Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние

Всичко може да бъде оправдание за закъсненията на влаковете
76
Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние
Снимка: БГНЕС

Бързият нощен влак от Варна до София закъсня с повече от 4 часа. След повече от 11 часа, пътниците все пак пристигнаха до крайната цел.

"Всичко може да бъде оправдание за закъсненията, железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние, виждаме колко ремонти и модернизации с европейски средства са пресрочени, нещата не са добре и е нормално да имаме закъснение. Особено като добавим горещините, когато релсите се разширяват, а скоростта на влаковете намалява", каза транспортният експерт инж. Варужан Апелян в "България сутрин".

По негови думи, когато релсите се нагреят при над 50-60 градуса, металът може да се разшири, което може да доведе до изменение на оста на железния път.

"Има няколко технологии, не съм забелязал в България да я правят, но в някои държави релсите се боядисват в бяло, за да се намали конвенцията, да поглъщат по-малко топлина. Намаляването на скоростта в България е класическа процедура с цел да се гарантира безопасността", обясни експертът пред Bulgaria ON AIR.

"При по-големи температурни разширения повече се намалява скоростта. До 20-25% от скоростта може да бъде намалена при високи температури. Далеч сме от швейцарската точност, не искаме да бъдем в топ класация, но на средни европейските параметри да отговаря нашата железница. Не може да стане, няма хора, които да управляват тези процеси, няма стратегии, визии, няма капацитет", смята инж. Апелян.

"Българските пътници трябва да разберат, че "тази железница, която се управлява по този начин доста години, няма потенциала да стане нещо различно", допълни той.

Според експерта, първо трябва някой да започне да контролира минималните стандарти на качество, които БДЖ има.

"Никой не контролира, регулаторът трябва да си влезе във функциите. Един от механизмите, по който можем да достигнем подобрение на качеството, е през конкуренцията, да се увеличат повече железопътни оператори, за да може този сектор да се раздвижи по някакъв начин. Не виждам скоро някакви изгледи за подобрение в тази посока", каза още инж. Апелян.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още по темата: влак
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
в бг влаковете можеш да се заразиш с какво ли не, няма ли ХЕИ да ги затвори?
30
0
 
5
 
! Отговори
българия преди 10 месеца
какво е в добро състояние. сърбия след война без ЕС ни е изпреварила по средна заплата
29
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Соца е продължил 45 години, семокрацията вече продължава 34 години и вижте какво са направли и постролили едните и другите.
28
1
 
4
 
! Отговори
До 25 преди 10 месеца
В България никога не е имало демокрация и това е така, защото си избирате грешните хора, които да ви управляват. Има само див капитализъм в среда разядена от корупция.
27
0
 
5
 
! Отговори
Нане преди 10 месеца
Тя е умишлено съсипвана 33 години.... Дори вече и терористи хвърлят камъни по влаковете... ===))) и крадът релси...
26
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
При бай Тошо нямаше жеги и не се разширяваха релсите.Боже нарочно ги съсипват за да ги купи частна фирма .Пред фактите и боговете мълчат .
25
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Железопътния транспорт е евтин, екологично чист и бърз, само че в развитите държава. Тука железниците ни са с един век назад. Държавата се управлява лошо, за това и населението намалява.
24
2
 
5
 
! Отговори
Мдаа преди 10 месеца
До Анонимен 25 А румънците, които ДОКАЗАНО бяха по-зле от нас преди 89та, защо сега не са по-зле, след 33 години? Хмммм. Май от ДС скоро не са ви пускали нови опорки, щото тая я лющите от десетилетия.
23
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
След 33 години евроатлантизъм и демокрация сме по-зле отколкото сме били след война.
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
НКЖИ не е част от БДЖ,нарочно ги разделиха за да крадът с дирници те си пари от Европа.
21
3
 
1
 
! Отговори
Мдаа преди 10 месеца
До Тодор Живков В Румъния ядат банани и бегат на запад и им дишаме прахта. Май напразно се напъваш с мантрата "деморацията ни е виновна".
20
2
 
3
 
! Отговори
Тодор Живков преди 10 месеца
Па яште банани и бегайте свободно на запад бе!
19
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
БДЖ няма нищо общо с НКЖИ,научете се най-накрая!НКЖИ крадът европейски пари,в момента Ковачки прави коловозите на Централна гара и линията София Драгоман.Да ви е ясно,какво иде реч.
18
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Нямя начин ЕС да се разпадне.
17
1
 
0
 
! Отговори
??? преди 10 месеца
За 33 години какво направи Министерството на транспорта ??
16
1
 
1
 
! Отговори
Просто Кирчо преди 10 месеца
Аз със влак не пътувам.Другите сами да се оправят.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами като е така ,всички шефове на БДЖ и транспортните министри от 1989г насам-в затвора.И той е за хора.Сегашният шеф на БДЖ и тр .министър със закон да се придвижват с влак....
14
2
 
3
 
! Отговори
ГМО правителство преди 10 месеца
Обещаваме че,ще Ви обещаем нови влакове. Но не е задължително да го изпълним.
13
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
абе 33 години нищо не е пипнато - много здрави се оказаха тия пътища правени по времето на соца- 75 година софия- пловдив за час и 45 минути - сега 2 часа и половина - - да не говорим пък за софия бургас -. напредъка е два часа повече - голям напредък нема що - евроатлантизъм- и много омце дето се връзват
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
"Защо във Варна са изоставени край линията на гарата 7-8 модерни локомотива, изрисувани с графити, а аз пътувах с локомотив от 1971г.???".............Защото сме проспериращ член на ЕС, имаме изтънчен вкус и залагаме на класиката :D