До 2 месеца ще знаем мястото на третия мост над Дунав

Обмисля се изграждането на още 4 моста в българския участък
10 юли 2014 21:02, Анисия Иванова
33
До 2 месеца ще знаем мястото на третия мост над Дунав
"Дунав мост" 2 край Видин. Снимка Reuters

До два месеца трябва да стане ясно мястото къде ще бъде третият мост над река Дунав. Това съобщи днес Константин Жипонов, управител на българо-датската фирма "EKJ", цитиран от БТА. Освен този мост в българо-румънския участък на реката трябва да бъдат изградени още три моста, обясни специалистът.

Към момента потенциалните места за изграждане на трети мост по Дунав между България и Румъния са четири - между Силистра и Кълъраш, Русе и Гюргево, Никопол - Турну Мъгуреле и Оряхово - Бекет. Анализът по темата е изготвен от консултантска фирма „TRANSPROJECT 2001” в партньорство с фирма „EKJ” по договор с Министерството на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния.

Новият мост трябва да бъде на отстояние поне 20,50 м над високи плавателни води, за да могат да минават под него кораби, както и да има две платна с по две ленти за движение във всяка посока, обясни Жипонов. Допълнително ще се обсъжда и евентуална жп-линия по моста.

По думите на Жипонов третият мост ще бъде реализиран с европейско финансиране. По същия начин се изпълнява и проучването за съоръжението.

Според експерта в българо-румънския участък на Дунав има "огромна аномалия", тъй като в останалите участъци средното разстояние между мостовете, с които тя може да се пресича, е между 12 и 18 км. Между "Дунав мост 2" и "Дунав мост" разстоянието обаче е 400 км. Такива разстояния просто не са допустими, коментира още Жипонов.

"Ние предвиждаме още поне четири пресичания в бъдеще, за да може поне малко да намалим тази диспропорция и аномалия“, обясни специалистът.

"Нашата задача е да кажем с това проучване, което в момента изготвяме с колегите от Румъния, кое ще е първото от тези четири пресичания", заяви Жипонов. Той допълни, че се използва т. нар. метод на мултикритериен анализ.
Идеята е да се направи баланс по развитието на областите, т.е. това не е толкова технически въпрос, колкото социално-икономически, каза още той.

Според областния управител на Русе Венцислав Калчев Русе има най-добра прилежаща инфраструктура и градът е готов там да бъде издигнат третият мост.

Сегашният мост при Русе не отговаря на съвременните изисквания - на габарити и на натоварвания по него, обясни Константин Жипонов.

"Не се знае нито как е оразмеряван, нито къде е фондиран, няма никакви чертежи за него, няма никакви изчисления. Така че този мост също е редно да бъде дублиран с един съвременен мост", коментира той.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: Румъниямостизграждане
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
1 преди 9 години
няма да сме живи
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ФИНАНСОВ ПЪНКАРAми разходих се тази пролет около Брегово, селата изглеждат доста по-добре от повечето в софийско... около Видин изобщо не е критерий, по-навътре трябва да търсиш, ако искаш да си докажеш опорните точки.
25
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Трябва да ги има и 4-те моста,че и повече.Въпросът е кой да е първи.Русе си имат мост,макар и стар.Може да почакат.Силистра няма такъв трафик,а и има сухопътни връзки.Оряхово е много подходящо място,но проблемът е,че няма жп линия."Демокрацията"премахна теснолинейката до Ч.Бряг.Остава Никопол и това е може би най-подходящото място.Първо това е най-краткият маршрут от София до Букурещ.Има жп линия до с.Черковица,което е само на 3-4 км и не е проблем да се удължи.Също така е най-близо до АМ Хемус.
24
0
 
2
 
! Отговори
12 преди 9 години
Да бе и Кольо Фичето не е оставил документация!?
23
4
 
5
 
! Отговори
ФИНАНСОВ ПЪНКАР преди 9 години
До От чужбинаЕ да да за това което е построено по времето на соца даже нямаме пари да го боядисаме вече 25г.!Друго нещо си е демокрацията , я се разходи да видиш селата около Видин как живеят хората където още ги има.
22
8
 
4
 
! Отговори
От чужбина преди 9 години
В Европа мостовете над Дунав и други големи реки са наистина много по на гъсто. А на Моста на Дружбата даже му липсват документите - типично за соц. време. Е, виждате що е социализма свършил по нашите земи. Виждате и кои са социалистите, тези дето станаха първи капиталисти, демек обикновени лъжци.
21
1
 
5
 
! Отговори
до 23 преди 9 години
Сура, мура ... ало конспираторите я се събудете. Тия теории за конспирации са правени за полуумната американска публика, но вследствие на тоталното унищожение на образованието в България намериха почва и в глупаците у нас които се оказаха учудващо много!!!
20
0
 
3
 
! Отговори
king_for_a_day преди 9 години
ФУндиран, а не фОндиран - идва от фундамент.
19
0
 
4
 
! Отговори
до 21 преди 9 години
Нали знаеш и на кривата ракета и космосът и е крив :D Та така и ние ;) И времето ни е криво :D
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Байти Иване те и АЕЦ Белене го дъфкаха месеци , кога видиш Хемуса и белите българи тогава, а до тогава си мъли гузно, както и трябва да е . Чакай гърците да ти приберат реколтата или българите да ......
17
3
 
19
 
! Отговори
gogo преди 9 години
До 2 месеца ще знаем мястото на третия мост.След 30 години ще е готов!
16
4
 
16
 
! Отговори
откровен преди 9 години
Чудя се кога ли френските и немските данъкоплатци ще им писне и ще ни дръпнат шалтера...Честно, ако на мен ми взимаха 50% данъци да храня някакви анадолци, дето един пирон не са забили в цялата си история, щях да побеснея, нека бъдем честни!
15
0
 
7
 
! Отговори
Бай иван преди 9 години
Не мога да разбера повечето от коментарите, като нищо не се прави - лошо, като се прави - още по лошо?!?
14
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В мостовете има много джилезо за връщане!
13
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За какво си мостове като няма хора българи , мостове за окупантите..
12
0
 
17
 
! Отговори
bh преди 9 години
много е лесно строенето на мостове в Европа, дори на Дунав защото например в Будапеща реката е 100 метра докато когато минава през двете най-бедни държави в Европа е над 1 км ... И дори на 100 метра река първия мост в Будапеща е след нашето освобождение построен. Почти до началото на 19 век не е имало мост! Сърповете и чуковете да мируват и на тях ще разрешим да минават с москвичите , ако си платят таксата де ....
11
3
 
18
 
! Отговори
10 преди 9 години
Излишно разхищение на пари, прокопайте тунели под Шипка и Петрохан.
10
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Няма трафик за толкова мостове, да оправят русенския мост и толкова. На Оряхово има и ферибот, някой вече ползва ли го?
9
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Никакъв. Мост няма да строят , понеже ще се конкурура с дун.м 2 , залъгват ви прости каначета ,най много да си достроят метрото в Сф.
8
4
 
19
 
! Отговори
Mr.STARBUCKS преди 9 години
Внимателно с тия мостове, че този път Сърповете и Чуковете, ще ревнат- ние бетон не ядем !