Откриха черните кутии на руския Ту-154, какво следва?

Може ли технически проблем да извади от експлоатация всички машини?
Обновена: 28 дек 2016 08:08 | 28 дек 2016 07:38,
6
Откриха черните кутии на руския Ту-154, какво следва?
Снимка: Reuters

Трите черни кутии на катастрофиралия руски самолет Ту-154 са били открити при спасителната операция в Черно море край Сочи, съобщиха руски новинарски агенции, цитирани от Ройтерс и БТА.

Още по темата

Досега руското военно министерство, на което принадлежи разбилия се самолет, е потвърдило за намирането само на едната кутия, записваща параметрите на полета. Тя вече е предадена за дешифриране в научноизследователски институт на министерството. Според агенция Интерфакс, която цитира източник от оперативния щаб на мястото на катастрофата, спасителите са започнали изваждането от морското дъно на другите две кутии, разположени в задната част на самолета.

"Записващите устройства са положени в защитен корпус, който позволява запазването на съдържащите се в тях данни в продължение на 36 часа. Това е гарантирано време в случай на тяхна механична повреда. През това време морската вода не е страшна за тях", казал източникът.

Самолетът падна в акваторията на Черно море на няколко километра от брега край Сочи. Загинаха всичките 92-ма души на борда.

Ройтерс отбелязва, че според руските следователи самолетът е имал проблем със задкрилките на самолета, които регулират подемната му сила. Неназован източник от разследването, цитиран от Интерфакс, казал, че според предварителния анализ на данните от параметричната черна кутия, задкрилките на двете крила отказали и не работели в синхрон. Това попречило на самолета на развие достатъчна скорост и подемна сила и той паднал в морето, разбивайки се при сблъсъка с водата.

В онлайн медията Лайф.ру бе публикуван разговор, за който се твърди, че е от пилотската кабина на самолета. Единият пилот вика на другия, че има проблем със задкрилките, а след това се чува вик: "Командире, падаме!". Достоверността на тази информация не може да бъде проверена, отбелязва Асошиейтед прес, но добавя, че се смята, че порталът има добри връзки в службите за сигурност.

Ако тази версия се потвърди, този технически проблем ще постави въпроса за бъдещето на оставащите в експлоатация самолети Ту-154, които все още се използват от руските министерства, но не и от големите руски авиокомпании, отбелязва Ройтерс.

Междувременно Русия преустанови полетите на самолети Ту-154, докато се установи каква е причината за катастрофата край Сочи. Последната голяма катастрофа с Ту-154 бе през 2010 г., когато полски правителствен самолет с тогавашния президент Лех Качински и десетки хора от полския политически елит се разби край руския град Смоленск, при което загинаха всички на борда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименКогато научим причината за гибелта на подводница Курск; когато научим истината за мистерията на 11-ти септември - тогава ще научим и причината за падналия руски военен самолет Ту-154 . . .
4
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не вярвам да е технически проблем. Претоварен самолет и силен насрещен брегови вятър малко отгоре надолу. Тая компановка с двигателите на опашката и задно оперение отгоре е особено чувствителна към такъв режим и лесно може да се стигне до критичен ъгъл. Самолета си вдига носа, излъзгва се и си сяда на опашката. Навремето се изръсига гигантско количество ЯК 40/421, понеже пилотите разчитаха на мощните спрямо масата на самолета мотори. Пилотите са опитни в такъв режим, но не на натъпкан самолет.
3
27
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не очаквайте руснаците да кажат истината. Те винаги лъжат. А техните самолети винаги падат. Нека си лъжат. Алкоххолици.
2
4
 
10
 
! Отговори
Елеватор преди 7 години
И ко като си голям пилот- задкрилките управляват самолета !Като блокират самолета стаа неуправляем .Малка но много важна част от самолета.Да спират теа самолети !
1
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Поляците не искат ли още един Ту-154 за правителствен самолет?