Събират се глоби от превишена скорост, а ПТП-тата продължават

Няма ясна визия за пътната безопасност, категориччни са от ИПБ
18 мар 2024 23:55, Анисия Иванова
65
Събират се глоби от превишена скорост, а ПТП-тата продължават
Снимка: БГНЕС

Институтът за пътна безопасност се обръща към МВР и Министерство на финансите, което по силата на чл.157, ал.5 от Закон за публичните финанси, взима и управлява в "единната сметка" излишъците от Фонда за безопасност на движението. Към края на 2023 година по сметката на фонда би трябвало да има налични повече от 423 милиона лева.

В Наредбата за управление на фонда е записано, че приходите се набират от глоби за нарушения, заснети с технически средства. Средствата от фонда се разходват за нуждите на МВР. За периода 2022-2023 година от фонда са изразходени около 33 милиона лева за камери, консумативи и софтуер. Това представлява по-малко от 8% от наличните средства във Фонда, информират от ИПБ, като цитират данни на МВР.

За периода 2022-2023 година безопасността по пътищата не се е подобрила. Пътнотранспортният травматизъм продължава да е един от най-високите в ЕС. Транспортната система на България се характеризира с изключително опасна пътна инфраструктура, неефективен контрол и високи нива на корупция. Свидетели сме как отговорните институции непрекъснато се оплакват от липсата на ресурси/пари за реализиране на политики в пътната безопасност, подчертават експертите в писмото си.

Според тях гражданите с пълно основание негодуват и не заплащат глобите си, защото те не виждат резултатите, които сте им обещали.

"Самоцелното събиране на средства от глоби във фонд, без ясна визия за модел за тяхната употреба и активна дейност към подобряването на пътната безопасност и запазването на живота на гражданите, е ясен показател за НЕКАДЪРНОСТ или нещо друго. Изразходваните средства от фонда до този момент са минимални и единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари. Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика ѝ - министърът на финансите", пише в позицията на ИПБ.

Данните показват, че за последните 9 месеца са издадени електрони фишове за превишена скорост за над 120 милиона лева, като за същия период са събрани повече от 72 милиона лева, без това да повлияе по никакъв начин на пътнотранспортния травматизъм.

"Това е национален рекорд за налагане на глоби. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани, за да се подпомогне изпълнението на бюджета.  Настояваме този държавен рекет да бъде незабавно преустановен. Ако това не се случи ще организираме информационна кампания, чрез която да достигнем до всеки шофьор, за да се противопоставим на финансовото издевателство от страна на Министерство на финансите", завършва писмото на ИПБ до МВР и МФ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още по темата: КАТкатастрофиглобиИПК
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това за проеден път измита опорката, че скоростта е най-големия проблем. Да може да е проблем,но има и много други преди това - отнемане на предимство, алкохол, *** по пътя (както животни, така и двукраки безсмъртни), самите пътища... и не на последно място културата на шофьора.
58
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бивол помля кола на околовръстното Естествено шофьорът е виновен. Какво да се коментира по темата за безопастността.
57
0
 
12
 
! Отговори
аз преди 1 месец
докато Ушев виси с триногата на хранилка , няма как да се променят нещата. На наистина опасните участъци полиция и контрол няма , защото там е ясно ,че няма как да спят цял ден в патрулката и накрая да отчетат 100на електронни фиша.
56
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Най- малко катастрофи стават на магистралите, а най-много на междуградските пътища и в населените места. Технически контрол си трябва и даже е малко и глобите трябва да са като в Швейцария. Само така ще се превъзпита Г- ньо след 35 годишното беззаконие и липса на контрол навсякъде в държавата.
55
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Повечето ПТП се случват или в населените места или извън тях на места, където ограниченията за скоростта са много под безопасната скорост за пътя. В София, ако се спазват ограниченията на скоростта, задръстванията ще се увеличат в пъти. Има широки булеварди с по две отделни платна за движение с по три ленти всяко и ограничение до 50, 60, 70, 80 км/ч, а трябва да е поне до 110 км/ч при безопасна скорост до 120-130 км/ч. Сегашните ограничения водят до повече ПТП.
54
0
 
4
 
! Отговори
Tips for dummies преди 1 месец
Те ще продължат да продължават защото , ПТП не се случват на ограничението за 50 км/ч където обикновено клечат и се крият фуражките , опасните инциденти със жертви са на пътищата и магистралите , а там полиция няма , освен това глобите са малки и наказанията ниски , така че новозабогателия "елит" и синковците им демонстрират че са над закона и глобите , в тази дупка дори голфаджиите с коли дето струват колкото един телевизор си правят каквото искат , реформа в МВР , почва се отгоре !
53
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 52,още малко клишета, нали? Когато нямаш доводи започвате да "дано не разбереш" и подобни! Проблемите в това общество започват много преди значите! Ама и това ви е трудно да вденете! Проблемът е, че сте масово зле възпитани! Такова нещо като мисъл за другия изобщо не ви минава през кратуните! Ако тази нация имаше някакво възпитание първо щеше да мисли за околните. И моли се ти да не разбираш какво е да загубиш някого заради зле възпитан пр0фан и тоава ела говори за спазване на знаци!
52
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя *** народ ни разбра,че за да няма ПТП са нежни магистрали, и то като хората,пътища,а ни тестови полигони,нови коли ,а не разбрицани брички,Пътна полиция,а ни криещи се в храстите Милиционери.Спират те само тогава,КОГАТО СИ В НАРУШЕНИЕ.Не може на равен е прав участък с добра видимост да лепнеш 50 и да дебнеш на пусия. Е, разбира се и Чипа трябва да се смени,за съжаление,.
51
1
 
2
 
! Отговори
Банкеръ преди 1 месец
Другарю журналист и аз негодувам ама продължавам да си плащам.Полезно е да обясниш схемата нарушаваш и не плащаш.В общи линии редовия гражданин си плаща даже с отстъпка.Моите пет стотинки по темата.
50
0
 
7
 
! Отговори
Шпек Салам Народен преди 1 месец
Ще се глобяваме,не видя ли знака?Е,кой знак по-напред да видя?! Има участъци с дузини набодени знаци през 10 м. и за разнообразие няколко билборда между тях.
49
3
 
4
 
! Отговори
До 48 преди 1 месец
Като изгладуват актовете, ще започнат да спазват знаците и няма да сме за пореден път първи по умрели на пътя. Дано не утрепаш някои на пътя или пък някой друг не те утрепа теб или твои близък, та да разбереш че шофирането е сериозна работа и става дума за човешки животи. Правилата за това са измислени и трябва да се спазват.
48
0
 
6
 
! Отговори
Шпек Салам Народен преди 1 месец
Тесни,разбити пътища,образуващи колони от товарни автомобили.В резултат изнервени водачи,предприемащи рискови маневри.Недостроени магистрали.Туй то.Ако има трафик с адекватна скорост,ПТП-тата ще намалеят рязко.Повярвайте,на никой не му се мре на пътя.
47
0
 
3
 
! Отговори
няма общо , преди 1 месец
а парите се трупат . имаше един излезе за секунди и издрънка нещо като : глобяваш някой , той се учи , има възпитателен ефект , а после да го видиме дали ще нарушава повече . Глупост . Децата като са невъзпитани и им се карат , наказват , бият ги . Симбиозата в обществото е показателна . Тъмните новини всеки ден и корупцията , потъването на държавата в заеми , старите политици със старите песни , ами това си ни е системата на пътуване . малцинствата са пътните работници - не могат ни знаци , ни
46
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вярно е, че доста пъти знаците не са адекватни на пътя, но трябва да се спазват.
45
0
 
11
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 месец
БЪЛГАРИ,ОЩЕ КОЛКО ЩЕ ТЪРПИМ ТЕЗИ ПРЕСТЪПНИЦИ ДА НИ УПРАВЛЯВАТ И ДА НИ ОГРАБВАТ ПО ХИЛЯДИ НАЯИНИ?ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ Е ПРЕВЪРНАТА В ПЛАТЕН ПАРКИНГ.ХИЛЯДИ КАМЕРИ НИ СЛЕДЯТ .ЯДЕМ НАИ ОТПАДЪЧНАТА ХРАНА.В УЧИЛИЩАТА И ГРАДИНИТЕ СЕ РАЗПРОСТРАНЯВАТ ВСЕВЪЗНОЖНИ БОЛЕСТИ.ЗЪБОЛЕКАРИ И ЛЕКАРИ НИ ОГРАБВАТ БЕЗМИЛОСТНО.НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ЗА ВЪЗМЕЗДИЕ?
44
0
 
2
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 1 месец
До Анонимен 46, поредното клише и човек, който не може да мисли самостоятелно! Очевадно, че това не работи.... ама ти е по-лесно да си част от масата и да нямаш прояви на критично мислене, нали?
43
7
 
4
 
! Отговори
Ганчовщина преди 1 месец
Абе вие не знаете какво е румънски, френски или немски полицай....само хленчите и никой не спазва нищо! Що не идете да спорите по другите държави за 2км отгоре да видим как юе ви държи влага с години. Виж...пътища нямаме! Затова трябва да протестирате, а не да ми философствате коя скорост е превишена и кой закон що е тъй! Като не ви харесва...сменете си държавата!
42
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трябва време, но това е начина. Българина става послушен като му бъркат в джоба.
41
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това го правят нарочно да има повече глоби за да събират пари.
40
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Глоба за 92 на околовръстното в най-лява лента. Глоба за 62 на пътя София - Кулата покрай Симитли. Как точно на международен път в колона ми сметнаха 62 ? Как точно на околовръстното точно на знака 80 заснеха 92 ? Тея са за рекордите на гинес.