Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние

Всичко може да бъде оправдание за закъсненията на влаковете
76
Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние
Снимка: БГНЕС

Бързият нощен влак от Варна до София закъсня с повече от 4 часа. След повече от 11 часа, пътниците все пак пристигнаха до крайната цел.

"Всичко може да бъде оправдание за закъсненията, железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние, виждаме колко ремонти и модернизации с европейски средства са пресрочени, нещата не са добре и е нормално да имаме закъснение. Особено като добавим горещините, когато релсите се разширяват, а скоростта на влаковете намалява", каза транспортният експерт инж. Варужан Апелян в "България сутрин".

По негови думи, когато релсите се нагреят при над 50-60 градуса, металът може да се разшири, което може да доведе до изменение на оста на железния път.

"Има няколко технологии, не съм забелязал в България да я правят, но в някои държави релсите се боядисват в бяло, за да се намали конвенцията, да поглъщат по-малко топлина. Намаляването на скоростта в България е класическа процедура с цел да се гарантира безопасността", обясни експертът пред Bulgaria ON AIR.

"При по-големи температурни разширения повече се намалява скоростта. До 20-25% от скоростта може да бъде намалена при високи температури. Далеч сме от швейцарската точност, не искаме да бъдем в топ класация, но на средни европейските параметри да отговаря нашата железница. Не може да стане, няма хора, които да управляват тези процеси, няма стратегии, визии, няма капацитет", смята инж. Апелян.

"Българските пътници трябва да разберат, че "тази железница, която се управлява по този начин доста години, няма потенциала да стане нещо различно", допълни той.

Според експерта, първо трябва някой да започне да контролира минималните стандарти на качество, които БДЖ има.

"Никой не контролира, регулаторът трябва да си влезе във функциите. Един от механизмите, по който можем да достигнем подобрение на качеството, е през конкуренцията, да се увеличат повече железопътни оператори, за да може този сектор да се раздвижи по някакъв начин. Не виждам скоро някакви изгледи за подобрение в тази посока", каза още инж. Апелян.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още по темата: влак
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До JNS. Недейте така ся. Боката и компания се скъсаха да режат ленти изхабиха един кашон ножици.
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До No comment. Щото явно са ги купили от вторични суровини като нови.
9
0
 
8
 
! Отговори
JNS преди 10 месеца
А има ли въобще нещо , което не е в окаяно състояние??? Пътната инфраструктура е тотално окаяна! И само това ли? То само това да беше,щеше да е "бял кахър"
8
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ено време на влаковете не им пречеше разширението и не се изместваше остта. Друг е въпроса че на гарите се чакаше с часове.
7
0
 
9
 
! Отговори
Чук преди 10 месеца
"...но в някои държави релсите се боядисват в бяло, за да се намали конвенцията," ... Абе, вие правите ли разлика между "конвенция" и "конвекция" ??? Не ви ли светна ччервена журналистическа лампичка, каква ще да е, аджеба, тази конвенция на белите релси ???
6
4
 
16
 
! Отговори
Сглобката преди 10 месеца
По-важно е, че дадохме четвърт милиард евро на Украйна. Простолюдието да събират пластмасови капачки да си оправят релсите.
5
0
 
12
 
! Отговори
No comment преди 10 месеца
Защо във Варна са изоставени край линията на гарата 7-8 модерни локомотива, изрисувани с графити, а аз пътувах с локомотив от 1971г.???
4
1
 
8
 
! Отговори
Баба Радка преди 10 месеца
Само чалгата не е .И домашната ракия.
3
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Стига бе!? Аз констатирах това още преди 30 години, вие сега ли
2
0
 
2
 
! Отговори
тока по 5 преди 10 месеца
не 9 лъча метро, а нови линии, влакчета и умен персонал
1
0
 
10
 
! Отговори
О чудо небесно! преди 10 месеца
Железопътната инфраструктура на България е в окаяно състояние - НЕ ЗНАЕХ! ИЗНЕНАДАХТЕ МЕ!