БДЖ купува нова влакове за близо 3 млрд. лева

До момента у нас не е имало обществени поръчки за влакове в такъв мащаб
26 апр 2023 13:25, Стела Стоянова
41
БДЖ купува нова влакове за близо 3 млрд. лева
Снимка БГНЕС

Министерството на транспорта и съобщенията обяви четири обществени поръчки за общо 2 812 711 865 лв. без ДДС. За тази сума е предвидено да се закупят нови локомотиви, както и електрически мотриси, става ясно от регистъра с обществените поръчки.

С най-голяма прогнозна стойност е поръчката за 20 броя едноетажни нулевоемисионни електрически влакове тип push-pull за 200 км/ч, с капацитет от минимум 300 седящи места. За тях са предвидени 1 200 483 000 лв.

За доставката на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотриси ще бъдат похарчени допълнително 1 108 747 490 лв. Над 400 млн. лева пък ще струва покупката на 7 броя двуетажни електрически мотриси. Допълнително ще се похарчат 92 952 795 лв. за 18 броя електрически маневрени локомотиви.

Инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства. До момента в България не са подготвяни обществени поръчки за подвижен състав от подобен мащаб. Новите влакове ще позволят да бъде предоставена модерна, сигурна и комфортна услуга за пътниците по над 50% от дестинациите в страната, отчетоха от Министерството на транспорта.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
БДЖ трябва да се развива като предприятие Хубаво са взема ли решение да купят нови влакове което не е лошо като идея Защотото влака е по добрия алтернативен траспорт от автобуса но за да пътуваш с кола до София или друг град излиза скъпо за ради горивата венетките и другите разходи който има една кола .Железница внаги ще има и ме я има но ако се управлява от умни и интелигетни хора не от хора който искат само да кръдат.
16
6
 
7
 
! Отговори
Бачкатор преди 1 година
Пак хвърляме пари на вятъра!Във влаковете се возят предимно закъсали безпрични индиянци без билет и като слязат обстрелват дажмовете с камъни на Големия железен кон като преди това вътре са го изпокъсали и 0пикали навсякъде!Тез 3 милиарда половината ще се откраднат а другата половина кой знае къде!И пак бачкатора ще плаща!
15
5
 
3
 
! Отговори
J преди 1 година
Чакай сега, нали бяха пред фалит???
14
4
 
6
 
! Отговори
1 преди 1 година
ха-ха-ха кога ще се случи това ха - ха -ха ха!те една линия от София до гара Искър не могат да направят вече 5 години вие нови влакове
13
4
 
4
 
! Отговори
ФАКТ! преди 1 година
Е няма как влак за 2 млн. да върви с 200 върху 60 годишни релси... Все за 12 часа ще стига до морето!
12
2
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
нови влакове втора употреба - искам да се возя на първия такъв
11
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нова влакове това някаква нова марка ли е или нов тип?
10
0
 
0
 
! Отговори
Шкода преди 1 година
100 годишните ни електрически локомотиви на шкода също са с нулеви емисии, нали? Тролеите "икарус" и най-старите трамваи - също? Тролеите май ги изкарахме от обращение, но все пак... та дори допотопните тролеи ЗиЛ - не съм ги виждал от 15-на години, ама имахме 2-3 по някое време.
9
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БДЖ имаше смисъл едно време когато имаше индустрия и товарни превози до всички големи градове. В днешно време всеки има личен автомобил. Товарните превози са организирани по други начини. Например в нашия град където беше гарата за товарни влакове сега се строят търговски площи. Гарата я разрушиха отдавна. Аз не познавам човек който да ползва влакове и автобуси с изключение на учениците които още нямат книжка и кола и един много малък процент от най бедните които не могат да си купят кола.
8
5
 
5
 
! Отговори
Това преди 1 година
ще са най-тъпо похарчените 3 млрд. лева
7
1
 
14
 
! Отговори
Сюлейман паша преди 1 година
Аманннн,харчете колкото си искате,крадете колкото си искате,каквото искате си правете,но ги оправете тия влакове най сетне!За последно пьтувах от София за Шумен с бьрзия влак.За по сигурно си купих билет 1-ва класа...Седалките не бяха сменени откак ги монтирали(от Тошово време),сякаш с несьществуващи пружини, и бяха невероятно мрьсни!Пьтувах в коридора.Който е пьтувал-знае!Който не вярва-да пьтува,да се убеди!
6
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да ги поръчват и с блиндирани стъкла. Защото е много неприятно да те фрасне камък и парчета стъкло в лицето, като минаваш през махалата в края на градовете. Още преди 30 години се случваха такива случки, като пътувах редовно с влак до училище и обратно. А оттогава по тези места вече 2 нови поколения са се тренирали да поздравяват преминаващите с камъни. Новите влакове са за цивилизовани пътници. А такива едва ли са останали масово да ползват услугите на БДЖ
5
7
 
6
 
! Отговори
БДЖ инвеститор преди 1 година
1.2 млрд лв за 20 мотриси= 60 млн лв за мотриса с 300 места= 200 000 лв за място. При средна цена няколко лв за билет, оптимистично погледнато инвестицията ще се избие за към 200 години, проблемът е, че вероятно мотрисите ще се амортизират напълно за около 20 години. Ако ще се дават такива пари, по-добре да купят 4местни автомобили за 800 000 лв парчето, поне комфорта на пътниците ще е на ниво.
4
6
 
6
 
! Отговори
жепеец преди 1 година
БДЖ е яма за пари. Единствено ликвидация я оправя!
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Еее, разгеле... Още 2019година ги говореха тия пари... Не че ми пречат сегашните тротинетки, ама друго си е! (Даже сегашните ми харесват много, защото ако няма никой в купето си ги издърпваш и си правиш легло!)
2
3
 
7
 
! Отговори
Алов преди 1 година
Дайвате по-бързо да вземете комисонната от 1%,зае**и таз пропадналата_ държава. Борч и това е
1
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Оооох бабацо, тридесет и пет процента е кешбека. Мата Хари ще се изгърби да тъпче шкафчета и гардероби сикаджийски.