Първият Boeing 787 Dreamliner заминава за Токио

Самолетът е с новости, които историята на авиацията не познава
Обновена: 26 сеп 2011 13:22 | 26 сеп 2011 12:56,
48
Първият Boeing 787 Dreamliner заминава за Токио
Снимка: Boeing

Американският авиостроителен концерн Boeing днес ще достави първия си пътнически самолет 787 Dreamliner. Негов получател ще стане японската авиокомпания All Nipon Airways, съобщава ВВС.

Компанията ще достави Dreamliner в Евърет, щата Вашингтон, а в сряда той ще замине за Токио.

Boeing възнамеряваше да започне производството на самолетите Dreamliner още през 2008 г., но компанията се сблъска с доста проблеми, последният от които беше пожар на борда по време на изпитателен полет през януари т.г.

Новият Boeing се отличава от другите серийни пътнически лайнери с използването на леки композитни материали, самолетът е разработен с икономичен разход на гориво.

Освен това по изявление на американската компания самолетът притежава най-големите в сравнение с конкурентите илюминатори, както и най-чистия въздух в салона (което според конструкторите ще помага на пътниците по-леко да понасят полета).

Многобройните проблеми при производството на Dreamliner подкопаха репутацията на Boeing. Затова сега концернът се надява, че началото на серийното производство ще помогне да се оставят тези трудности назад.

Аналитикът на компанията FBE Aerospace – Садж Ахмад, смята, че Boeing е загубил контрол над производствения си процес, което е довело до  "неловки задръжки и растяща стойност на проекта".

Новите принципи

"Репутацията на Boeing се спасява от факта, че новото енергоспестяващо семейство самолети 787 Dreamliner има потресаващи технологични новости, които историята на авиацията не познава – уверява Ахмад. – Тя създава нови принципи, на основата на които ще се строят самолетите на бъдещето: използване на по-здрави и по-леки композитни материали, а не обичайния алуминий, стомана и други метали".

При това експертът подчертава, че доставката на първия сериен самолет  787 Dreamliner изобщо не означава, че Boeing вече е успял да се справи с трудностите си.

Сега американският концерн произвежда средно по два и половина такива лайнери на месец. Главната задача пред Boeing е изпълнение на плана, според който от 2013 г. компанията ежемесечно трябва да произвежда десет самолета 787 Dreamliner.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
3
 
4
 
! Отговори
Striker преди 12 години
Естествено, че Боинг е самолетът! Еърбъс са хубава компания, но както всяка европейска такава нямат иновации. А ако не бяха френските и немските правителствени пари? А ако не бяха "платените" поръчки, които де факто не се осъществяват, а? Недейте с лаладжийство. Еърбъс са добри, но Боинг са на светлинни години напред и наистина само стачката и кризата ги забави.
47
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Многобройните проблеми при производството бяха голяма стачка на работниците, защото точно тогава се разрази кризата и започнаха да ги съкращават. Други проблеми може да има от титановите отливки, които се правят в Русия.
46
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Феновете на Боинг са счупили клавиатурата, разбираемо е фена да защитава на всяка цена любимата си марка, но бъдете малко обективни. ФАКТ е че Еърбъс обира големите поръчки, ФАКТ е че изпревариха Боинг по продажби. Дори и да не приемете това за обективна оценка прочетете статията отново, наблягайте на фразите "Многобройните проблеми при производството на Dreamliner подкопаха репутацията на Boeing","Репутацията на Boeing се спасява от факта.." щом една репутация трябва да се спасява....
45
5
 
5
 
! Отговори
до 44 преди 12 години
А380 е по-икономичен, защото харчи по-малко повече гориво, отколкото повече пътници носи (мързи ме да го формулирам по-подредено)
44
1
 
5
 
! Отговори
^3DAttack преди 12 години
Airbus - 787 е много по икономичен .. от А380 не ставай смешен .. 787 е признат за най-високотехнологичната машина в момента прочети малко за него и ще добиеш представа.. така да говориш по инерция е смешно.. Това не означава че А380 не е страхотна машина
43
1
 
7
 
! Отговори
^3DAttack преди 12 години
Че откъде на къде АН-225 преписваш на Руснаците той не е Руски а Съветски или по скоро произведен в Украинската ССР в края на 80-те години на XX век и вече не се произвежда .. освен че е най-големия самолет в него няма нищо съвременно.
42
5
 
0
 
! Отговори
Airbus преди 12 години
До 29 - какво стъпало?? Миналата година имах възможността да отида на обиколка в производствения комплекс на Airbus в Тулуза. Там казаха, че номинално А380 консумира два литра керосин на пътник на 100 км. Зависи вече от компанията колко седалки ще сложат, но все пак си е впечатляващо. В хангара имаше 3 самолета в строеж и още няколко навън седяха построени в очакване на тестове. Да не говорим че А380 лети вече от няколко години, а Boeing още не могат да си съберат акъла...
41
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Добавям, че 787 според компанията производител е замислян да може да лети с 5 часа и половина ETOPS, което е... нещо невероятно и непостижимо за другите.
40
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Също важни са двигателите трент 1000 разработени отРолс-Ройс, специално за 787 :) Голям ден е утре :)
39
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
АН-225 самолет конструиран благодарение от необходимоста да бъде транспортирано краденото копие на совалките, Буран.Само дето типично по Руски Буран бе зарязан в хале което се срути, а самолета също бе изоставен. Добре, че се намериха добри хора, но не Руснаци за да го възстановят и да може да лети.
38
12
 
0
 
! Отговори
До 36 преди 12 години
АН-225 от кого ли са го копирали?От 787???
37
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Свръх модерен Руски самолет се разби в руските степи, от целия екипаж е оцелял само огняра.
36
10
 
21
 
! Отговори
do 8 преди 12 години
руснакът и китаецът никога не създават, така че няма на какво да им се възхищаваме... те умеят само да копират
35
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
новият салон на бойнг е страхотен, имах удоволствието да се возя миналата седмица на 737-700 NGCabin наистина е адски свежо с LED светлините новите бин-ове за багажа. 787 е невероятно иновативен самолет и изобщо не е конкуренция на А380. Ербъс правят А350 в отговор на 787. Конкурентът на A380 е 747-8
34
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мисля, че концепцията на Дриймлайнър е по-печеливша от тази на А380. По-малкия самолет позволява по-голяма гъвкавост.
33
2
 
7
 
! Отговори
Миро преди 12 години
*** синдикати прецакаха хубавият самолет с стачките им. Видях го паркиран на вън два пъти докато минавах покрай Boeing Field 2009 година и изглежда супер на живо. Жалко само че авиолиниите сега ще го преебат с нагъчканите седалки и махането на хубавите интериорни опции които Боинг предлагат
32
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Пространството за краката зависи от това колко нагъсто са подредени седалките, а това всяка компания сама си го решава.
31
0
 
8
 
! Отговори
Ангел преди 12 години
Първият Европейски Превозвач с такъв Боинг е Полски Авиолинии - LOT
30
13
 
2
 
! Отговори
Пилот преди 12 години
За да не се карате и спорите, ще ви кажа че Еърбас е самолета. За пасажерите определено това е самолета. Седалките са по-удобни, по-големи, повече пространство за краката.Точка.
29
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Боинг 787 е стъпало в авиацията, а Еърбъс за съжаление нямат нищо ново в този клас.