Могат ли големите квартали у нас да станат по-подходящи за електромобили?

Инсталирането на зарядни станции в момента се случва бавно
25 май 2022 21:53, Анисия Иванова
15
Могат ли големите квартали у нас да станат по-подходящи за електромобили?
Снимка: БГНЕС

Инсталирането на зарядни станции за електромобили в България в момента се случва бавно, защото процесът по осигуряване на място, узаконяването на инфраструктурата и отговарянето на всички законови изисквания отнема твърде много време. Това обясниха пред Bloomberg TV Bulgaria Ангел Димитров, експерт Бизнес развитие на зарядна инфраструктура за електромобили в ABB, и Димо Колчев, директор Бизнес развитие на Eldrive.

По думите на Димитров физическата инсталация на една зарядна станция, когато се касае за частна собственост и не е необходима промяна на статута, изисква само ден, но получаването на разрешение за нея отнема минимум 9 месеца. Това се превръща в пречка за хората, които биха искали подобна инфраструктура.

Според Димо Колчев целият процес по изграждането на зарядни станции и хъбове в България е предизвикателство, изискващо работа с много различни институции, които не синхронизират дейността помежду си.

"Един основен проблем, който виждаме в регламентите, е, че квартали с големи жилищни блокове срещат трудности със зареждането на собствените електромобили на живущите там", посочва още Димитров.

Нужна е общинска политика в тази насока, защото има много общински паркинги и площи, които могат да се използват за паркирането на електромобили и зарядни хъбове за нощно зареждане, посочи още той.

Създаването на зарядна инфраструктура е особен проблем в кварталите със стари панелни блокове, където никой няма собствен паркинг, а всички площи за паркиране са около самите жилищни сгради, допълни гостът.

„В София, като включим новоизграждащите се райони, поне 50% от цялата площ на града е заета от такива места – големи междублокови пространства, с големи стари мощни машини (трафове). Това нещо лесно може да се адресира, ако има желание“, коментира Димо Колчев.

Eldrive вече е осъществила проект с община Бургас в тази посока, като е получила разрешение за поставяне на зарядни станции в центъра на града и около централните райони, включващи подобни локации. Там Eldrive се е присъединила директно към електроразпределителното дръжество, което ѝ е създало партиди, защото има забрана за изграждане на инфраструктура директно върху траф на ЕРП. Така до него се създават зарядни станции, адресиращи въпросните проблеми.

"Ние сме на мнение, че това е едно решение, което ще облагодетелства всички – както публичните оператори, които могат нощно време да предлагат по-гъвкави условия на хората, така и за самите хора, за които това няма да е спирачка да си купят електромобил", коментира той.

Как жилищните сгради могат да се адаптират, за да отговарят на изискванията за зарядни станции и колко голям е интересът към такъв тип инфраструктура у нас можете да чуете в записа на Bloomberg TV Bulgaria
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
Коце Тарамбуката преди 1 година
И Да и Не . Зависи от неугледната точка( не радио)
13
0
 
0
 
! Отговори
Бозар преди 1 година
Не обобщавай, защото грешиш. Аз живея в панелен блок в панелен квартал и мога веднага да си купя електромобил за 100К. Само липсата на градска зарядна инфраструктура ме спира.
12
2
 
0
 
! Отговори
Демон преди 1 година
Зелената сделка ще се провали !!!
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Асаните още от сега да готвят щепсълите.
10
2
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Хората,които живеят в панелни квартали,не могат да си позволят електромобил.Безмислено е да се изграждат зарядни станции в тези квартали.
9
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
+6 до 8 часа за пълно зареждане. Защото производителите препоръчват на едно частично зареждане, да има две пълни, за по-дълъг живот на батерията. Като добавим високата цена на електромобила и късия пробег, кварталната инфраструктура става последна грижа.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А от къде ток, скоро ще стане интересно. С перки и панели няма да стане, а Козлодуй не се знае до кога ще може да работи.
7
0
 
8
 
! Отговори
Йосарян преди 1 година
Пълни щуротии.
6
1
 
10
 
! Отговори
. преди 1 година
Тия са толкова не-остри, че няма накъде повече - трафопостовете в кварталите са оразмерени за битовите абонати и по никакъв начин не могат да понсат товара на масова електромобилизация, подземните кабели средно напрежение - също, предполагам подстанциите също, а череката на тортата е, че вече Русия няма как да ни доставя "горивни" пръти за АЕЦ -а, от къде ще се вземе толкова електроенергия?? Тепърва предстои да стане интересно дори без електромобили =D
5
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам как го смятате, но дори 30кВ на 100км при дневна енергия от 0.23лв/кВч излиза под 7лв,а на нощна е около 3лв.Това е 2.5л/100км или 1л/100км - успех с ДВГ.Реалистично е около 20кВ и на платена станция е около 20лв или 6л/100км, което е по-реалистично с ДВГ. Въпроса е че има доста безплатни станции все още!Хора, дето не са карали кола без ДВГ, ги плют.Само ще припомня, че преди сто и... години и ДВГ са били ненавиждани.
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Около жилищни блокове на трябва да има зарядни станции за коли. Ко става ако им гръмнат батериите?
3
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Петреъс шефа на ЦРУ и собственик на НоваТВ преди 3 дни стана собственик и на Марица Изток 3. Само 70 часа по-късно на "българското правителство" му хрумна да преустройва с общински пари да му е евтинко на американецо докато ни точат с оня Албанеца дето пласира дрога - Дестани и искал да ни строи завод за ел. мобили, ама и той с наши пари... Трагедия пълна. Да не говорим какъв смях са литово йонните батерии. Качиш се в Спарк на таблото пише 10часа, а на четвъртия са ти останали 15% батерия.
2
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тези цени на тока 22 лв. на 100 километра са постижими особено зимата на магистралата с включено парно и 140 км/ч., единствено ел.мобилите имат смисъл ако държавата яко спонсорира и след това предлага масово безплатно зареждане, иначе успех на ентусиастите.
1
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Първо трябва да отговорим на въпроса "могат ли електромобилите да заменят истинските автомобили". Засега отговорът е 100% НЕ