Нов изпит: Кандидат-шофьорите ще решават и казус на пътя

В листовките ще има повече въпроси, свързани с конкретни ситуации
22 окт 2016 22:06,
25
Нов изпит: Кандидат-шофьорите ще решават и казус на пътя
Снимка: Нова тв

От следващата година кандидат-шофьорите ще карат нови изпити - листовките вече ще включват две части. Освен традиционния тест, курсистите ще трябва да се справят и с казус на пътя, заснет във видео клип.

До този момент по-голямата част от теоретичните изпити се провеждаха в кабинетите на учебните центрове. Сега обаче те стоят празни. Причината е, че листовки вече се решават само в центровете на Автомобилна администрация. Идеята е до края на годината теоретичните изпити да се провеждат в т.нар. "бели стаи", които представляват звукоизолирани кабини.

Поне половината от въпросите в листовките са ненужни и объркват курсистите, смятат от бранша.

"Не отговарят на реалните ситуации и на реалните пътни условия", каза пред Нова телевизия автоинструкторът Петър Иванов.

Затова до следващата пролет сложните въпроси ще отпаднат за сметка на такива, свързани с конкретни ситуации на пътя.

Към теоретичния изпит се добавя и втора част. На таблета курсистите ще гледат кратък клип, след което ще отговарят на въпроси с конкретни казуси.

До края на годината изпитите ще се провеждат в т.нар. "бели стаи". Всяка от тях ще е в отделна кабинка, с камера, таблет и скенер.

Автошколите обаче искат изпитите отново да се провеждат в техните учебни центрове и съдят министерството.

"Корупцията се намира в ДАИ и това, което се прави, е за да искат много пари от изпитваните, за да си вземат изпитите", смята Борис Гаврилов, собственик на автошкола.

Заради извеждане на обучението на кандидат-шофьорите извън кабинетите на учебните центрове към тези на ДАИ – шофьорските школи готвят протести.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: шофьориизпитилистовки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Действителен случай. Курс за категория " Е". В коя посока да завъртя волана, за да отиде ремаркета на ляво? На така, на така?! А в караваната немец добре че ми беше сложил проста, ясно разбираема схемичка. На другия ден, учителя ме попита, ама ти как го направи, движението, на задух ход? Не му казах, защото като не го знае, как ли ще го приеме. На изпита не превиши максимално разрешената скорост, даияджията ми писа забележка, че съм карал бързо? Според инструктори, трябвало да имам кусур?
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Инструкторите са с двумесечен курс, или полУ Висше, нагли, неграмотни и надменно! Кой ставаше шифьор през соца? Който за нищо не става! Колко, над 90 процента от така наречените "професионални" шофьори са некадърници и неграмотници. Това горе го знаят, но позволяват рестрикции, за да получат взятките! Властта, съберете си парите, от неотчетениъе приходи на инструкторите и взятките на ДАИ! По справедливо ще е, ама целта ви не е справедливост !
22
1
 
0
 
! Отговори
Шаран БГ преди 7 години
Инструкторите трябва 50% поне , да са професионални шофьори, с около 15-20 години стаж зад волана ! Техният опит и знания в никой буквар няма да ги намерите !!! Между огромната армия от професионални шофьори има чудесни хора с дарба да преподават, да обучават! Техният опит е незаменим и изключително нужен на кандитат-шофьорите!!! Знаем от училище- учители много - преподаватели и истински педагози тук-там, На пръсти да ги броиш.........Дипломата не прави учителя-практикант !!!
21
0
 
1
 
! Отговори
Шаран БГ преди 7 години
Инструкторите трябва 50% поне , да са професионални шофьори, с около 15-20 години стаж зад волана ! Техният опит и знания в никой буквар няма да ги намерите !!! Между огромната армия от професионални шофьори има чудесни хора с дарба да преподават, да обучават! Техният опит е незаменим и изключително нужен на кандитат-шофьорите!!! Знаем от училище- учители много - преподаватели и истински педагози тук-там, На пръсти да ги броиш.........Дипломата не прави учителя-практикант !!!
20
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като един тука де викал че се калпави наште ами бари виж твоите тогава дири другите щото твоите от другите и *** за зеле не става ни мигачи дават ни престроявания сигорно са само на кръжок били *** лаеш лаи
19
0
 
4
 
! Отговори
до 15 преди 7 години
от толкова скубене, затова карат като дригирани. Всичко е за пари. Целта оправдава средствата. А целта са парите, затова шофъорите нямат и ценности на пътя.
18
0
 
3
 
! Отговори
do 18 преди 7 години
всичко е за пари. Използват това, че НИКОЙ на пътя не спазва правила и ето идват булдозерите. За пари.
17
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А теорията се взима лесно. Обаче на практиката реши ли изпитващия да те скъса-нямаш шанс! Ако ще роднина на Шумахер да си, пак ще намери за какво да се заяде за да се явиш втори път. Толкова се радвам, че си взех книжката преди години! Че като чета само какви безумия мъдрят... шумоизолиращи стаи бла бла бла... а не е ли по-важно да увеличат броя на часовете по кормуване? И да върнат полигона, че половината млади шофьори имат проблем и с паркирането и с тръгването на баир.
16
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че ги мързи да четат никои не им е крив после рева е готов пита се що им е крив инструктора тоя които им е водил теория тои нее а тоя които я е водил в кафето че доста такива има де само имат офиси на хартия и маи по интересно е да клинчат в кафето или до кафето като оня дневален де вися вися го гледам като извънземен та всички го разбраха и си замина ама много работел
15
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ДРЕМЕ МУ НА НЯКОЙ КОЛКО ЗНАЕ КАНДИДАТ ШОФЬОРА!ЦЕЛТА Е РЕКЕТ И ДА СЕ КЪРТЯТ ГОТОВИ ПАРИ ОТ НЕЩАСТНИЦИТЕ!А РАЗНИ КИФЛИ..МУТРИ..ШУРОБАДЖАНАЦИ НА МИЛИЦИОНЕРИТЕ..ИНДИЯНЦИТЕ И ДРУГИ ПОДОБНИ ПАК ЩЕ СИ КУПУВАТ КНИЖКИТЕ НАГОТОВО!
14
0
 
19
 
! Отговори
Кратун преди 7 години
То стана по-лесно да изкараш курса в чужбина, отколкото в България, където курсиста го гледат като патица за скубане и не могат да се разберат кой да скубе повече - инструктора, ДАИ или КАТ.
13
1
 
20
 
! Отговори
казуси на пътя: преди 7 години
ПТП:Единият шофьор слиза от колата с бокс, другият с бухалка.Въпрос : Това ПТП с колко пострадали е?
12
2
 
10
 
! Отговори
айде бе. преди 7 години
Когато българинат проумее закона за движение по пътищата и някой простички закони на физиката,тогава можеби нашата мила родина ще се промени корено.
11
1
 
2
 
! Отговори
ник до 1 преди 7 години
Щом пишеш, поне пиши правилно.
10
0
 
15
 
! Отговори
Ева преди 7 години
Напълно излишно ,на курсистите им са нужни часове за практика -курмуване ,а не приказки...
9
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всичко е за пари.Целта им да има повече хора да ходят по 2-3 пъти на изпит!П.С. А кога ще научат полицаите да не вземат подкуп ?!?
8
1
 
15
 
! Отговори
Американ преди 7 години
Тези без книжка или с фалшива такава ги "галят по главичките" и в същото време всячески се стараят да "одерат" честния човек.Глобите не си събират от мързел и искат да им се носят пари "на крак".
7
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Въпросите били сложни?!? С ден и половина учене изкарах 100% верни отгвори. Виж, ако беше наистина сложно(като тестовете, които съм правил в университета) - с месец сериозно учене се изкарват около 75%. Тоест, един университетски тест(от три такива формиращи част от семестриалната оценка) е около 20х1.25 = 25 пъти по-сложен от теста за шофЕр.Според мен теста е елементарен. Отделно пълен *** може да го премине, стига да има 200-300 лева излишни.
6
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То последните години ни маркировка, ни знаци, ни сфетофари и кръстовища отговарят на пътната обстановка и движение, но КАТ е абдикирал от едно от основните си задължения - предписания към общините за маркировка и знаци
5
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много интересен казус е ако на нерегулирано кръстовище, тип петолъчката край Сливен,кой е с предимство, ако се засекат едновременно в различни автомобили,без да разберат кой,кой е :- Бойко- Някой от НСО- Йоско, трезвен с 50 - Бат Сали - И доган наближава ниско със совалката от към Омуртаг