Пътни експерти: Магистралите у нас са крайно необезопасени

До такива катастрофи се стига заради човешка грешка или техническа неизправност
26 ное 2021 17:07, Ния Христова
26
 
Прокуратура, следствие, криминалисти и експерти анализират причините за трагедията на АМ "Струма", която е най-тежката от десетилетия в историята на България.
 
"До такива тежки катастрофи обикновено се стига заради човешка грешка, техническа неизправност или проблеми в инфраструктурата. В конкретния случай маркировката не е била достатъчно ясна, липсвали са пътни знаци. Ако беше само катастрофата, без възникването на пожар, хората щяха да бъдат живи. Все още не е достатъчно изяснена причината за пожара, а това ще е ключово", коментира експертът по пътна безопасност Любка Маринова в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Тя е категорична, че еластичните мантинели трябва да бъдат подменени с бетонни, както и да се направи подмяна на маркировката.
 
"Проектантите ще проектират каквото им е заложено, изпълнителят - това което му е подадено. Който възлага, трябва да има визията какво точно иска да получи. В случая говорим за магистрала. Ясно е, че тя е път, на който автомобилите се движат с висока скорост. Това не е каприз и трябва да бъде достатъчно обезопасена", заяви архитектът Боян Коларов.
 
Той подчерта, че в чужбина има 4 компонента, които правят движението по магистралите безопасно.
 
"Много от магистралите са осветени по цялата си дължина, всички светлоотразители по мантинелите задължително светлоотразяват. Също така маркировката на пътя е светлоотразяваща, на средната мантинела в разделителния остров има сенници, които не позволяват заслепяване на отсрещния шофьор. Само едно от тези условия, ако съществува на магистралите у нас, те ще бъдат много по-безопасни", заяви арх. Коларов.
 
"Евтиното винаги излиза по-скъпо. Трябва да изискваме най-доброто, когато се касае за човешки животи. Има Фонд за безопасно движение, в който постъпват парите от глобите на шофьорите. Там годишно влизат около 100 млн. лв. Могат да се използват за по-добра безопасност", каза Любка Маринова. 
 
"Имаме още месец до края на годината. Жертвите ще се увеличат. Трябва да има много камери, които да следят движението. Във Франция в няколко области са ангажирали хора, които със своите лични коли по цял ден снимат по пътищата. Вечерта предават флашката в районното управление и така се установяват нарушителите. Хората знаят, че са следени и спазват ограничението на скоростта", сподели Маринова.
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Питане до някой си анонимен както и аз.... А според вас кой трябва да се изказва? Може би някой хлебар или Аити техник.
19
0
 
3
 
! Отговори
??? преди 2 години
И откога бившата говорителка на КАТ или нещо подобно стана експерт? Знае се, че в КАТ няма експерти по пътна безопасност. Не вярвам и на една нейна дума
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Живея в един град на българо-гръцката югоизточна граница. На улица в града от около 800 метра има 33 знака от които поне 30 са безмислени. Щ.Колкото повече знаци толкова по скъп проект, толкова повече парични в нечии джобове, и повече оскубване на народонаселението защото той плаща всички сметки.
17
3
 
3
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Експерта доктор пожарникар Винету да каже откъде е пожара
16
0
 
2
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Бетонни мантинели не съм виждал да са праснат у бетона ли :))))
15
8
 
5
 
! Отговори
вай вай ваййй преди 2 години
Много "експерти" има в тази държавица, като начело е баш експерта от Банкя!
14
0
 
7
 
! Отговори
Минск преди 2 години
Бил съм по цяла Европа, но най-хубавите магистрали и шосета са в Беларусь. Сега веднага някои ще наплюят, ама елате да видите как е тук.
13
1
 
9
 
! Отговори
Глас от изток преди 2 години
Ами като са така, защо се приемат от комисиите?
12
0
 
8
 
! Отговори
не знаех преди 2 години
Охооо ,ама ние и магистрали ли сме имали !!Магистрала е петлентов път без вълни от 5-6 бала ,и без дупки!!1
11
0
 
10
 
! Отговори
Да преди 2 години
Тази как си противоречи, първо казва, магистралите не са ок и после грешки на водачите и технически неизправни МПС? Как да вярваш на такива. Като с ковида, ваксините помагат, ама след 3 тата доза.
10
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аха, ок. Къде спахте до сега и какво направихте да подобрите ситуацията?
9
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия РСМ не знаят, кои фирми имат разреително з международен превоз, ама ние сме им криви.
8
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътищата отговарят на доходите. Няма доходи , тоест пари , няма и пътища. Това е положението , преди да ми говорите за пътищата кажете как да се вдигнат доходите. Аз знам как , ама ни пари има , ни акъл. А защо този автобус горя с такъв интензитет ще отговорите ли ? И ако нашите пътища са виновни , то горящия автобус вина няма ли ?
7
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Шофьора ще кажеш, че за първи път минава от там. Щом са недоволни да минават през Гърция. Каквото е за нас такова е и за тях. Кой ги е бил по главите да пътуват по нощите?
6
2
 
8
 
! Отговори
Сашето преди 2 години
Не е ли време да се намали и скоростта по магистралите ? В Холандия например е 100 км а имат много хубави и осветени магистрали . Ние хем нямаме хубави магистрали и можем да караме с 140( за някой това е минималната скорост) .
5
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Така, така, хулете държавата, за да имат основание македонците да ни осъдят още по-хубаво. Ние ще плащаме. Свикнали сме.
4
1
 
16
 
! Отговори
Възмутен преди 2 години
На таз катажийка и на нея ли и намериха добреплатена службичка при безбройните пенсионирани ченгесари сега водещи ги експерти!Докато са катажии нито един път не са написали акт на отговарящите за пътищата а само на шофьорите!Ти като беше катажийка какво направи ***...Експертке!Още 100 години ще копаем дъното с тоз неотиващия си комунизъм!
3
0
 
5
 
! Отговори
АСФАЛТА В СОФИЯ преди 2 години
АСФАЛТА В СОФИЯ КВАРТАЛ ЛОЗЕНЕЦ Е НА 50Г В 22 ЗЕЛЕНА ОКУПАЦИОННА ЗОНА
2
1
 
9
 
! Отговори
Германец преди 2 години
"Тя е категорична, че еластичните мантинели трябва да бъдат подменени с бетонни, както и да се направи подмяна на маркировката." -- Тази нормална ли е?
1
7
 
4
 
! Отговори
СДС И ГЕРБ преди 2 години
СДС 10Г И ГЕРБ 10Г = 20Г АСФАТТОВ ТЕРОР..... А И ТРОИНАТА КОАЛИЦИЯ