По немските аутобани - само срещу тол такса

Мярката е част от коалиционните споразумения между християндемократите и социалдемократите
26 ное 2013 18:58, Бойчо Попов
10
По немските аутобани - само срещу тол такса
Меркел е близо до сформирането на нов кабинет. източник: Reuters
Една от големите спорни точки по пътя към голямата коалиция в Германия очевидно е разрешена - CSU и SPD очевидно са се споразумели за въвеждането на такса за автомобили, но при три условия, предава държавният телевизионен канал ZDF, като се позовава на източници от преговорния екип.

Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", се казва в текста на споразумението. Целта е все пак „собствениците на превозни средства в Германия да не са по-силно засегнати". Законът трябва да бъде приет през 2014 година. Тази формулировка е окончателна, твърди каналът.

Още преди това стана ясно, че съюзът и SPD са приели компромисния вариант на ръководения от канцлера Ангела Меркел CDU за въвеждането на пътни такси за автомобилите. Според ZDF за тази цел следва да бъдат обсъдени три условия: да няма допълнителна тежест за водачите в Германия, да съществува съвместимост с правото на ЕС и да има повече пари за разширяване на инфраструктурата. По информация на списание FOCUS в бъдеще в Германия ще се изисква винетка за всички шофьори. На германските собственици на автомобили обаче такава винетка ще бъде издавана при плащане на годишните данъци. 

Още по време на телевизионния дебат с Пеер Щайнбрюк преди изборите Меркел бе изключила подобна възможност. „С мен няма да има никаква такса за автомобили“, заяви тя тогава. Очевидно това изказване вече не е валидно.

Според икономическия всекидневник Handelsblatt преговорните екипи са постигнали споразумение и по въпроса за национално валидна минимална работна заплата в размер на 8,5 евро на час. По данни на вестника тя може да бъде въведена от 1-и януари 2015 г. Компромисен вариант обаче предвижда, че за определен преходен период до 2017 г. са възможни и по-ниски заплати въз основа на някои колективни трудови договори, предава Ройтерс. Това е един от вариантите, които ще бъдат обсъдени в редиците на преговарящите страни. Въпреки това обаче все още няма твърдо споразумение по въпроса, пояснява агенцията. 

Германия остава разделена по темата за въвеждането на подобен праг за минимална заплата. Редица икономисти, бизнес асоциации и консерваторите на канцлерката Ангела Меркел считат, че минималната заплата ще доведе до загуба на работни места и ще натовари малките компании с допълнителни разходи.

Социалдемократи от опозицията обаче поставиха като условие да се присъединят към коалиционното правителство на Ангела Меркел въвеждането на минимално заплащане в национален план от 8,50 евро на час (11,50 долара) и Меркел показа готовност да отстъпи пред исканията им.

"Единното минимално заплащане сериозно ще навреди на  конкурентоспособността на нашата икономика", посочи Марио Охофен, президент на германската Асоциация на малките и средни предприятия.

"Разходите за труд в Германия вече са почти една трета  по-големи от средното равнище за ЕС", допълни той. Тези опасения вече бяха изразени от германския независим съвет на икономическите съветници (т. нар. мъдреци - бел. ред.), които вече посочиха в доклад, че планът ще навреди на растежа.

Според Германската социалдемократическа партия (ГСДП) планът ще намали разликата в заплатите между Западна и Източна Германия, където на работниците по принцип им се плаща по-малко. Те твърдят също, че мярката ще намали зависимостта от социалните помощи.

Около 17% от германците печелят под 8,50 евро на час, но делът им нараства до 27% в бившия комунистически Изток, сочи проучване, оповестено през септември от Германския институт за икономически изследвания (DIW).

Изборите за Бундестаг в Германия се състояха на 22-и септември, но коалиционните преговори се проточиха дълго. Много от политиките бяха договорени още на ниво работни групи през изминалия месец, но все още има редица теми за изясняване.

Очаква се рано в сряда сутринта партиите да преодолеят различията си, макар че е неясно как тези проблеми, особено публичните разходи, да бъдат разрешени, отбелязва още Ройтерс.

Последният рунд на преговорите ще се състои в партийната централа на социалдемократите в Берлин – т.нар. дом на Вили Бранд. Зигмар Габриел ще има трудна задача да убеди партийните членове да подкрепят каквато и да е коалиция, ако в споразумението липсват обещаното увеличение на публичните разходи. Социалдемократите обещаха да се допитат до 474-те си хиляди партийни членове, преди да подпишат коалиционното споразумение с Меркел. Резултатите от това гласуване трябва да са ясни до 14-и декември и не е ясно дали ще бъде постигнато нужното обикновено мнозинство.

Междувременно според Frankurter Allgemeine Zeitung министерските места вече са разпределени между трите основни партии. Християндемократическият съюз ще разполага с петима министъра, включително и началника на кабинета на Меркел, който е с ранг на министър, за партньорската партия Християнсоциален съюз ще има три места, докато за социалдемократите остават шест поста. 

Още подобни новини за Европа четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
3
 
2
 
! Отговори
Онзи преди 10 години
По темата:Напълно е нормално да се въведе такса за нерегистрирани в Германия коли. Цяла Европа и то с много по-ужасни пътища иска такси или винетки.Малко да се спре тоя аутобан туризъм в Германия.За минималната ставка на час също си мисля, че е адекватно да се въведе. Както се казва: повече кинти за хората, повече данъци в хазната.Така работи финансово здрава държава.
8
4
 
2
 
! Отговори
Discovery преди 10 години
Как не го понасям тоя израз: "Ще го търсим бай Тошо". Егати плиткоумните капацитети, честно! То щото нали по бай Тошово време ви е било хубаво да ходите на работа, ама и вие да не знаете за чии сте там и да си клатите краката, ама да си знаете, че парички ще има щото държавата плаща. И сега лошия капитализъм нали ви кара да работите, и да сте конкурентноспособни, ама някак не ви изнася... виж друго си е по цял ден мързел ама чувала с брашното си има дъно и като не произвеждаш айде чао...
7
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
VSEKI MESEC MI ODARJAT PO 11 EVRA ZA ISTOCHNA GERMANIA . da ne se oplakvat
6
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
СЪЩО ТРЕБВА ДА СЕ ПЛАЩА И ЗА БЪЛГАРСКИТЕ МАГИСТРАЛИ -БАТ БОЙКОВИТЕ !!!ЗА ДА СТАНЕМ ПО -БОГАТА ДАРЖАВА .ДАСЕ УЧИМ ОТ БОГАТИТЕ.
5
8
 
5
 
! Отговори
Geotex преди 10 години
Хубавите пътища струават много пари.Така е при капитализЪма.Ще го търсим бай Тошо....
4
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Яяяяя, какво бабче надзърта отвъд стъклото. Ама май се е ядосало ми се чини...
3
5
 
14
 
! Отговори
BG преди 10 години
Ами ти бе журналистче, недоучило нека да ти кажа нещо - аз драги съм инженер - не съм журналист. Не съм учил 4 години българска филология и освен някой коментар друго не пиша !За мен си е простено ! Ама вие журналистите пишете статии дето ги чете цяла България !Ние от вас трябва да се учим ! Да ти прави впечатление че децата масово използват чуждици - и как няма като интернет,телевизия прочее ги заливат с това ! ВИЕ СТЕ ВИНОВНИ Моите коментари я ги прочете някой - я не, ама вашите статии
2
16
 
3
 
! Отговори
Критикар преди 10 години
До 1 - Ами ти бе, главчо, да беше се научил да пишеш правилно на български, преди да критикуваш другите. Писанията ти, макар че са прави за някои неща, са пълни с правописни и граматически грешки - членуване, запетайки, фонетични грешки... Не ми обяснявай, че си бързал, та затова. Явно е, че толкова си знаеш и ти, ама се силиш да критикуваш другите!Както е рекъл дядо Петко Славейков: "Аман от критикари като туй наш`то магари!"
1
4
 
15
 
! Отговори
BG преди 10 години
Хайде някой от некадърните, ***, *** "български" журналисти да ми преведе какво означава ТОЛ такса !!! Както и всички чуждици с които е пълна статията !Или сега пак ще се хванете за правописа и пунктоацията *** безродни !Бойчо Попов, дето я е написал статията, що не вземе да се маха от България след като бългаския език му пречи толкова ! Написах ви вече - "българските" журналисти почвайте да пишете само на английски да да се не мъчите ... с родния си език !