни за подобен вид конструкции. Но управляващото мнозинство не желае този доклад да бъде подкрепен", коментира Борис Бонев.
Независимият общински съветник подчерта, че "синята" и "зелената" зона са един от механизмите за регулиране на паркирането и намаляване на хаоса.
Таков смята, че в този случай ясно се вижда липсата на ангажимент от страна на "Столичната община", въпреки че за пореден мандат това е приоритет на кмета.
"Преди 10 години беше обещано, че с парите от "синята" и "зелената" зона ще се строят паркинги и ще се инвестира в градския транспорт. Справка показа, че 0% от парите от паркингите отиват в градския транспорт, а паркинги не се строят.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Ако увеличат синя зона, това как ще реши проблема с липсата на места? Механично ще станат 12000, но пред БНБ, където не стигат примерно, ще станат ли повече? Че да направят синя зона и Люлин да има места, а те хората ще ходят от там, като се паркират, до НАП на Дондуков да си предадат документи.За пореден път тъпотия гарантирана от ГЕРБ.
До 42,Спроведливо е да дотират Градския Транспорт от зоните и затова да ги увеличават постоянно? Защото само, които ги ползвали, плащали, а през данъците биха плащали всички?И кое е справедливото да наказват хората с коли и те да плащат услуга, която не ползват? Ако ще е справедливо, то да плащат всички.Таксата за зоната може да отива:1. В строеж на паркинги2. За подръжка на улиците(не че не дублира данък МПС така)3. За текущи разходи на Паркинги и гаражи4. За екология
Паркирането във всеки голям град е ограничен ресурс. При белите хора го потребява който си плаща при индииците който е по як и има по голяма гега.Надявам се българите да искат поне да приличаме на бели хора.България ще се оправи когато и последната кола слезне от тротоар и повече не се качи
Относно градския транспорт: Предполагам господата депутати и министри, и общинари, и те могат да се възползват от преференциалните цени на градския транспорт. Ще пътувам тези дни за 1.60 и ако ги видя вътре, че бая народ ги търси, да им кажа, ще стана и аз абонаментен клиент.
следващата стъпка е да започнете да разчертавате тротоарите(където ги има и стават за нещо) и пари да вземате и от тях. Даже ще ви предложа и цвят .. както стана на морето ... и то от синьо/зелено стана кафяво с годините. И тук ги виждам нещата така с тротоарите.Ехх, ама то е почнало вече поси...нето , има тротоари в центъра завзети от масички на "известни" заведение, където не може да мине човек нормално. Ама яките коли са на зоните до кофите за *** и всико е 6, смс-ите вървят.
Мен платените зони за паркиране много малко ме касаят - имам 5 паркоместа в 3 покрити паркинга в Центъра на София, два от паркингите са в Синята зона и един в Зелената зона, но начина, по който се въведе платеното паркиране в София си е чисто мутренски. Никъде по света платеното паркиране не се въвежда така. Мен като дългогодишен жител на София това ме дразни, още повече, че съм ходил на много места по света и виждам как се паркира там.
на много загрижени за живеещите в зоните. Просто искате без усилия да грабите обществен ресурс. Ако наистина бяхте загрижени нямаше да чертаете паркоместа по тротоарите, та да няма къде да мине майка с дете, да няма къде да се сложи кофата с *** или пред входа на сградата. Щяте да ремотирате и изчистите улицата пред кооперацията...С тази мантра - защото жителите искат се изчерпахте вече. А колкото за "кочините" там си има друг ред - не чертане на зони.
се интересувате от приходите и разходите на столична община, то тези отчети се правят специално така, че да не се ориентирате. От тях са изключени и всички фирми и фирмички на "наши хора" където прихода директно се отчислява още преди да е стигнал въобще до бюджета на общината. Не се безпокойте. На нас ни е ясно че ще крадете, но поне го правете по-интелигентно и наистина предлагайте някаква УСЛУГА. Придайте някава добавена стойност на това обществено пространство, което ползвате.
"Първо премахване на всички платени зони за паркиране"Стар Софиянец мисли само за себеси както на него му е удобно, понеже е типичен ганьовец и егоист, тоест гледа само себе си. Първо навсякъде в европа в големите градове се плаща скъпо за паркиране.Второ кой ще плати за 200 000 хиляди парко места в закрити и подземни паркинги, като няма такса паркирани.И трето егоисти като "Стар Софиянец" ще закотвят хиляди брички в центъра за 10 дни щото не се плаща и хора дето искат да платят няма къде!
До 36 stilingНещо яко се изсилваш. Ти го изкара, че за да не е на загуба детската градина, таксата трябва да е 2910 лева на месец. Как тогава в частните детски градини таксите са по-ниски, а и печалба имат. Четох в нета, че в частните детски градини в София таксите са между 350 и 800 лева.
Решението е София да направи както направиха големите градове в нормалните държави. Първо премахване на всички платени зони за паркиране. Второ, усвояване на всяко възможно за паркиране място което ще увеличи паркоместата с поне 30-40%, ако не и повече. Трето, строеж на закрити общински паркинги - многоетажни и подземни за поне 200 хиляди автомобила. Чак тогава, може да се мисли за платено паркиране в някакъв малък участък. Личните коли в София са два пъти по-малко от тези в Западна Европа и Со
се дотира този градски транспорт, ама защо тези дето го дотират не могат да се възползват от дотирането. Като ще плащам зона поне ми направете безплатно да пътувам с талона от зоната. И това не изключва задължението там, където се правят зони предварително да се ремонтират и изчистят улиците - научете се да работите като европейци а не като хайдути от балкана да събирате хайдушки данък.
трябва да ги има на страницата на Столична община със сигурност. Това е публична информация и общинския бюджет се гласува от столичен общински съвет.Също така имайте предвид, че и градския транспорт е винаги на загуба и се дотира. Има много хора с привилегии и много евтини карти за транспорт. Така и трябва да бъде. Но тези дотирания трябва да се избият от някъде. Такса синя зона е справедлива защото плаща само този дето ползва! Иначе ако е без пари трябва да се съберат от всички през данъците!
иска ми се да ги видя всичките отчети на общината за 2019 Къде мога да ги видя?- колко са разходите за парковете за поддръжка парк по парк за София- пътищата като разходи за поддръжка ще е много интересно, защото за това качество, мисля че ще са малко разходите.- колко са приходи / разходи от зони- колко са от данък сгради и мпс за София
Така е плащат данъци но на държавата основно ДДС и ДОД и осигеровки влизат н държавния бюджет а не в общинския. После има преразпределение но е малко.Общинските приходи са основно от две пера1. Данък сгради който е нищожен без такса смет.2. Данък върху МПСНо общината не покрива загубите само на детски градини.Тя подържа пътищата, паркове, лелките дето метат и чстят улиците, светофарни уредби и хиляди други разходи. Няма как да стане без приходи, затова общината търси приходи и така трябва.
казахте и за детските градини. Като няма детски градини за всички деца тази сметка дето я правите че е 29 100 лв. що не дадете тези пари на майките дето сами си гледат децата. Щом така ще сравняваме ябълки с круши. Парите от ЦГМ, ако въобще се взимат трябва първо да се заслужат с труд и поддръжка на зоните, които ползват и второ да се дадат за намаляване цената на друга обществена услуга на ЦГМ със стратегическа цел примерно градски транспорт.
ама хората плащат и данъци ... нали?тук става въпрос за това ,че едни 60% от приходите от зоните отиват в частната фирма,а само 40% отиват в общината. Разбираш ли защо е мафиотска схема?линийки и жилетки на минимална заплата.А детски градини и до ден днешен няма достатъчно , било то без или с зелена/синя зона от години!