Руска рулетка по пътищата, най-много загиват на "Тракия"

Ще публикуваме "Черна карта на българските пътища", заяви инж. Милчев
Обновена: 23 юни 2021 12:34 | 23 юни 2021 12:27, Анисия Иванова
112

Институтът по пътна безопасност отчете ръст на загиналите по пътя. От началото на годината до средата на юни жертвите са 162-ма. Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото? Къде са рисковите отсечки, качествено ли се строи у нас? Защо сме в челната класация по смъртност на пътя?

"Тези, които управляват транспортната система, не знаят, че през май - юни месец вали дъжд. Изненадаха ни дъждовете, защото те очакват през май и юни да е като през август.  Истината е, че в България отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенцията за пътна безопасност, са тотално абдикирали да управляват транспортната ни система", заяви инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

Той информира, че от май жертвите бележат ръст от над 40%. Според него това рязко увеличение на жертвите се дължи на неумението да се управлява транспортната ни система или на статистическа манипулация.

"Когато на пътя има задръстване и повече коли, има повече катастрофи, но по-малко жертви. Когато на пътя има по-малко коли, се кара по-бързо, по-малко са катастрофите, но има повече жертви", категоричен е експертът.

Инж. Милчев коментира, че промените в АПИ са се извършили с голямо закъснение.

"Идеята на това служебно правителство в сферата на пътищата е не да реши някой проблем на българския гражданин, а да създаде симулация на проблеми, които има. Нима ние не знаем, че пътищата се строят некачествено и че се краде?!", добави той и подчерта, че е необходимо е да има публичност.

"Ние настояваме всички проекти на всички ремонти да бъдат качени на техния сайт, за да може експертите да се запознаят с проектите и да сравнят  изпълнението им", уточни експертът.

Милчев подчерта, че българските мантинели са като солети - когато трябва да задържат автомобила, те не го правят.

"Има много проблеми с организацията на движенията. Организацията на движенията е този елемент от транспортната ни система, който ни показва къде какво трябва да правят водачите. Ние искаме да видим кой е този проект, кой е този проектант и кой го е разрешил", добави Милчев.

Той информира, че София е най-опасната столица в ЕС по отношение на движението, както и че от 2018 увеличението на жертвите е със 100%.

"Всеки ден увеличаваме жертвите. Ние играем на руска рулетка по нашите пътища", каза още той и информира, че в понеделник ще публикуват "Черна карта на българските пътища", която ще покаже статистическа информация и десетте най-опасни пътища в България.

"Магистрала "Тракия" има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR.  

По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен.

"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.

Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
3
 
19
 
! Отговори
Пъзел преди 2 години
Както навсякъде в нашата родина така и тук всичко е коммплексно уплетено кат освински черва.Кола от Италия на 126 000 км(526 000), купени книжки, затваряне на очите на катаджиите(мъни мъни) а от 1000 такива релано работят 100 останалите се водят само на работа а са зидаро мазачи.Високи глоби без никакъв резултат.Магистрали като на лунен пейзаж за най-много пари на км. и още и още и още в Европа уж сме.В европата са чичките с имоти и кюлчета в истинката Европа.Останалите сме матриал.
5
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
защо ли откакто дойде радевото правителство започнаха толкова инциденти по автомагистралите
4
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
слаб полицейски контрол, длагат се едни камери касички на сладки местенца и толкова. Имитират превенция и контрол с бройки глоби. А ползата никаква.
3
5
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 2 години
който го мързи да мисли и да работи да се маха от тук - да спазваш правилата също е работа, като се махнете и отидете някъде, няма да спазвате правилата ли?
2
8
 
30
 
! Отговори
аз преди 2 години
казвал съм и пак ще кажа, 90% от българите не могат да карат!!!!!
1
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко е вярно. Затова, който е млад и има възможност, да се маха оттук!