Затварят центъра на София за най-замърсяващите автомобили

Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт
Обновена: 20 юли 2022 10:38 | 20 юли 2022 09:40, Петя Славова
165

Стана ясно, че са предложени по-добри условия  за разсрочено плащане на задълженията на столичани към "Топлофикацията София".

"Причините за тези облекчения са влошената икономическа обстановка в страната и активният ни диалог с гражданите. След като анализирахме работата на обществените посредници и оплакванията, които получаваме от гражданите, стигнахме до извода, че трябва дружеството да е по-гъвкаво във възможностите, които предлага за изплащане на задълженията. Предлагаме 4 опции за разсрочване до 3 години, когато се отговаря на определени критерии", заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Той разясни, че първият критерий е ниски доходи. Тази опция ще бъде налична за клиенти на дружеството, чийто доход е равен на или под минималната работна заплата от 710 лв. Вторият критерий е влошеното здравословно състояние. Обхващат всички членове на домакинството, за да бъде максимално широка отстъпката.

"Целта тук е да облекчим тези, които имат нужда, които отговарят на критериите. Има ясни начини за кандидатстване, които разписваме, и ще получат подкрепа. Първият вид отстъпка - разсрочване до 6 месеца, ще е налична и за фирмите с оглед състоянието, в което се намира икономиката. Това решение е много добро и по друга причина. То ще даде възможност едни иначе несъбираеми вземания да бъдат вземани. По-важното за гражданите - да се избегнат безбройни дела и запори, когато не са успели да си погасят задълженията", коментира Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че тази промяна ще влезе в сила седмица, след като бъде приета, ако не бъде върната от областния управител. Председателят на СОС очаква в средата на август вече да започне да се прилага.

Гостът коментира и възможната забрана на замърсяващи автомобили в центъра на София.

"Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София. Ние сме предвидили много изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози", каза гостът.

Георгиев смята, че в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист. Той добави, че около 38 хил. са автомобилите, които попадат в изключението.

"Над 170 хил. са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 хил. автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години. Доказано ефективна е", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт.

"С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства. Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

"Работата на водача е да управлява превозното средство, не да продава билети. Днес, когато над 70% от билетите, които продава ЦГМ, са дигитални, очевидно хартиеното остава в историята. Затова само когато по изключение се купува от водача, има промяна в цената, за да може той да не се разсейва в други дейности", каза още гостът.

За ремонта на тунела на "Люлин" Георгиев каза, че има организация на място от хора, които са от съответната дирекция в общината - със знаци, табели, така че хората да знаят, че има такова ограничение и да стигат по-лесно до работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В София се ходи само по голяма нужда!
40
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пълна забрана за притежание и шофиране на автомобил от хора с под един милион евро годишен доход. Писна ми да ми се пречкате по улиците
39
2
 
29
 
! Отговори
Емили лети! Хвъррр!! преди 1 година
Стана ли ви ясно вече? Когато нарушаваш правата на джендерчето и му биеш чембери, надига се вой до небесата, но когато то (джендерчето) ти нарушава правата, карайки с над 120км/ч по пътя по който си возим родителите и децата, всички организации са тихи и спокойни - няма никакви проблеми. Разбрахте ли сега?
38
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В другите държави в подобни на София градове, автомобилите изминават около 140 пъти повече километри на единица площ в сравнение със София. Там замърсяването от колите наистина е проблем, но не и в София. Задръстени улици не означават много коли, а некадърност на общината да организира правилно тяхното движение и паркиране.
37
12
 
2
 
! Отговори
До 37 преди 1 година
Ама тия прахови частици дето ги вдига идват от таралясници на 20-30 години
36
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе въобще автомобили под Евро 3 трябва да се забранят! Вместо Мерцедес или Ауди 1998 г. без катализатор да си купуват една Тойотка Евро 4 за същите пари, но модел 2010 -та поне
35
4
 
17
 
! Отговори
Къци преди 1 година
Вече се разбра защо "Емили" хвърчи със 120 с тротинетка. Просто има топки да го прави
34
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Един тролей замърсява с фини прахови частици при движението си, колкото пет леки автомобила с бензинов или дизелов двигател.
33
4
 
12
 
! Отговори
Ето, видяхте ли? преди 1 година
Точно поради тази причина не гласувам вече за ГЕРБ.
32
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
статията за замърсяващи автомобили в центъра, а отдолу 2/3 за Топлофракция
31
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хората в белите държави отдавна не карат в центъра или допускат само ел автомобили или такива с евро 5-6 нагоре. Само в развъдника всеки кара каквото ди иска, както си иска и където си иска.
30
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
всеки ден е добър когато има забрана за 10 г ръждясали пушилки
29
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Очевидно е, че автомобилите в София да пренебрежимо малък замърсител на въздуха. В случая друга е целта - целта е да се намали броя на автомобилите, защото мафията в общината е некадърна да се справи с организацията на движението и паркирането в София и така се опитва да прикрие некадърността си.
28
12
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Изобщо затворете всичко от Подуяне до Зоните, от Лозенец до Сливница за коли без регистрация в София-град (С, СА, СВ). Само товарни заради бизнесите, превозвачи и живущи в София. Останалите да си намират къде да се паркират из крайните квартали или буферни паркинги и да ползват градския транспорт. Писна ми всеки ден да идват разни от селата и да правят катастрофи из центъра щото не са виждали светофар, после задръствания. Все някой се е бутнал в някого я на Ситняково, я из Оборище, я на Скобелев
27
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Екологията в Европа завърши със започването на войната в Украйна. Млиони тонове вредни емисии се изпускат в атмосферата. Кой ги плаща - тези които воюват или тези които им дават бомбите
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хахааа, затварят тунела за Люлин и слагат 5 пътни знака, за стигали гражданите "по-лесно" на работа. Това е все едно да ти отрежат единия крак, за да бягаш по-бързо.
25
3
 
21
 
! Отговори
Малко мозък преди 1 година
Хайде тия които мислят гениталните промени, поне да са се водили на градски транспорт. Искам да ги видя сутрин как ще прекосят София за 1 час, да не говорим че някои линии по крайните квартали ги чакаш по половин час, кога ще пътуваш, кога ще чакаш втори транспорт,кога ще пътуваш с него . Пак прах в очите на хората.
24
2
 
24
 
! Отговори
Да? преди 1 година
А байМангау гори пластмаса на 2 километра от Европейска Витошка. Кака фанди па счупи тъпoмерчето.
23
2
 
31
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 1 година
А какво направиха от общината против мръсния въздух и горенето от шведските квартали ? Какво направо държавата, за да могат българите да не карат бунищата внесени от западна Европа, а да могат да си позволят по-нови коли ?
22
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Никъде в София няма наднормено замърсяване с нещо причинени от автомобилите. Наднормено замърсяване има само от отоплението с печки през зимата и само с фини прахови частици. Напълно безмислена забрана, която не променя нищо.