Контрера: "Спаси София" обрича транспорта в София

Коментарът си е публикува в профила си в социалната мрежа
20 мар 2024 12:13, Анисия Иванова
16
Контрера: "Спаси София" обрича транспорта в София
Снимка: ВМРО

"Спаси София" обричат обществения транспорт на София на бърза и почти сигурна будна кома, смята зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС и зам.-председател на ВМРО Карлос Контрера.

Коментарът си е публикува в профила си в социалната мрежа.

"Предложението на „Спаси София“ за финансова рамка за 2024 г. на обществения транспорт е крайно недъгаво, необмислено, пълно е със счетоводни грешки и гарантира само мизерия и разредени разписания на градския транспорт.

От „Демократична България“ и „Спаси София“ (докладът не е подписан от представител на ПП - неслучайно) са внесли предложения, които обезкървяват градския транспорт, дава още подробности общинският съветник от ВМРО в СОС.

Ето и част от позицията му:

На първото разглеждане в комисията по транспорт направих кратък разбор на показателите, предложени от спасителите на София. Така например Столичен електротранспорт е с намалени признати разходи за дейността (заплати, електроенергия, горива, материали, части, ремонти - текущи и основни) и при експлоатационен разчет според спасителите от 134 млн. лв. в рамката се залагат 70.8 млн. лв. и евентуално 66 млн. лв. компенсации за покриване на загуби (те обаче са намалени спрямо 2022 година). Само за заплатите на електротранспорта ще са нужни 75-79 млн. лв. в зависимост от това дали ще бъдат назначени водачи и сервизен персонал, който липсва. Кой и как ще покрие този дефицит - не ми беше отговорено. Нещо повече - дори евентуално да се изплатят на дружеството тези общо 134 млн. лв. там не са включени отложените основни ремонти на трамваи и тролеи от 2022 и 2023 г., както и никакви капиталови разходи за подобряване на условията на труд - ремонт на депа, халета, сервизни помещения; не са включени и изцяло амортизациите, както и в пълен обем нужните резервни части и материали, специализирани инструменти, работно облекло, специализирано облекло и т.н.

Друг пример – Столичен автотранспорт, който изпълнява най-големия обем от превозната задача в София. При разчет за заплати около 100 млн. лв. в предложението за рамка са включени 100.9 млн. лв. Т.е. ще се плащат евентуално само заплати! А разходите за горива, части, ремонти, разходите за подобряване на условията на труд, т.е. ремонт и оборудване на гаражи и сервизи? Общите разходи за дейността възлизат по разчет някъде на 194 млн. лв., в които са включени и нужните основни ремонти на автобуси, както и текущите ремонти през 2024 г., които са неизбежни по технологичните планове. Евентуално те ще бъдат покрити с едни 71 млн. лв. компенсация. А другите? Отделно от това дружеството има неразплатени задължения за 2023 г. около 16 млн. лв. и още към 3 млн. лв. просрочени за първо тримесечие на 2024 г.

Това е само част от картината и тя показва, че „спасителите“ на София водят наземния транспорт към прогнозиран дефицит, колапс и състояние на будна кома. Средният разход за издръжката на един гараж в автотранспорта е около 56-58 млн. лв. и то, ако не са заети всички щатове за водачи. Умножено по три (гаражите Земляне, Дружба и Малашевци) излиза, че около 168-174 млн. лв. е необходимата издръжка, а се залагат 100.9 млн. лева. Към тази издръжка следва да се прибавят най-малко разходите за лизингите на автобусите, които са към Централно управление. Според зам.-главния „спасител“ на София било заложено дружеството да е на печалба! Е, как ще реализира печалба като тръгва с пасив от 16-19 млн. лв. стари задължения и с цена, която не покрива и текущите разходи? Мистерия.

В същото време в номинално отношение цената на км пробег на Столичен автотранспорт се увеличава с 0,07 лв. до 5.14 лв./км пробег. Умножено по транспортната задача от 33 млн. км. на година излиза, че при всичките проблеми автотранспортът ще получи евентуално увеличение с 2.3 млн. лв. повече спрямо цената от 2022 и 2023 г.

Чух от „спасителите“ на София много общи приказки и аргументи, но не чух нито едно число, което да оборва моя анализ и разчети. Нещо повече - сами си противоречат! Хем твърдят в доклада си, че ще има увеличение на приходите от карти (дългосрочни превозни документи), хем залагат по-малко общински компенсации за такива в общинския бюджет спрямо 2022 и 2023 г.? Кое е вярното?", пита той.

По думите му "Спаси София" и ДБ публично са лъгали за финансовата рамка на градския транспорт и водят градския транспорт на София към пълен блокаж.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
0
 
! Отговори
Хахаха преди 1 месец
КОНТРОЛЬОРА.Ти кажа само вдно баце , нормалните хоеа в софето не им пука за градския транспорт , тея де гласуват за ппдб са толкова малоумниченемогат да изкарат кинижка , не ми пика за тях.....,кажи ми , как ще закараш дете на годинка при педиатар с градския транспорт ? Спаси софия са пеераси дет св чудят как да отворят повече гейклубове за запознанства между пеееруги в името на техните избирятелипедеруги. Нормален човек не може да гласива за тези оклуци
15
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
СС = Спизди София ;)
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Контрерас, тук не е Никарагуа, а София е град на свободни хора, не малко от тях са заможни и ще се возят както намерят за добре. А ти си говори колкото искаш, демокрация е, не като в Никарагуа!
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Надземният градски транспорт в София сега превозва около 50-60 пъти по-малко хора в сравнение с 1980-1989 години. а заедно с метрото градския транспорт на София пак превозва десетки пъти по-малко хора. Защо ли е така ......
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво унищожиха ли от надземния транспорт? Преди 1989 година имаше 16 пъти повече автобуса, 12 пъти повече тролеи и 14 пъти повече трамваи. Старите Икаруси, които оплювате, събираха с 40% повече пътници от сегашните съчленени автобуси. Превозните средства по различните линии ги разредиха в пъти. Примерно от на 2-2,5 минути в час пик, сега са на 12-16 минути. Има линии, които бяха на 5 минути, а сега са на 45 минути. Следващото е, че има много закрити линии и много променени към по-лошо линии.
11
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако не беше 20 години краденето на Фандъкова можехме да имаме нормален градски транспорт. Вместо това имаме морално остаряла сбирщина от рейсове и абсолютно неадекватни разписания . Добре че я Разйарахме щото като беше изкарала още един мандат съвсем щеше да доубие града ни !
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
СС=Съсипи София
9
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя май не се е возил през 2010 в старите таралясници без климатик с отворени прозорци и без метро.
8
0
 
2
 
! Отговори
БАГ преди 1 месец
До ГошоВикаш да стане като в Пловдив да няма транспорт а
7
7
 
1
 
! Отговори
Гошо преди 1 месец
Транспорта в София трябва да се приватизира ,за да има контролира Сега е само разни гратисчии и с ТЕЛК-карти
6
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кое унищожиха на градския транспорт това че сега са подменени всички икаруси с нови имат климатици по редовни са от преди
5
6
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 1 месец
Надземният градски транспорт на София върви към унищожение от края на 1991 година. Кметовете на София от СДС и ГЕРБ го унищожиха на 80%. Сега да видим Терсиев дали ще го доунищожи.
4
1
 
4
 
! Отговори
до 1 преди 1 месец
Не можа бе, защото Фандъкова ги "оправя" 16 години.
3
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Припрода от никарагуански ром и пернишка труженичка, сега като какъв се изявява ?
2
3
 
4
 
! Отговори
тендьо преди 1 месец
много тенденциозно тази 'медия' препубликува дословно опорките и опитите за манипулации на този....преди 5 месеца имаше 10 г в СОС и нищо не направи тогава, само отлагал плащания, ремонти, вдигане на заплати. Сега много му знае устата(клавиатурата). Ай сиктир!
1
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Баджо Миро и Лена се жалваха за лошите тротоари. Не можели да си бутат количката. Терзиев дали им оправи тротоара ?