Първият евтин полет кацна в София

Розовият самолет на компанията за нискотарифни полети Wizz Air приземи доста екзотична компания от около 180 човека в два през нощта на 19 септември
Първият евтин полет кацна в София

Първият евтин полет кацна и в София! Самолет на Wizz Air се приземи в 2 през нощта на 19 септември в полет за 1 евро /без летищните такси/ от Будапеща.

За щастие на читателите ни, на борда на самолета имаше и представител на Dnes.bg, който разказа интересни и любопитни моменти от пътешествието си, сравнимо с тези на Миклухо Маклай.

Както подобава на всички т.нар „лоукост“ полети, и този се осъществява от старото летище в града. Много важно, дето се вика, за 1 евро и човек и от околовръстното ще излети, ако трябва и пеша ще иде дотам.

Няма специални ръкави и други високотехнологичнти методи за придвижване, но пък има старо, очукано рейсче, което те стоварва пред бонбоненорозовия и чисто нов Airbus 320. Всичките около 180 човека трябва да се съберат в машината, в която няма префърцунени подробности като бизнес класи и фотьойли.

Целият самолет е една класа, а седалките са малко по-нагъсто, отколкото човешко същество със средна търпимост към себеподобните може да издържи.

За по-дългокраките и едрогабаритни пътници липсата на достатъчно пространство за разни части от тялото може да се окаже сериозен проблем, но пък в края на краищата става въпрос за 1 час полет. В някои софийски автобуси обстановката често е доста по-усложнена, а който оцелее, слиза с вид на херметизиран патладжан. Така че в случая става въпрос за бели кахъри или даже розови, ако трябва да сме в тон с обстановката наоколо.

Самолетът е почти пълен, само някакви си 10-15 седалки са останали празни. Компанията вътре е повече от разнообразна – от унгарския консул във Варна до маркетинг директора на Wizz Air, който е дошъл лично да се увери, че всичко е наред.

Четири бразилки внасят екзотичен полъх на борда на Airbus-а. Дошли са някъде от горното течение на Амазонка /в смисъл, че родом са оттам, а не че са плували до Будапеща/. Бърборят доста развеселено и предизвикат заинтересованите погледи на повечето хора, за които седалките са били по мярка.

В последвалата малко трудна комуникация на английски език с тежък португалски акцент става ясно, че шоколадовите девойки просто са се метнали на самолета, защото цената им се сторила повече от изгодна. Не знаят къде отиват и защо отиват там, но това не ги притеснява. За човек, дошъл от горното течение на която и да е река, подобни детайли са незначителни.

Бразилките са любопитни и любознателни – разпитват за София, какви клубове има, какви музеи и как може да се пътува до Истанбул. За последното вероятно би могло да се осъществи топла връзка от Амазонка, през Дунав и Перловската река, но не е сигурно, особено след наводненията у нас, които доста промениха ландшафта в региона.

В самолета не ти поднасят храна, което всъщност е хубаво. Всички сме наблюдавали напъните на разни пътници, които се мъчат да изядат и опаковките от гадните спагети, само поради факта, че са им включени в билета /и спагетите, и опаковките/.

Огладнелите обаче биха могли да си поръчат нещо за хапване, за което се плаща допълнително. Все пак става въпрос за нискотарифни полети. Затова и стюардесите са мултифункционални /като паста за зъби/ - освен че са млади, красиви и ти обясняват как да си сложиш жилетката в случай на нужда, те също така и почистват след всеки полет.

В личен разговор с нашата топла връзка на борда, маркетинг директорът на Wizz Air коментира, че плащането с кредитни карти за билети на компанията е рекордно високо в България. По-високо, отколкото и в Унгария. И добавя, че авиопревозвачът е изключително доволен от българската публика.

И така след един час полет, изкаран в шеги и закачки, в два през нощта на летище София се изтърсва твърде цветна компания, чиято екзотика терминалът едва поема.

Бразилките поемат по течението, понеже така са си свикнали, останалите също се разбягват към такситата, които ще им излязат по-скъпо от полета дотук. Е, ако не броим летищните такси. Но дори и с тях, цената е уникално ниска, а условията – повече от конкурентни. А и къде другаде ще се возите на розов самолет :)

Вижте още информация за нискотарифните авиокомпании