Новите правила в рейса оскъпяват и затрудняват

Столичани писаха до омбудсмана
9 яну 2023 13:33, Анисия Иванова
58
Новите правила в рейса оскъпяват и затрудняват
Снимка: Омбудсманът на Република България

Столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документ.

По този повод омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, в сила от 1 януари т.г.

Още през юли м.г. проф. Ковачева предупреди в нарочно писмо до председателя на СОС Георги Георгиев, че с готвените промени не се постига задоволяване на транспортните потребности на пътниците, което бе изведено като водеща цел на Проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община.

„Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът.

Диана Ковачева подчертава, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря на транспортната им потребност и бюджета.

„По повод на постъпилите в институцията сигнали намирам за нужно повторно да изразя становището си, че новата тарифна политика не бива да става чрез лишаване на пътниците от избор относно вида на превозните документи, които имат право да използват. В този смисъл смятам, че следва да се преразгледа новата тарифна политика, като се запазят превозните документи, даващи възможност за пътуване според нуждите на ползващите градски транспорт“, категорична е проф. Ковачева.

Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на превозните документи, като посочва, че неспазването й е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора.

Още по темата

„В тази връзка смятам, че следва да бъде потърсено решение и на този проблем. Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник.

Омбудсманът допълва още, че в институцията постъпват и жалби срещу липсата на достатъчна и своевременна информация по отношение на действащите превозни документи и начина на тяхното валидиране. Затова отново посочва, както и по време на обществените консултации, че е необходима достъпна информационната кампания за запознаване на гражданите с въведените промени за пътуване в градския транспорт.

Проф. Ковачева посочва и друг нерешен проблем - недостатъчните на брой пунктове за закупуване на превозни документи, което допълнително затруднява хората и се явява като санкция за тези, които не са успели да си купят билет по електронен път.

„В тази връзка отправям предложение да бъде обсъдена възможността за увеличаване броя на пунктовете за продажба на превозни документи“, посочва Диана Ковачева.

В заключение омбудсманът подчертава, че за да се увеличи броят на пътуващите в столичния обществен транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи, с оглед различните транспортни нужди на пътниците.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Градски транспорт трябва да е безплатен! Кви са тия 30 мин, 60 мин? Ако си в задръстване, после ше рече контрольорът да пише на някой глоба, той въобще мисли ли фактурата при зъболекаря колко ше му струва и дали се равнява на билетчето на човека? Ама валидирания, ама простотии, кви са тия глупости?
51
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Госпожо ,София не е България ,или сте само техен защитник .Заплатата Ви ,нали е от данъците на всички Българи .Кога някои ще се застъпи за ГОРКАТА Варна .
50
2
 
23
 
! Отговори
до 50 преди 1 година
В Хамбург в метрото пътувахме с хартиени билетчета дето си ги купихме от вестникарската будка на станцията. Може и електронни да има, обаче има и хартиени.
49
0
 
7
 
! Отговори
БЪЛГАРСКА РАБОТА преди 1 година
.......
48
19
 
5
 
! Отговори
до 48 преди 1 година
На някои места на запад валидацията на билета става на спирката- има терминали, където докосваш картата преди да се качиш, а на други са в автобуса, обикновено до всяка врата. Паралелно имат и мобилно приложение. Абе вие толкова ли не сте излизали извън Бг?! Вас като ви слуша човек, от средновековието не трябва да излезем. Все накякви технически умения трябва да имаш, че да живеш нормално в съвременния свят.
47
1
 
17
 
! Отговори
баба мара преди 1 година
някои от нас пенсионерите си купуваме картите за една година въпреки че може дане сме живи и накрая глоба защото не съм валидирала това е поредната просто-тияна сос там са се събрали само тъ-па-нари аз затова не гласувам защото сега сипатя от техните кражби ами къде са автоматите за купуване на билетите за скрабнашата фирми да усвои правилно едни пари това е девиза на сос
46
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
46 я кажи като системата на запад е такава как се прави валидация? Вие как си представяте майката с количката да почне едно яко бутане с детето да стигне до колчето с машината? А бабата с бастуна? Отваря автобуса вратите, бабето едва се качва и стопира на последното стъпало, да си валидна картобилета. И след нея какво се случва? А сега си представете ученици след бабето. Екшана е в кърпа вързан.
45
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Предупреждавахме, че ще има проблеми, но нали някои са по-умни от другите. Много ми е чудно, как хора дето не използват градски транспорт взимат решения кое ще е правилно? Ей за това тия от СОС са пишман от всякъде. Само в коли пътуват, но решават кое ще ни е удобно и правилно в градския транспорт. Нищо. Идват избори. И за това ги предупредихме. Нека още да дразнят хората.
44
19
 
0
 
! Отговори
Е... преди 1 година
Може да не е най - умното нещо, ама в повечето западни страни системата е точно такава. Е, да не забравяме че това са и полицейски страни и част от идеята е всичко и всеки да може да се следи.Слова богу у нас поне полицейщината я няма за сега.
43
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
" За каквото и да ти говорят - става дума за пари ..."
42
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
некви хора на улицата си говорят с мен все едно съм им братовчед ама тва е софия бе ей
41
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
тука кафето вестника и закуската днеска са ти пет лева всеки ден къде е разликата огромна
40
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
тая идва от самоков там няма ни рейс ни трамвай ни тролей ни нищо как не се е качила на колело
39
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
и пак хората са разбрани и без тая щеше да мине метро
38
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
каквото било било метро канализация неща води на некой да му пука ама айде стига
37
6
 
26
 
! Отговори
Един Българин преди 1 година
Фандъчица само събира пари за да купува гласове за ту-лу-па. Това е нейната роля, а не да направи удобен и изгоден градския за да не караме коли. Абсурдна е цената от 1,60 за 30 мин, като трамвай няма по 20 мин сутрин!
36
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
за какви учители става въпрос
35
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
таа постоянно вика гости
34
1
 
37
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 1 година
До 3М ....И кой точно закон задължава пенсионери и безработни да притежават банкова сметка, скъп телефон и да плащат интернет. От къде на къде отново обиждате на неграмотни! Няма лошо да е удобно на тези, които, така или иначе ползват изброените по-горе, но това което направиха е принуда в полза на банки и мобилни оператори.
33
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
там няма нито една детска градина тука има триста и осемдесет няма това няма вода няма училище какво е това