Радари и камери борят скоростта, а шофьорите се оплакват: Тормоз!

Какво въобще би спряло войната по пътищата и скоростта ли е убиец?
15 май 2018 11:00,
219

Родните пътища се оборудваха с още радари и камери, КАТ издава все повече фишове, и все пак черната статистика не се променя.

Бившият началник на "Пътна полиция" Алекси Стратиев каза пред Bulgaria ON AIR, че няма как една мярка да даде моментален резултат.

"Трябва известен период, в който тези мерки ще се усетят. Сега загиналите са по-малко от миналата година, надявам се тази тенденция да продължи до края на годината, което означава тази година загиналите да са по-малко от миналата", обясни Стратиев.

Още по темата

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък беше категоричен, че повечето камери и радари на пътищата в страната са увеличили тормоза над водачите. Той каза, че след влизането на последните мерки срещу нарушителите на пътя, като сваляне на номера и отнемане на книжка за различни нарушения, почти няма разлика в броя на загиналите.

"Преди това са 701 загинали, след влизането на тези мерки, за които имаме 15 хиляди свалени номера, 20 хиляди отнети книжки и много голям брой наказетелни постановления, са 698 загиналите", аргументира се Радков.

Той упрекна пътните полицаи, че трябва да подпомагат трафика, а не само да го контролират. Радков беше категоричен, че това ще допринесе много за намаляването на пътния травматизъм.

Алекси Стратиев пък се обяви за повече стационарни камери, които според него са най-ефективни в борбата с превишената скорост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
14
 
! Отговори
ec преди 6 години
под всеки храст корумпе това нее ли турмоз
23
13
 
6
 
! Отговори
до 19 преди 6 години
Никой няма намерение да доказва кой е шофирал. Като ти свалят номерата ти сам ще си кажеш кой е бил.
22
2
 
7
 
! Отговори
коко преди 6 години
До до ИстинатаЩо ти обичаш ли тези мишки наречени полицай ?Или си "ушенце" тук ?
21
2
 
23
 
! Отговори
Размера на глобите? преди 6 години
Най-бруталните нарушения се правят от т.нар. "бизнесмени" с луксозни коли и джипове. Когато глобата стане процент от стойността на колата (по максимална застрахователна стойност), като има и минимум под който да не се пада, а при определяне на глобата се приема по-голямата, тогава ще има ефект. Тогава да искам да видя тарикатите с коли за по над 100 бона как ще им дойде.
20
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разбира се, че е тормоз. Всички знаем, че камерите се слагат на пътища с по 3-4 ленти, където по принцип е разрешено със 70-90км/ч да се кара, обаче на места се слагат знаци 50 и се слага радарът. Тои са си го и казали, че реална полза за безопасността няма, само за джобовете им.А при сегашните знаци, ако всички караха според ограниченията, то движението, на практика, щеше да е блокирано през повечето време.
19
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не се заблуждавайте. Аз живея от почти 15 години извън БГ и навсякъде камерите са сложени основно за печелене на пари. В Германия ги маскират с камуфлажи, като буклуджийски кофи, зад храсти и табели и как ли не, а във Франция за само 1 км/ч отгоре е 40 Евро глобата! И пробвайте да не платите. Отгоре на всичко камерите са стотици. Насила ще станем хора, ако и да се дърпаме.
18
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Конституцията забранява да ме снимат без мое разрешение! Нарушението е за шофьора, не за автомобилаВсичко това е хипер незаконно и полицаите го знаятНикога не могат да докажат, че вие сте шофирали
17
1
 
20
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Проблема е, че не се слагат там, където е опасно и има предпоставки за ПТП с цел да спасят живот. Слагат ги на места, където има безумно ограничение като целта е да се съберат едни пари. Ако мислеха за гражданите на всеки светофар трябваше да има камера и да се санкционира за неправилно пристрояване, минаване на червено, включително и пешеходците... В София това е огромен проблем. Но не, те стоят на прав 2-3 лентов участък точно преди табелата за края на населеното място...
16
0
 
17
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 6 години
Единственият начин да се намалят нарушенията в България е да се създаде работеща и ефективна нова структура са контрол на движението и паркирането, т.е. КАТ трябва да се закрие, а на бвиши и настоящи служители на КАТ със закон да се забрани да работят в сверата на пътната безопасност и контрол на движението.
15
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дреме му на корумпиран ушаф за безопасността. Дай му палка трънка и знак 40,е тогава е във вихара си. А и камери къща не хранят.
14
2
 
30
 
! Отговори
Истина преди 6 години
Нямам нищо против камерите дори ги подкрепям, стига да не са на места където изкуствено е сложен знак 50км, а трябва да е 90 или на магистралата която е така от 5 плюс години, но са сложили знаци 90 вместо 140.
13
0
 
17
 
! Отговори
Мен преди 6 години
Пак дават пари за глупости. Защо не сложат камери за средна скорост? Автоматизирането на издаването на фишове без човешка намеса. Камери във всяка патрула, ако катаджията прави проверка без запис да бъде глобяван. Съкращение на 50% от хрантутниците и увеличение на заплатите им с 100%.
12
6
 
10
 
! Отговори
до Истината преди 6 години
Тука си прав, за да има ефект, събирането на глобите трябва да стане неизменно.В нормалния свят, които дават наполовина и по-малко жертви от нас, като получиш глоба и почваш да я проточваш месец-два, сумата започва да расте. В един момент се намесва прокоратурата, щото вече дължиш пари на държавата и влиза в действие съдия-изпълнител.*** разбира само от 1 - чатал на врата и така. Ние сме пословични с мразенето на реда. Но това само докато сме в БГ, в чужбина сме си ОК
11
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Шофьорите не се оплакват, състезателите се оплакват... Оправете си заглавието!
10
2
 
31
 
! Отговори
+++ преди 6 години
До болка познати катаджийски номера - слага се камерата на хубав прав път с отлична видимост, където е безопасно и с 100-120 км/час да се шофира и преди камерата някакво напълно безмислено ограничение на скоростта, примерно 40-50 км/час извън населено място и се "ловят нарушители".
9
3
 
2
 
! Отговори
Тармоз, тармоз преди 6 години
Тармозът *** ***, бе... ПОМУЩ.... :D
8
2
 
18
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 6 години
До Анонимен 1Искам да ти кажа, че дори един знак за камера, без да има камера в действителност би спасила много повече човешки животи и от 5 000 камери, скрити в засада. Но като законодателя ти е мутра, няма какво да се очаква.
7
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не вярвам нито дума за добрите намерения на гербавите слуги с униформи! Видяхме колко сте загрижени за народа през годините! Видяхме и какво ви се отваря за парички!
6
0
 
14
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Единственият начин познат и работещ в нормалните държави за спиране на нарушенията, е когато всеки шофьор е убеден, че извърши ли нарушение, то неизбежно ще бъде санкциониран за него, като размера на санкцията е несъществен. В България по предложение на КАТ се залага на все по-високи санкции, което никъде и никога по света не е дало резултат.
5
12
 
16
 
! Отговори
Никк преди 6 години
Камерите тормозят нарушителите. Аз като си карам с нормална скорост, нито са ме спирали нито имам фишове.Това да се оплачеш че камерите те тормозят ми звучи супер нелепо