Русия укрепва военното си присъствие в Сирия

Там са разположени 4300 военни, бойна авиация, кораби, ПВО
7 окт 2016 18:25, Елка Василева
245
Русия укрепва военното си присъствие в Сирия
Снимка: архив, Reuters

Повече от година, след като започна военна интервенция в Сирия, Русия продължава да подсилва военното си присъствие и своя арсенал в тази страна, за да предприема въздушни атаки - най-вече в Алепо, независимо от критиките на Запада, пише Франс прес.

През март Владимир Путин заяви, че изтегля част от контингента си. В Сирия обаче все така прииждат оръжия и бойни кораби; същевременно политическото уреждане на конфликта е в безизходица и американците вдигат ръце, а Русия получава свобода на действие. Нека видим с какви военни средства разполага Москва в Сирия.

Личен състав на войските

В Сирия са разположени към 4300 военни. Пилоти, артилеристи, морски пехотинци, както и обикновени готвачи. Повечето живеят във военновъздушната база "Хмеймим" недалеч от Латакия, крепостта на Башар Асад в Северозападна Сирия.

Освен това в редица селища руски военни "съветници" подпомагаха сирийската армия в използването на артилерийска техника.

Двайсетина руски военни са загинали в Сирия, откакто на 30 септември 2015 г. започна намесата на Москва. Независимият печат в Русия обаче информира за руски наемници в близкоизточната страна и за загуби в редиците им, по-специално когато сирийските сили отвоюваха античния град Палмира с подкрепата на руската авиация.

Съвсем наскоро министерството на отбраната разработи проектозакон, осигуряващ за пръв път възможност да се сключват "краткосрочни" договори с военните, участващи в операции "срещу терористи извън Русия". Фактически тези шестмесечни до едногодишни договори биха улеснили изпращането на пенсионирани командоси от специалните части за кратко време в Сирия като свръхсрочно служещи.

Изтребители и бомбардировачи

Бойната авиация на Русия е острието на военната й интервенция. Предмет на гордост за руснаците, чествали като "герои" своите пилоти, участващи в сирийската кампания, тя означава разрушения и ужас за мирните жители на страната, пострадали според Запада и сирийската опозиция от страховитите бомби, каквито хвърлят руски и сирийски самолети по-специално в Алепо.

Петдесетина самолета бяха базирани на летище "Хмеймим", преди да бъде обявено през март изтеглянето на част от руския контингент. Миналата седмица в. "Известия" съобщи, че там е пристигнала група Су-25 - щурмови самолети, използвани за подкрепа на сухопътни операции.

През изтеклата година въздушната база "Хмеймим" бе използвана от щурмови самолети и бомбардировачи като Су-24, Су-25, Су-30, също и от изтребители четвърто поколение Су-35 - последния модел, произвеждан в Русия. Руската армия задейства в Сирия и десетки бойни хеликоптери, най-вече ударни Ми-24, и Ми-8.

Москва може да вдигне в небето и бомбардировачи Ту-22, базирани в Русия, за да нанесат удари в Сирия. И както с радост припомни в четвъртък министърът на отбраната, бомбардировачи Ту-160 изстреляха от руска територия крилати ракети Х-101 с обсег 4500 км.

Кораби и противовъздушна отбрана

За да осигури защитата на база "Хмеймим", Русия разположи там през ноември 2015 г. свръхмодерни зенитно-ракетни комплекси С-400 - системи, предназначени по-специално за отразяване на въздушни атаки. Армията развърна и мобилни зенитни установки като "Панцир" и "Тор-М1".

А щом отношенията с Вашингтон се обтегнаха, след като американската администрация реши да сложи край на преговорите за установяване на примирие в Сирия, Кремъл заповяда силите му в Тартус, където използва пристанищни съоръжения, да бъдат подкрепени със зенитни комплекси С-300.

Така със своите С-300 и С-400 Русия гарантира изцяло отбраната на двата си опорни пункта в Сирия. Макар и логична от военна гледна точка, тази мярка разтревожи Вашингтон. Тъй като бунтовниците и джихадистите не разполагат със самолети, комплексите С-300 и С-400 фактически са разположени в отговор на самолетите, изпратени от коалицията начело със САЩ в сирийското небе и на западните военни кораби в Средиземно море.

Към руската флотилия в тази зона ще се присъединят три корвети, въоръжени с крилати ракети. Една от тях - "Мираж", носи противокорабни ракети. А в близките седмици единственият самолетоносач на руските военноморски сили - "Адмирал Кузнецов", ще се включи в групировката с ударната мощ на десетките самолети на борда му.

През последната година впрочем за удари срещу "терористични обекти" в Сирия бяха използвани и подводници, но министерството на отбраната не е споменавало скоро да се намират в региона. 

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


245
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
115
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Moмче, аз какво казвам?ПРЕДИ разкачане на спускаемата капсула, скоростта се убива.Спускаемата капсула е просто един чайник с термоизолация и няколко парашута.Няма и как иначе да е.
114
0
 
2
 
! Отговори
до 134 преди 7 години
Защо пишеш нелепости. Лунният модул се откача от спускаемкия апарат, след като героите от Луната влязат в спускаемия апарат. И го откачат и той пада на Луната. И след 380000 км кацат с пълна скорост на земята, която освен това ги привлича с найното 6 пъти по голяма гравитация.
113
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не спускаемият апарат бе момченце,целият кораб.Ракачането е след като се убие скоростта.
112
1
 
3
 
! Отговори
до 130 преди 7 години
Естествено че спускаемия апарат се обръща с дъното напред. Затова се прави и с коническа форма. Но дори и това не е достатъчно за скорост от 11 км, защото ще изгори като метеорит. Освен това на всички руски спускаеми апарати имат абелационна защита. А на американските липсва. А какво е абелационна защита ще ти обясня по-късно.
111
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не знам кой какво крепи само знам че БеГе "съда" крепи у. на маф..та и от него идват всичките проблеми.
110
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Преди навлизане в атмосферата, корабите по прнцип ги обръщат "с дупето напред" за да убият скоростта.Иначе може да изгори при навлизане с твърде голяма скорост.Това да ти е известно?
109
0
 
2
 
! Отговори
до 126 преди 7 години
Запалва се двигателя за спиране...Обаче на командния модул няма спирачен двигател.. Никакъв, само четири малки маневрени за скачване с лунния модул в орбита около Луната. А лунния модул при приближаване на Земята се откача и се праща към Слънцето. Наса дори и да излъже достоверно вече не може!
108
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"връщане от Луната се движат с втора космическа скорост-11,2км/сек. И за да кацнат на Земята, асронавтите трябва да преживеят претоварване от 35-40G, при влизане в атмосферата. И кацат точно до самолетоносача."И не, не кацат точно до самолетоносача.Просто пустият му самолетоносач може да плава и да се движи КЪМ проектното място на кацане.И се казва "приводняване", другарю "специалист", за да сме точни.
107
2
 
1
 
! Отговори
до 114 преди 7 години
След това навлизат по обичайния начин, с претоварване най много от 4G.Но тогава точността на кацане се изразява с разброс от няколко хиляди километра. А като кацнат излизат бодри от капсулата, въпреки, че са били в безтегловност две седмици. А горките руснаци, след приземяване чакат медицинска помощ за да ги прибере вертолета. Как става това?
106
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"връщане от Луната се движат с втора космическа скорост-11,2км/сек. И за да кацнат на Земята, асронавтите трябва да преживеят претоварване от 35-40G, при влизане в атмосферата. И кацат точно до самолетоносача."При наближаване на Земята, се запалва двигателят в обратна посока, за да убие скоростта.
105
6
 
3
 
! Отговори
фактите преди 7 години
През 1990 г, американската космическа сонда "Магелан" се установява на орбита около Венера и използвайки радар, картографира повърхността на планетата.Успешно от раз. Американска ефективност и успеваемост.
104
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не,снимка от Венера има, но е само една, поне аз нея знам.
103
0
 
2
 
! Отговори
до 114 преди 7 години
Не знам дали слабата лунна гравитация помага за кацането там. Обаче е факт, че при връщане от Луната се движат с втора космическа скорост-11,2км/сек. И за да кацнат на Земята, асронавтите трябва да преживеят претоварване от 35-40G, при влизане в атмосферата. И кацат точно до самолетоносача. А нормално навлизане с такава скорост е възможно само при двукратно навлизане. Първо навлизат с 4 градуса наклон, който ги връща обратно в орбита, но с известно убиване на скоростта. След това навлизане по об
102
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА ПУТИН!"Да, одъртя с оше една година,умирачката наближава.
101
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до 111Няма снимки. Има само данни за температура и налягане в продължение на 25 мин. Това е пратила руската сонда след десетки провали.
100
4
 
0
 
! Отговори
НАТО-веца Радев преди 7 години
като НАТО-вски генерал и US възпитаник ви казвам: море руснаците само да вдигнат бипланите ... и гледайте тогава какво става!
99
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до 111Значи, свръхплътната атмосфера на Венера (100тина атмосфери налягане) и разстояние от 50 млн км не са проблем за малък апарат и ниска мощност на енергоизточника, така ли ?
98
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като ученици ни набиваха в главите колко "велика" била съветската космонавтика,а по физика учехме за Юпитер и другите далечни планети от снимки от "великите съветски" станции като Вояджър, Пайъниър, Маринър.....
97
1
 
1
 
! Отговори
до 111 преди 7 години
Атмосферата на Венера пропуска радиовълните. Това е първото нещо, което правят руснаците с първата си сонда. Иначе няма смисъл да пратят нещо което ще стопи там, без да изпрати снимки.
96
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Копейко!Лунен модул да кацне на Земята????????Това и Чък Норис не може да го направи.Виж фашио *** може и да успее.Колко пъти по-голяма гравитация има Земята, пред Луната?