Uber взе да подвива опашка в Германия

Компанията се изнася от Хамбург, Франкфурт и Дюселдорф
2 ное 2015 14:37, Бойчо Попов
13
Uber взе да подвива опашка в Германия
Снимка: Ройтерс

Uber и властите в Германия отново кръстосаха щпаги. Технологичната компания за споделен превоз обяви, че спира дейността си в три големи германски града - Хамбург, Франкфурт и Дюселдорф. Като причина за решението си тя посочи сложните изисквания на регулаторите, предава Ройтерс.

Това става почти девет месеца, след като германски съд постанови, че шофьорите, които карат за Uber, трябва да си извадят същите лицензи, каквито се искат от нормалните таксиметрови превозвачи. Още от самото си стъпване в Германия Uber имаше множество проблеми с властите и новото решение на компанията е само поредният пример за това.

През януари 2013 г. услугата за споделено пътуване дебютира в станата без фанфари, като първата поява бе в Берлин само с няколко коли и не бе отразена в медиите.

През август 2014 г. властите в столицата опитаха да забранят UberBLACK и UberPOP, но четири дни по-късно Административният съд на Берлин отхвърли забраната, а месец след това съд във Франкфурт постанови временно спиране на дейността в цялата страна, докато компанията не предостави нужните документи за предлагането на услугата си.

В момента Uber вече работи само в два града в страната - Берлин и Мюнхен.

Платформата за споделени пътувания Uber спря временно дейността си в България през октомври. Припомняме, че в края на септември Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". За да продължи работа законно, Uber ще трябва да се "преквалифицира" в истинско такси - с боядисани коли, да плаща по-висока цена за "Гражданска отговорност", а колите да минават по-често на преглед.

Технологичният стартъп е представен с услугата си UberХ в България от 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията имаше около 40 хил. потребители в София.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: Uber
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Откакто спряха Юбер, почти не ползвам таксита-само ако няма друг начин. Не мога да понасям гнусните крадливи бакшиши, само гледат как да напомпат сметката и да те прекарат. С Юбер няма плащане в кеш, няма бакшиши и "нямам дребни да ви върна". Няма и помпички за сметката.
5
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бесни бакшиши искат да извиват ръцете на държавата и да бъркат в джоба на хората.Аз ако съм съгласен някой да ме вози с личната си кола си е мой проблем.
4
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какво значи тук "технологична компания?? Не може под предлог, че правиш технологични иновации, да влизаш в разни държави, и да извършваш коренно различна дейност, да подбиваш пазара и да не плащаш данъци, лицензи и т.н. Иначе българинът реве щото иска да се вози на чисто и удобно, и за без пари. Еми като искате лукс и разкош - идете тогава в Холандия например да се возите на чисто нови Мерцедеси и костюмари за 5 евро на км., па да видим тогава дали пак няма да сте недоволни!
3
2
 
15
 
! Отговори
бг преди 8 години
За Сидни незнам, а сигурно и вие не сте много сигурен какво сте чули ама тука един таксиджия на няколко ментички се вряза в спирка и умря дете. Застрахователите незнам да са плащали, а и то не се върна от гроба.
2
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В Германия (а предполагам и други държави) съществува и BlaBla Car, което не е многопо-различно от Uber, но за дълги разстяния. Интересно, за тях нищо не се чува.Извод: проблема е, че на са кихнали където трябва, а БлаБла Кар са прекалено малки (все още), да се занимават с тях. Иначе и те нямат застраховки, разрешителни и прочие хартии.
1
7
 
24
 
! Отговори
Мразя таксита преди 8 години
Аз пък оня ден се возих с известна столична такси компания. Прозореца ми не се отваряше, а шофьорът пушеше. Не ме пита дали е ОК да запали. Важното за мен обаче, беше че шофьорът има разрешителни. Трябваше и да изслушам "кратка история на Околовръстното", преразказана от среднодоволен от живота чичак в критическата. Нямаше и да ми върне 50 стотинки. Иначе беше ОК.