Еърбъсът губил височина цели 8 минути, преди да се разбие

На този етап МВнР няма информация за българи на борда
Обновена: 24 мар 2015 18:44 | 24 мар 2015 18:23, Красимир Ангелов
43
Еърбъсът губил височина цели 8 минути, преди да се разбие
Снимка: Reuters

Разбилият се днес самолет "Еърбъс" на германския авиопревозвач "Джърмануингс" е губил продължително време височина, преди да се разбие във Френските Алпи, обяви шефът на авиокомпанията Томас Винкелман.

При катастрофата по всяка вероятност са загинали всичките 150 души на борда - 144 пътници и 6-членен екипаж, предаде Асошиейтед прес.

Още по темата
Според Винкелман машината започнала да пада малко след като била достигнала височината, на която трябвало да лети след излитането си от летището в Барселона. Падането продължило осем минути, посочи той пред репортери в Кьолн. Връзката с радарните и авиодиспечерските служби е прекъснала в 10,53 ч.

По думите на Винкелман пилотът на самолета е имал над 10-годишен опит, работейки за "Джърмануингс" и нейната компания майка "Луфтханза". Фаталният самолет е преминал рутинен преглед вчера.

От своя страна авиопроизводителят "Еърбъс" съобщи, че разбилият се самолет, който е бил от модела А320, е бил доставен на "Луфтханза" през 1991 г. Извършил е 46 700 полета и е навъртял общо 58 300 летателни часа, предаде ТАСС.

Същевременно говорителка на северозападния германски град Халтерн-ам-Зее заяви, че има основания да се смята, че 16 ученици и двама учители от града са били на борда на самолета, но че няма официално потвърждение. По-рано се появиха съобщения в германските медии, че 16 деца и двама учители от местната гимназия "Йозеф Кьониг" са били на борда.

Разследването на причините за катастрофата е поверено на прокуратурата в Марсилия, съобщи ТАСС, като се позова на френското министерство на правосъдието.

Както Dnes.bg съобщи, малко по-рано френският премиер Манюел Валс съобщи, че не може да бъде изключена нито една хипотеза за днешната катастрофа на самолета Еърбъс А320. На мястото на катастрофата успя да кацне хеликоптер и бе установено, че няма нито един оцелял, каза Валс днес следобед пред парламента.

Метеорологичните условия в района на катастрофата са се влошили следобед и е завалял леден дъжд.

На този етап Българското Министерство на външните работи няма официална информация за националностите на пасажерите на борда на разбилия се във Френските Алпи германски самолет, заяви за bTV говорителят на ведомството Бетина Жотева.

Според информация на Жилбер Сован, председател на Генералния съвет на френския департамент Алп дьо От Прованс ("Горнопровансалски Алпи"), отломките от самолета са се разпръснали в радиус от 100-200 метра.

По думите най-големите отломки са с размера на малък автомобил. Сован добави, че по земя няма достъп до мястото на сблъсъка, но отгоре хеликоптери събират информация, а в района име 500 жандармеристи и  пожарникари.

Междувременно в зоната на катастрофата и целите Френски Алпи започна снеговалеж и са влошиха атмосферните условия. Метеоролозите предричат, че снегът ще вали няколко часа, а експерти твърдят, че прибирането на телата на всички загинали може да продължи няколко дни.

Мястото на катастрофата е на 2700 м надморска височина и хеликоптери не могат да се приземят на склона и затова пускат с въжета спасители или кацат в подножието му. Оттам е потеглила група спасители, която ще стигне до мястото на катастрофата едва след 4-5 часа.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
48
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всичката работа на западняците е такава! Отвънка лъскав самолет, нарисуван с картинки, а всичко е фалш и лъжа, както и цялата им система! Отвътре изгнили двигатели и ръждясали железа! Руснаците залагат на качеството, а не на рекламите. Русия има най-великото самолетостроене в света. Най-качественото, най-сигурното, най-доброто по всички показатели.
10
14
 
18
 
! Отговори
Осман преди 9 години
Изгледал съм повечето епизоди на Разследване на Самолетни Катастрофи и си мислех, че руските са летящи ковчези. Но погледнах в стстатистиката и се оказа, че най несигурни са Еърбъс, Макдонал Дъглас и Боинг. Най сигурен е Конкорд но го спряха заради катастрофа причинена от парче метал на пистата.
9
19
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
TAKAVA KATASTROFA S RUSKI SAMOLET E IZKLUCENA--PERSONALA E DOBRE OBUCEN, A SAMOLETNOTO PROIZVODSTVO E S ABSOLUTNO KACESTVO
8
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Germanwinds ima mnogo inzidenti dosega.........ostareli samoleti, pesteni ot remonti i profilaktika....Gospoda Politizi, vmesto da nalivate miliardi v Greece i v Ukraina, investiraite v ostarelite samoleti i vlakove !!!!
7
5
 
15
 
! Отговори
NatGeo преди 9 години
Забравих да спомена, че след като не е имало връзка с пилотите, значи не е имало ел снабдяване в самолета, което също показва, че причината може да е взрив на борда.
6
5
 
21
 
! Отговори
NatGeo преди 9 години
Няма как да има загуба на съзнание при положение, че има кислородни маски. Най-вероятно избухва бомба на 11 хил км височина, самолета се разхерметизира, поради което пилота предприема снижаване, за да изравни налягането. За 8 мин да слезе от 11 000 км височина си е било рязко падане, при положение че от Барселона, чак до Ница се е изкачил на нужната летателна височина.
5
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Няма сигнал за бедствие от екипажа! Внезапно падане ! Отломките от самолета разпръснати на 2 км ! Прилича ми на Атентат ?
4
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Това твърде много прилича на разхерметизация и губене на съзнание в пикирането надолу.А след като Луфтханзатехник са го преглеждали вчера не мисля, че му е паднала врата.Много вероятно е да е бомба.
3
0
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Трагедията е неописуема.
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Съболезнования на близките на загиналите! Те поне ще бъдат наясно каква е причината за смъртта им...
1
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Явно при рутинния преглед вчера нещо са объркали. Гражданското въздухоплаване включително и нашето познава доста такива случаи.