До 2 месеца ще знаем мястото на третия мост над Дунав

Обмисля се изграждането на още 4 моста в българския участък
10 юли 2014 21:02, Анисия Иванова
33
До 2 месеца ще знаем мястото на третия мост над Дунав
"Дунав мост" 2 край Видин. Снимка Reuters

До два месеца трябва да стане ясно мястото къде ще бъде третият мост над река Дунав. Това съобщи днес Константин Жипонов, управител на българо-датската фирма "EKJ", цитиран от БТА. Освен този мост в българо-румънския участък на реката трябва да бъдат изградени още три моста, обясни специалистът.

Към момента потенциалните места за изграждане на трети мост по Дунав между България и Румъния са четири - между Силистра и Кълъраш, Русе и Гюргево, Никопол - Турну Мъгуреле и Оряхово - Бекет. Анализът по темата е изготвен от консултантска фирма „TRANSPROJECT 2001” в партньорство с фирма „EKJ” по договор с Министерството на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния.

Новият мост трябва да бъде на отстояние поне 20,50 м над високи плавателни води, за да могат да минават под него кораби, както и да има две платна с по две ленти за движение във всяка посока, обясни Жипонов. Допълнително ще се обсъжда и евентуална жп-линия по моста.

По думите на Жипонов третият мост ще бъде реализиран с европейско финансиране. По същия начин се изпълнява и проучването за съоръжението.

Според експерта в българо-румънския участък на Дунав има "огромна аномалия", тъй като в останалите участъци средното разстояние между мостовете, с които тя може да се пресича, е между 12 и 18 км. Между "Дунав мост 2" и "Дунав мост" разстоянието обаче е 400 км. Такива разстояния просто не са допустими, коментира още Жипонов.

"Ние предвиждаме още поне четири пресичания в бъдеще, за да може поне малко да намалим тази диспропорция и аномалия“, обясни специалистът.

"Нашата задача е да кажем с това проучване, което в момента изготвяме с колегите от Румъния, кое ще е първото от тези четири пресичания", заяви Жипонов. Той допълни, че се използва т. нар. метод на мултикритериен анализ.
Идеята е да се направи баланс по развитието на областите, т.е. това не е толкова технически въпрос, колкото социално-икономически, каза още той.

Според областния управител на Русе Венцислав Калчев Русе има най-добра прилежаща инфраструктура и градът е готов там да бъде издигнат третият мост.

Сегашният мост при Русе не отговаря на съвременните изисквания - на габарити и на натоварвания по него, обясни Константин Жипонов.

"Не се знае нито как е оразмеряван, нито къде е фондиран, няма никакви чертежи за него, няма никакви изчисления. Така че този мост също е редно да бъде дублиран с един съвременен мост", коментира той.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: Румъниямостизграждане
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
7
 
! Отговори
От чужбина преди 9 години
До 5 Ами моста още си стои там, но след 2000-та построиха нов, успоредно на стария, англииския. Може да се види в Гугъл! Жалко, че стария мост не го поддържат и не го ползват. Вероятно тогава е струвал доста пари, но е използван около 120 години и още може! В Лондон има много подобни мостове на влакове и метро - онези старите конструкции, железните с нитовете! Няма заварки и болтове!
6
0
 
19
 
! Отговори
От чужбина преди 9 години
Построяването на повече мостове е добре. Особено ако се поддържат от различни фирми за да има конкуренция. То е ясно, че в България и Румъния няма да минаваме безплатно по тези мостове, поне да има конкуренция! А в Западна Европа даже не забелязваш понякога, че минаваш мост.
5
1
 
17
 
! Отговори
От чужбина преди 9 години
ДО 3 Ако си пътувал през Европа ще видиш, карайки по магистралата минаваш някакъв мост и даже незнаеш коя е реката от долу. Така карайки минаваш от Франция в Белгия, Холандия, Германия, Австрия... има само една табелка за "добре дошли" и табелки заради разликите в скоростите по пътищата им. Спираш в Австрия за винетка. Спираш в Унгария за винетка, В Румъния за Митница и винетка, България за плащане мост или ферибот, винетка... По на изток и по-гадно става! Плащанията се увеличават.
4
1
 
11
 
! Отговори
Име преди 9 години
Викаш англичанина дошъл, направил мост в България с 100 години гаранция... А дали е добре? :) Срамота е, че до преди година две имахме само 1 мост... 5 моста през 100-150 км е оптимален вариант... :)
3
17
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
НЯКОИ ДРУГАРИ ЩЕ СТАНАТ МИЛИОНЕРИ КАТО ТИКВАТА ОТ БАНКЯ.ЧЕСТИТО ДТУГАРИ МОСТОВЕ ЗА НИКЪДЕ.
2
17
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Чудесно. Ще имаме все повече гости от РОМъния.В Албена ги разпознаваш от километър разстояние. Типични ***.
1
1
 
33
 
! Отговори
От чужбина преди 9 години
Типично за соц.време! Няма никакви изчисления и никакви чертежи - за сегашния "Мост на Дружбата"! А в Лом /над река Лом на изхода към София и Плевен/ има един мост строен в края на 19-ти век от Англичани. Някъде през 80-те в Общината са получили писмо, че вече са минали 100 години гаранционен срок на моста и фирмата не носи повече отговорност за този мост. Е, имате база за сравнение!