Руска рулетка по пътищата, най-много загиват на "Тракия"

Ще публикуваме "Черна карта на българските пътища", заяви инж. Милчев
Обновена: 23 юни 2021 12:34 | 23 юни 2021 12:27, Анисия Иванова
112

Институтът по пътна безопасност отчете ръст на загиналите по пътя. От началото на годината до средата на юни жертвите са 162-ма. Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото? Къде са рисковите отсечки, качествено ли се строи у нас? Защо сме в челната класация по смъртност на пътя?

"Тези, които управляват транспортната система, не знаят, че през май - юни месец вали дъжд. Изненадаха ни дъждовете, защото те очакват през май и юни да е като през август.  Истината е, че в България отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенцията за пътна безопасност, са тотално абдикирали да управляват транспортната ни система", заяви инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

Той информира, че от май жертвите бележат ръст от над 40%. Според него това рязко увеличение на жертвите се дължи на неумението да се управлява транспортната ни система или на статистическа манипулация.

"Когато на пътя има задръстване и повече коли, има повече катастрофи, но по-малко жертви. Когато на пътя има по-малко коли, се кара по-бързо, по-малко са катастрофите, но има повече жертви", категоричен е експертът.

Инж. Милчев коментира, че промените в АПИ са се извършили с голямо закъснение.

"Идеята на това служебно правителство в сферата на пътищата е не да реши някой проблем на българския гражданин, а да създаде симулация на проблеми, които има. Нима ние не знаем, че пътищата се строят некачествено и че се краде?!", добави той и подчерта, че е необходимо е да има публичност.

"Ние настояваме всички проекти на всички ремонти да бъдат качени на техния сайт, за да може експертите да се запознаят с проектите и да сравнят  изпълнението им", уточни експертът.

Милчев подчерта, че българските мантинели са като солети - когато трябва да задържат автомобила, те не го правят.

"Има много проблеми с организацията на движенията. Организацията на движенията е този елемент от транспортната ни система, който ни показва къде какво трябва да правят водачите. Ние искаме да видим кой е този проект, кой е този проектант и кой го е разрешил", добави Милчев.

Той информира, че София е най-опасната столица в ЕС по отношение на движението, както и че от 2018 увеличението на жертвите е със 100%.

"Всеки ден увеличаваме жертвите. Ние играем на руска рулетка по нашите пътища", каза още той и информира, че в понеделник ще публикуват "Черна карта на българските пътища", която ще покаже статистическа информация и десетте най-опасни пътища в България.

"Магистрала "Тракия" има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR.  

По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен.

"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.

Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак ли руснаците са виновни за състоянието на магистралите на Баце.
25
3
 
39
 
! Отговори
Ельоменат преди 2 години
Престанете да наричате Тракия Автомагистрала. Това е просто първокласен път. Който е пътувал на вън знае какво е магистрала
24
1
 
9
 
! Отговори
Лекар преди 2 години
Водач на МПС -30г., Това беше предизборното обещание на Плевнелиев, от 130 да стане 140 на магистрала.
23
1
 
7
 
! Отговори
Атаман Сирко преди 2 години
Руска по пътищата, турска по Тракия.!.
22
1
 
10
 
! Отговори
Лекар преди 2 години
Абе конфискувайте колите на нарушителите и ще видите как ще се наредят нещата
21
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 20С лада, москвич, волга и трабант не стават катастрофи, нали?
20
1
 
16
 
! Отговори
Astarot преди 2 години
Трафикът по "Тракия" е несъизмерим по обем с който и да е друг път в България.Направете статистика от ПТП-та на бройка автомобили, които са минали. Нали имате трафик камери навсякъде вече...
19
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До КОНСТАНТИНОВГолям разбирач си.
18
4
 
15
 
! Отговори
Водач на МПС -30г. преди 2 години
Измислици. Магистрала ,,Тракия" си е магистрала. Не знам кой разреши да се шофира над 120км. Пълно безумие да се превишава скоростта.А дисциплината на нашите водачи е под всякаква критика. Качил се на БМВ 20 годишно и се мисли за преуспял...После мантинелите му виновни.Че то това возило си е изпяло песента...
17
2
 
8
 
! Отговори
КАТ преди 2 години
няма безопасен път или магистрала , има едни дето мислят че са безсмъртни . лошото е че има пострадали невинни хора .
16
4
 
23
 
! Отговори
0 нула преди 2 години
Контролът е нулев, не е само слаб! Имам един бивш колега, работеше като шофьор на полския консул-Варна. Карали през Германия с дипломатическите номера, обаче не спазвали ограниченията. След няколко стационарни камери, ги застига кола, отделя ги от трафика и им връчват най-любезно натрупаната глоба + снимков материал. Нашите камери няма кой да ги гледа, а някой не работят. Затова слагат на разни хранилки, където има високо кпд, без да се търси решение или превенция. Който изгори, изгори и готово
15
13
 
5
 
! Отговори
иво преди 2 години
Радев изчегърка автомагистрала Тракия и затова сега не може да се кара нормално по нея и има толкова катастрофи - и това само за един месец -чегърк,чегърк
14
3
 
23
 
! Отговори
Резултатите преди 2 години
Млади шофьори, бързи коли, алкохол, дрога, безнаказаност, липса на закони, липса на качествено обучение, липса на контрол върху изправността, липса на хабер от всички. Чак когато някой загуби близък изревава. Има хора, които не могат да си напишат името, но карат коли. В пунктовете за ГТП се работи проформа. Не се гледа изправност, не се гледат вредни емисии. Важното е да ти се вземат 30 лв и да ти залепят стикерче на стъклото. Ходи се трепи и замърсявай. Защо се мълчи по въпроса?
13
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Искам освен пътната карта да публикувате и марките и моделите коли, които са карали загиналите. Дали има и един интелигентен заможен човек с нов автомобил или 95% са BMW E60 и подобни бараки, струващи само колкото гумите на нов автомобил от същия клас?
12
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В бг немате пътища. Когато си идвах преди 2 години се опитах да карам със от 120 км. но след 5 км се отказах. Мерцедеса ми който е на 5 години не спря да се люля. Помислих си че амортисьорите ми са изпуснали. Отидох до сервиза и ги помолих да ми прегледат ходовата част. Техницити го прегледаха и ми казах че всичко по ходовата част е в ред. Казах им че при 120 км по магистралата автомобила не спира да се люля а те ми казаха че това е от дунавските вълни и които прави една Тиква от банкя.
11
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен 2 преди 2 години
"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите!"Г-н Инж.Милчев-не те знам какъв инженер си,но говориш откровени глупости.Глобите на КАТ падат в съда и не се плащат,защото се пишат от неграмотници,които дори и тази работа не могат да свършат като хората,които цитирате.Бъдете сигурен.че и в другия свят,ако глобите някой,не по правилата,няма сила,която да го накара да плати.
10
3
 
13
 
! Отговори
Аз преди 2 години
Богдан Милчев е бивш началник на КАТ София. Добре, че не е там от 2014! От констатациите му излиза, че ако няма магистрали, няма да има и жертви. Само дето статистиката на КАТ за загинали по години казва друго. За първи път тази година може би ще слезем под 400 жертви, което на фона по 1500 и нагоре до 1990та си е направо страхотно.Ето жертвите по години:2020,463; 2019,628; 2018,611; 2017,682; 2016,708; 2015,708; 2014,660; 2013,601; 2012,601; 2011,657; 2010,775; 1990,1567;
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ГЕРБ--------------------------------------------------------------------------------------------------------Предполоагам, че ГЕРБавите нарочно саботират във всички области и посоки. Даже тук един ГЕРБав преди месец подробно обясняваше как да се саботира работата на служебното правителство.
8
2
 
23
 
! Отговори
Ще го кажа преди 2 години
с енти път-Бананова държава населена предимно от изключително глупаво население, с огромно самочувствие, комплекси, счупени трошки, разбити пътища и тн. Резултат-челни места по смъртност на пътя!!!
7
7
 
3
 
! Отговори
Gt преди 2 години
Извергите от ВАГ групата бъркат движението по пътищата!