Частни влакове ще пътуват до морето

Не сме в крак с евродиректива, либерализират жп превозите
27 фев 2016 09:08,
49
Частни влакове ще пътуват до морето
Снимка: архив, Булфото

Частни влакове ще пътуват по търговските линии на железницата до морето, съобщава Монитор. Това става възможно с приетите вчера на второ четене в зала промени в закона за жп превозите.

Редакциите й синхронизират нормативната ни уредба с евроизискванията. Оказва се, че ние заедно с други 6 държави от ЕС, сред които дори и Германия, не сме били в крак с евродирективата, засягаща либерализацията на пазара на жп превози.

Според зам.-министъра на транспорта Антон Гинев по търговските линии по дългите дестинации може да се заяви интерес от страна на частните превозвачи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
1
 
! Отговори
коко преди 8 години
Кой ще ви кара омрелите влакове бе тъпо БДЖ
36
1
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
А БОКО СИ ИМА 4АСТНА ДЬРЖАВА ЯД ЛИ ВИ Е
35
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименДа остана- държавният дълг!
34
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ама делян пеевски и влаковете ли купи? нещо некупено остана ли?
33
0
 
4
 
! Отговори
Пит преди 8 години
Рядко безмислен текст! Никаква информация не съдържа. Какви "търговски" линии?? Сигурно има и други? А частни превозвачи, за сведение, работят от доста години...Ало, редакторите! "Редакциите Й синхронизират нормативната ни уредба..." Чии редакции? На закона ли? Ужас!
32
0
 
4
 
! Отговори
Васо преди 8 години
Системно се грабеше и рушеше БДЖ-то та да се прокара едно такова решение. Що обаче не се направи така и с общинската Топлофикация на София. Да я вземе някой па да сключи договор с всеки потребител лично. Щото сега като тръгнат тия частни влакове чисти, точни, удобни, евтини и пътищата опустеят от към леки коли ще трябва да ни измислят и някаква такса "дялово транспортно разпределение". Щото екологията ще се подобри по отношение на вредните емисии за всички граждани. Дори и тези дето не ползват.
31
0
 
3
 
! Отговори
Васо преди 8 години
Частните превозвачи с автобуси вече трескаво купуват двуосни жп талиги и преоборудват автобусите си. Смях. В зората на електрификацията на железниците един другар направил рац. предложение на парните локомотиви в котела да се монтира ел. нагревател и въглищата да отпаднат. Та това да е електрификацията. Това, че германците не бързат с приватизацията на железниците не е случайно. Ама така е и с французите май, пък и много други. Пак нечие лоби победи. Ще имаме влакове с цени като на онези ТЕЦ-ове
30
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименЧастни автобуси няма там където има БДЖ на всеки 20 минути например Своге или метрото в София, а там където няма жп транспорт, частни автобуси се картелират на високи цени.
29
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Частните автобусите дето се движат по държавните пътища създадоха хиляди линии и работни места без да бъдат субсидирани от държавата. Също ще е частните влакове. Поне няма да са мръсни.
28
2
 
15
 
! Отговори
Жибор преди 8 години
Направете го да се види,че влаковете в цяла България са на загуба а само частните ще са на печалба- интересно защо ли,по силата на какъв издирижиран "пазарен" механизъм???
27
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е що пък не! Ако е чисто и вагоните са произведени това столетие, аз ще се кача. Важното д да е има услугата. А каква ще е собствеността ми е все тая. Даже съм на загуба, че НДЖ е държавно, и аз им плащам кражбите.
26
3
 
2
 
! Отговори
е и преди 8 години
До Сп???нскъде ти е проблема дали някой частник ще се навие да пусне влак,дали ще печели или ще губи ? нали няма да са държавни пари? и защо си цъкаш сам + ??
25
0
 
5
 
! Отговори
Дърт Крейзър преди 8 години
още утре ще си купя два вагона и един локомотив и отварям един вип-хотел до морето - залагания , жени ,алкол , набързо ще го направим печеливш , тоя вид транспорт
24
1
 
8
 
! Отговори
Сп???нс преди 8 години
Испания е втората страна в света по км на скоростни влакове и туристи за година , и имат само едно направление, което не е на загуба и в световен мащаб са 4-5 :в Япония (токио-осака) , във Франция и едно в Китай ---- ПРАКТИКАТА е доказала ,че колкото и да са ти модерни и бързи влаковете - ПЪТНИЧЕСКИТЕ винаги са на загуба , и е една ЕВРО-недомислица това с частните влакове и ,че някой ще пусне такива на загуба
23
0
 
7
 
! Отговори
тъпо преди 8 години
До Българин 29а кога се приватизираха магистралите и от кога са тези частни автобуси по тях ? защо трябва да се приватизира жп мрежата за да има частни влакове по нея ? както плащаш винетка да се движиш по дървавните магистрали така и часният влак ще плаща....винетка да се движи по държавната жп мрежа(която трябва да остане държавна защото е част от нац.сигурност)
22
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сигурно има овце които им вярват на селските тариктчета.То не бяха приватизации то не бяха ликвидационни комисии то не бяха рмд-та то не бяха бонови книжки и накраят се оказа че това всичкото на квадрат е било за едни другари да си напълнат гушките. Лошото е че все още има овци които са с конски капаци и разтворени анални бузки и не им стига квадратният.До такава степен са се разшляпали че и конски да им го бутнат нема да го усетят. Ех племенце умничко докога ще ви мандръсат като гнила джанка?
21
2
 
13
 
! Отговори
Бройко преди 8 години
Обявявам частна държава.
20
1
 
15
 
! Отговори
Българин преди 8 години
Кога се проведе приватизацията? От къде се пръкна този ЧАСТЕН влак?
19
4
 
1
 
! Отговори
и къде преди 8 години
До Анонимен27е проблема ако се приватизира бдж ? държавата не трябва да се занимава с икономически дейности защото и липсва стимул за добро управление. нормално е когато шефа е министър който се сменя всеки 3-4 години да няма добък контрол.аз помня как беше автобусният транспорт когато беше държавен и твърдя , че сега той предлага много по-добри условия на пътуващите.
18
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
БДЖ-то не се ли опитват отдавна бавно и полека да си го приватизират.За това е вечно на "загуба",за това в тази огромна дупка потъват хиляди евро по разни програми за оптимизиране на транспорта .По едно време се говореше,че гарите ще станат частни и ще се заплаща за всяка линия.