Затварят центъра на София за най-замърсяващите автомобили

Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт
Обновена: 20 юли 2022 10:38 | 20 юли 2022 09:40, Петя Славова
165

Стана ясно, че са предложени по-добри условия  за разсрочено плащане на задълженията на столичани към "Топлофикацията София".

"Причините за тези облекчения са влошената икономическа обстановка в страната и активният ни диалог с гражданите. След като анализирахме работата на обществените посредници и оплакванията, които получаваме от гражданите, стигнахме до извода, че трябва дружеството да е по-гъвкаво във възможностите, които предлага за изплащане на задълженията. Предлагаме 4 опции за разсрочване до 3 години, когато се отговаря на определени критерии", заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Той разясни, че първият критерий е ниски доходи. Тази опция ще бъде налична за клиенти на дружеството, чийто доход е равен на или под минималната работна заплата от 710 лв. Вторият критерий е влошеното здравословно състояние. Обхващат всички членове на домакинството, за да бъде максимално широка отстъпката.

"Целта тук е да облекчим тези, които имат нужда, които отговарят на критериите. Има ясни начини за кандидатстване, които разписваме, и ще получат подкрепа. Първият вид отстъпка - разсрочване до 6 месеца, ще е налична и за фирмите с оглед състоянието, в което се намира икономиката. Това решение е много добро и по друга причина. То ще даде възможност едни иначе несъбираеми вземания да бъдат вземани. По-важното за гражданите - да се избегнат безбройни дела и запори, когато не са успели да си погасят задълженията", коментира Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че тази промяна ще влезе в сила седмица, след като бъде приета, ако не бъде върната от областния управител. Председателят на СОС очаква в средата на август вече да започне да се прилага.

Гостът коментира и възможната забрана на замърсяващи автомобили в центъра на София.

"Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София. Ние сме предвидили много изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози", каза гостът.

Георгиев смята, че в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист. Той добави, че около 38 хил. са автомобилите, които попадат в изключението.

"Над 170 хил. са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 хил. автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години. Доказано ефективна е", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт.

"С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства. Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

"Работата на водача е да управлява превозното средство, не да продава билети. Днес, когато над 70% от билетите, които продава ЦГМ, са дигитални, очевидно хартиеното остава в историята. Затова само когато по изключение се купува от водача, има промяна в цената, за да може той да не се разсейва в други дейности", каза още гостът.

За ремонта на тунела на "Люлин" Георгиев каза, че има организация на място от хора, които са от съответната дирекция в общината - със знаци, табели, така че хората да знаят, че има такова ограничение и да стигат по-лесно до работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А градския транспорт с Икарусите от 1960-та той коя категория е? На общината ЗИЛ-овете от същото време коя категория са? И ми е интересно и къде минават технически преглед също с гумите на по 2 милиона километра... Прилича ми на една мярка - ще си направим изключение за наще си хора, пък другите да плащат яко... Това трябва да ги съдиме до дупка...
60
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Правилно, много селяни се навъдиха с дизели.
59
3
 
22
 
! Отговори
Джо Мумията преди 1 година
За да ме свалите от колата ми, какви точно удобства създадохте от СО? Редовен градски транспорт? Климатизиран при 35-40 градусови жеги? Някакви преференциални цени на билети? Някакви велоалеи? Някаква организация на движението когато има велосипедисти или мотористи на пътя? Някаква инфраструктура под формата на тротоари или буферни паркинги? Нищичко от това и накрая идвате и слагате забрани. Що за некадърници и неграмотници работите там?!?!?!
58
0
 
16
 
! Отговори
Бла преди 1 година
Че то реално замерване няма, гледат само годината и категорията в талона. След като попитах защо при показател на едната ми кола 0.07 (уж евро 3) каквото и да значи това има 1ва категория, а другата с 0.11 (уж евро 4) има трета ми казаха, че тия емисии не са свързани с някаква си система и всичко е по хартия.
57
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Успешно въведохме демократичната кастова система от Индия в България! Най отгоре са Недостигаемите от ПП и ГЕРП, повече не е необходимо да знаете! Честито!
56
2
 
13
 
! Отговори
1-n преди 1 година
Като в гарга- нека да е рошава. Като е забрана, нека да е за всички ЕДНАКВА. Защо изключва служебни общински държавни, на живущи там ППС? Може би общината се притеснява че и нейни ресурси ще бъдат засегнати, а?
55
4
 
4
 
! Отговори
До Анонимен 55 преди 1 година
Емисиите на Евро 3-4 на газ са 2 гр/км на Евро 6 Дизел са 0.5гр/км гледай си работата с твоите глупости!
54
0
 
18
 
! Отговори
София преди 1 година
А горенето на гуми и отпадъци, а комините на Кремиковци? Или те не замърсяват. По-важното е да ударите хората, които чинно си плащат данъците, таксите, гражданските, годишните прегледи вместо да идете в махалите и да обясните, че горенето на гуми, пластмаса, стари дрехи и прочее не е ок.
53
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Очакваният ефект е малко по-голямо замърсяване в София. Малко, защото автомобилите малко замърсяват и по-голямо, защото вместо стария автомобил на газ, идва малко по-нови в автомобил на бензин или дизел, който замърсява повече от по-стария.
52
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Автомобилите са пренебрежимо малък замърсител. Не се поддавайте на дългогодишното промиване на мозъците, че замърсяването се дължало на автомобилите.
51
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съгласен съм, но да ги бракува държавата след като ги изкупи от собствениците. На текущи цени на автокъщите или по цена определена от оторизиран оценител, както се прави при покупка на автомобил втора употреба
50
2
 
14
 
! Отговори
До 52 преди 1 година
Забраняват автомобилите на газ, защото са стари и при движение на бензин замърсяват повече. Вместо тях може да карате малко по-нови и доста повече замърсяващи автомобили на бензин и дизел.
49
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Време е да се прекрати ползването на паркинги от хора, които не плащат данъци в София. Правим Буферни паркинги и всичко, което не плаща данък в София да паркира извън града. Тогава нито замърсяване, нито проблем с паркирането ще имаме. Всеки който иска да паркира в София да си регистрира колата тук и да плаща данък тук. Това съответно да важи и за всички останали градове. Ако си на хотел ползвай паркинга на хотела, ако си под наем платен паркинг или гараж. Никакви обществени паркинги и по улици!
48
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще се изкупят на нотариална оценка. Да му мислят хората, които са си купили коли за 3000лв с нотариална оценка 400 лв :) :) :) лека-полека османските ви привички започват да се затриват от европейската по-висша култура, което е много добре. Дано да продължаваме само така.
47
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какви забрани бе.Карайте на газ. Вчера руснаците ви докараха цял кораб . Автомобилите на газ са екологично чисти ако ще да са и на 100 години
46
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
до 52: "след като ги изкупи от собствениците.". Не е проблем, те ще бъдат изкупени на скрап: 200-300 лева! За друго не стават. В София се карат основно коли под 10к лева и коли над 100к евро!
45
1
 
5
 
! Отговори
Super no преди 1 година
Защо никой не казва как беше направена тази система, защото за нея липсва обществена поръчка?
44
2
 
1
 
! Отговори
Джендер преди 1 година
Как може да се казва спайдермен, не! Ще казвате Спайдерхуманоид вече. Никой не го е питал какъв пол иска да си избере.
43
3
 
7
 
! Отговори
НРБ преди 1 година
Не може така, сега е ДЕМОКРАЦИЯ и това ще е дискриминация.
42
3
 
6
 
! Отговори
до програмист преди 1 година
Съгласен съм, но да ги бракува държавата след като ги изкупи от собствениците.