Шишков: Магистралите ни се разпадат като мине гаранцията от 7 г.

Анализ на АМ "Хемус" показал: Дебелина на асфалта само 18-21 см
21 фев 2023 12:17, Анисия Иванова
45
Шишков: Магистралите ни се разпадат като мине гаранцията от 7 г.
Снимка: БГНЕС

"Строителството на концесия ще ни гарантира по-бързо и качествено изграждане на магистралите“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Министърът обясни, че е необходимо спешно да се проектират и изградят над 1000 км магистрали, за да има добра проходимост и да бъде намален броят на катастрофите в страната.

"Проблемът е, че магистралите ни се разпадат, като мине гаранцията, а тя е 7 години на асфалта“, каза министър Шишков, цитиран от пресцентъра на МРРБ. Той даде за пример аварийното състояние на автомагистрала „Марица“, заради което се е наложило да бъде затворено едното платно, тъй като проблемът там е сериозен.

"Ако има възможност за строителство на концесия, държавата няма да се ангажира сега и веднага да заплати огромно количество пари, които ги нямаме“, каза той. И допълни, че другото голямо предимство е, че ще се подобри качеството на изграждане на пътищата, защото ако се дадат на концесия и се поддържат за 30 години, изпълнителите ще ги строят така, че да са в добро състояние и основен ремонт да се прави към 15-та година. В момента се налага да се прави основен ремонт на магистрали, строени преди 7-8 години.

„Предлагам нещо, което в Западна Европа и в света работи по този начин, но като че ли ние не искаме да строим така, както строят в другата част на Европа“, коментира още арх. Шишков.

Той посочи, че ако част от пътищата се изградят на концесия, ще е в полза на всички, които ги ползват – например ако се реализира тунелът под Петрохан, пътят ще се съкрати със 70 км, а шофьорите ще се движат по по-качествено трасе.

„Предлагам това решение чисто експертно, политиците са тези, които трябва да намерят начин да го реализират“, обясни Шишков. И увери, че се прави пълен анализ на състоянието на магистралите, за да се знае какво е качеството им и какви бъдещи проблеми да се очакват. Направените до момента проверки са показали такива по всички големи инфраструктурни обекти. „Виждате какъв е мащабът на тази строителна бутафория. Със сигурност държавата е имала вина за това, защото не е контролирала процеса. Ако имаше проблеми на едно място, а на друго място нямаше – щяхме да кажем, че вината е на строителя. За съжаление проблемът е в начина, по който е организиран целия строителен процес“, посочи Иван Шишков.

Освен на участъка от АМ „Марица“, ще  се наложи да бъде правен основен ремонт и на два лота на АМ „Тракия“ -  от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, съобщи арх. Шишков и обясни технологията на проверките. Взимат се ядки от няколко места на пътя и проби от земната основа. Анализът се извършва в лаборатория. При проверката на АМ „Хемус“ диапазонът в дебелината на асфалта е бил от 18 см в едната ядка до 21 см в другата, при заложено по проект  28 см. В земната основа се е установило влагане на голямо количество шлака, вместо необходимите инертни материали.

Съвместните проверки с МВР за качеството на строителство на пътища ще продължат, заяви министър Шишков.

Ще бъде направен анализ за наличието на технически паспорти по отношение на обществените сгради. Няма да се инициира обследване за сеизмична устойчивост на частните жилищни сгради, тъй като ангажиментът те да бъдат поддържани е на ползвателите и собствениците им. Арх. Шишков посочи, че изграждането им подлежи на сериозен контрол и  не е притеснен за качеството на високото строителство в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво 7 години?! Строенето от ГЕРБ се нуждае от ремонт още преди да го пуснат в експлоатация.
39
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Шишков а ти защо не направиш нещо с което да те запомним, а само хулите и вземате големите заплати като господаря си.
38
2
 
4
 
! Отговори
ПРЕДИЗБОРНА КАМПАНИЯ преди 1 година
ШИШКОВ ПРОДЪЛЖАВА С ЧЕРНИЯ ПИАР СРЕЩУ БОЙКО И ГЕРБ...... ШИШКОВ ЩЕ СЕ РАЗПАДНЕ ПРЕДИ ДА НАВЪРШИ 70,ЗАЩОТО ГОСПОД ГЛЕДА И ОТСЪЖДА...
37
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не, разпадат се преди това, но нали са на "наши" фирми, никой не търси отговорност.
36
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Думата поддръжка ясна ли е на, някой или???Ако нещо не се поддържа правилно неминуемо е въпрос на време да се разпадне и разруши. В една Сърбия построиха километри пътища магистралите са отдадени на концесия фирми ги стопанисват и си прибират печалби от такси толкова ли е сложно всичко в тази нашата мила родина или така да се мотат нещата е по лесно с краденкото а??????
35
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Опааааа. Изплюха камъчето. Концесийки искат хората. Тези са доказателство, че всеки гледа нещо да Окрадне!
34
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това не е възможно. Банкянския похотлив,крадлив бидон-арестант строи най-хубавите магистрали в галактиката. И шкафчинциту, шкафчинциту да пращи под тежестта на купища евра и тонове кюлчаци.
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хитрец излезе тоя шишко...в. Спря строежите (вече трябваше да има магистрала до Плевен) и започна да лобира за концесия. Старите схеми на батко и братко от станишево време.
32
2
 
8
 
! Отговори
Фики Фъцмики преди 1 година
Тъй, тъй, скапани били магистралите, но поне се строеше. А сега само на приказки го удариха и все пари няма. Как преди имаше пари, сега няма?
31
0
 
2
 
! Отговори
Сандо преди 1 година
а кой се бие в гърдите за тия магистрали през цялото време?
30
4
 
2
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
Интересното е, че като не се отделят пари за ремонти, попадаме в дупки, чупим това онова, после ремонта излиза до 1000 лева. А не е ли по-добре, както правим Автокаско, да дадем някой лев отгоре за винетки, които да се ползват за запълване на дупки? Защото така и така ни зами нават няколко стотака през година две, защо да не ги даваме за ремонт? Съвсем сериозно пиша, не се бъзикам. Лично аз съм съгласен на 200 лева винетка, но видим ли дупка, наказание за общината.
29
1
 
2
 
! Отговори
D преди 1 година
И като летище да е пътя, няма ли го сивото вещество в главата, така ще бъде. Гледайте да карате по далеч набор 90-ти и нагоре.
28
2
 
9
 
! Отговори
Егати преди 1 година
...Недоразумението??? Този гигант на мисълта открил,че като мине гаранцията и магистралите се износвали! Браво ,Не! Какво просветление? Шишо Бакшишо чувал ли е някога, че се изисква ремонт и поддръжка? Пък и откъде ще знае, като за две години нищо не са построили? Ама отсега се увърта в атрофиралия мозък мисълта, да гепнем някоя комисионна и да раздадем концесии? И как сладко ни убеждава?
27
3
 
2
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
А е ква тол такса бе пич. На нас ни трябва редовно да запълват дупките, друго не ни трябва. И аме си хубави коли с добри окачвания, не като твоят Канен с газова на 500к.
26
1
 
1
 
! Отговори
до българин преди 1 година
""""а защо взехме 16 самолета с кредити?""" ---- Защото са необходими за охрана на Въздушното ни пространство!!!! Проблема не е в тях, а в това как се формира бюджета и как се изразходват средствата от него!!! За огромно съжаление, в това отношение, у нас цари хаос, некомпетентност и корупция в огромни разери! Е, те в това е проблема на Бг от 33 години!
25
1
 
5
 
! Отговори
ОФчо преди 1 година
Ами то всеки строеж се разпада ако не съ подържа! Всяка община ще трябва да отговаря за своя участък от пътя. Съответно колкото по-голям е участъка, толкова повче средства от бюджета се отделят за подръжка и ремонт! Друг е въпроса, как ще се извършва подръжката и как ще се изразходват отпуснатите пари за таз цел!
24
2
 
1
 
! Отговори
българина преди 1 година
а защо взехме 16 самолета с кредити? да наемем Вагнер! или френския легион? ще са по ефективни, ще решат миграцията за нула време! ами да дадем България на концесия и да емигрираме? в Германия колко концесии има?
23
3
 
15
 
! Отговори
Майора преди 1 година
Шишков като много говориш защо досегс за две години не построихте и един км път? И къде отидоха 5 млд лв които Асен Василев взе от "Хемус" за подпомагане на бизнеса? Да не говорим и питаме къде отидоха парите за "Струма" и тунелс под Петрохан , които трябваше да са готови за олимпиадата в Гърция през 2004 година? Хубаво е да поразровиш документите и тогава да говориш , с как може татко Петко да спира "Струма"!
22
14
 
4
 
! Отговори
Samo minavam преди 1 година
Тънък асфалт, дебел комат. Една от формулите, за благоденствие на Герб
21
2
 
7
 
! Отговори
Джоджо преди 1 година
По-скоро 18-21 мм е реалната дебелина на асфалта:) Не разбирам за какви сантиметри бълнуват...