Шофираме бързо: Ако има превенция, ще бъдат ли толкова глобените?

Пропускат се пътни знаци на второкласни и третокласни пътища, смята експерт
31 май 2022 09:15, Петя Славова
110

Около 4 000 шофьори са засечени да управляват МПС с превишена скорост през почивните дни. За различни нарушения на Закона за движение на пътищата са съставените над 120 акта.

"Много притеснително е, че след всяка акция имаме все повече хора, които са с превишена скорост и са наказани. Това означава, че превенцията не работи. Ако има превенция, няма да има толкова много глобени. Това е съществен проблем при правоприлагането в България. Смятаме, че трябва да се работи повече върху превенцията, отколкото да се търси как да се налагат глоби", каза Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики в ефира на "България сутрин".

Още по темата

По думите ѝ, на второкласните и третокласните пътища много често се забелязва проблем с пропускането на пътни знаци. Тя добави, че въпреки това, повечето пъти засечените нарушители са по магистрали, където знаците се виждат много добре и е ясно какво е ограничението на скоростта.

"Глобите са помагали до момента, но все някога щяха да спрат. От над 20 години непрекъснато правим акции и глоби, но жертвите и наранените не са намалени толкова много. Трябва да работим повече с превантивния характер - да обучаваме системните нарушители, да ги контролираме и ако се налага, да не ги допускаме до пътя", подчерта Русинова пред Bulgaria ON AIR.

Тя уточни, че шофьорите са склонни да превишават системно скоростта навсякъде, където мястото позволява. Русинова коментира и пристигналата у нас модерна технология от лаборатория от Хърватия за измерване на маркировката на Северната скоростна тангента.

"Резултатите показват, че маркировката спешно трябва да се промени. На Западната скоростна тангента нещата са прилични, но лятото ще трябва и там да се подмени", каза събеседникът.

Русинова информира, че в момента се организира първото обучение с МВР и областни управители на общини относно това как да се разпознават фалшиви пътни знаци и лоши маркировки, както и какви мерки могат да се предприемат и от кого.

"Рискът в момента по пътищата е изключително голям. Това се дължи до голяма степен на липсата на контрола. Трябва да се работи върху цялостното подобряване на средата - по-добър контрол, по-добра маркировка и инфраструктура. Пътищата се намират в много лошо състояние", заключи пътният експерт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
2
 
17
 
! Отговори
Pepe преди 2 години
Тази нощ поредния, който ме събуди, вероятно мина с над 200 по не толкова широк булевард в София (Ген. Стефан Тошев). Това е положението в цяла София и България! Не знам каква превенция, но скоро ще намираме сутрин крака, глави и ръце разхвърляни по булевардите, ако това продължава. Кой ги санкционира, кой ги гони, пълна анархия цари по пътищата ни! Понеже шофирам и в Европа, категорично най-нервното шофиране е при нас. ДОКОГА!!!
12
1
 
7
 
! Отговори
Елемаг преди 2 години
Нещата,които трябва да се направят умишлено не се правят в бг.А именно:Глобите трябва да са обвързани с финансовото състояние на нарушителя,имотно състояние,данъци финансови потоци или цена на автомобила с който е нарушението.както шефа на Нокиа във Финладия за превишена плати 500 000 ойро.А и също неизбежността.хванаха ги ,че баровците звънят и им отпадат.Как да си спокоен в тая страна.Е оня лай...ар с Брабуса дето удари,пак е направил нарушение.Трябва отнемане на книжка+ глоба голяма!!!
11
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Види се - САМО паричните глоби НЕ работят! Значи требва и непарични! И така, освен глобата: при първо хващане с превишена скорост - колата се арестува за 1 седмица, при второ - за 1 месец, при трето - за 1 година, при четвърто - за 100 години! Енд оф стори!
10
1
 
0
 
! Отговори
Wanderer001 преди 2 години
До Анонимен Няма как, незаконно е да изпращаш необучен човек "да помага" в болнични заведения! Вредите ще са много по-големи от хипотетичните ползи.
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Превенцията не трябва да е просто глоба. Идеята на един от червения кръст беше да ходят задължително да помагат в болниците и в моргата.
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Щели да обучават МВР и областни управи как да разпознават фалшиви пътни знаци. Няма какво да се обучават, нали те ги поставят.
7
7
 
3
 
! Отговори
Най-добрата преди 2 години
превенция е много строгите закони и високи глоби, така ще се спасят много човешки животи ! В България законите нито са строги, нито глобите високи за нарушения от които зависят човешки животи !
6
3
 
2
 
! Отговори
До 5 преди 2 години
Гaн че, така е защото винаги гледате да минете "метър"
5
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Превенцията за тези водачи,трябва да бъде проворочен изпит на листовки,да видим тогава как ще превишават скоростта.
4
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За КАТ не мога да кажа. Но за служителите на градска мобилност в София целта не е да си платиш 1 или 2 лева на час, а да ти сложат скобата и да ти вземат 30 лв. Ако не вярвате, постойте някъде и ги наблюдавайте как действат. Могат да ти пратят SMS като сложат скобата, но не могат да ти пратят SMS, че ЩЕ я поставят и да се коргираш ако имаш пропуск. За превенцията говорим.
3
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А някой някога да е чул или видял kpивyдзypлaт циHrънин (турчин) в учебна кола???
2
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
глупава статия за бавноразвиващи. Разбира се че ако има адекватно работеща система, няма да има толкова нарушения - пример запада и САЩ. Като видят полицай и се наакват и карат с 50. Само в Бул гаристан хвърчат и не им пука защото знаят че нищо не работи, нищо.
1
3
 
4
 
! Отговори
Асан стрилатъ преди 2 години
Мен кхамера ни мъ лови.