При хибридните ел моторът се включва само при потегляне, но това не води до икономия на енергия, напротив, горат повече, защото колата е по-тежка. Ел-мотора може да движи колата само при plug-in хибдридните, но той трябва да се зарежда от мрежата, имат си слот за това. Или да каращ 8 часа по магистралата с равномерна скорост. Хибридните вече не се броят за "екологични".
Транспорта е около 30 % от въглеродните емисии на човечеството, а личните коли са над 60% от тези 30%.С ел. колите - колите ще станат скъпи и малко. хората ще се возят по-малко.
Колата не се зарежда от мрежата. Това не е плъг-ин хибрид. Батерията се зарежда от спирачките, инерцията. И не се включва ел.мотора само при палене. И няма как да сравняваш бензинов с дизелов автомобил. Като ще коментирате по дадена тема поне попрочетете, позаинтересовайте се малко.
Обяснявам като за пернишки шофьор на гоУф.От 150 г. човека взима въглероди от земята и като ги гори ги праща като въглероден двуокис в атмосферата. Това го правим все повече - към момента за година над 200 пъти повече от всички вулкани и горски пожари на планетата. Резултат ще е пълзяща климатична катастрофа.Половината от решението на проблема е електрическия транспорт. ДВГ колите ще бъдат ЗАБРАНЕНИ ни що че така хубаво вървят и ръмжат.
След медицинския фашизъм идва климатичния, за който не е разбрал. Ако колите ви цапат толкова, какво да кажем за заводите на тези евреи които я правят цялата манипулация. Не са само централите на въглища, ами металургиите с какво си зареждат пещите бе, ами тухларните, циментовите заводи и те са с пещи, ами рафинериите за петрол и т.н. Крадеца вика, дръжте крадеца. А фотоволтаичните централи пак на същите, колко обработваема земя унищожиха. Ще ядете ток, а не зърно.
М да единственото предимство на ел. колата е ел. двигателя който е много по-добър от ДВГ веднага имаш КПД 100%, почти е необслужваем, няма масло, дюзи, инжектори и др. части за подмяна.От там нататък всичко е в минус на електромобила, за какво се сетиш.
Аз пък карам дизел от 1994г. Разходът на гориво ми е 5,2-5,4л./100км. Акумулаторът ми се зарежда именно от тоя разход, не потребявам допълнително електричество от мрежата. Къде точно е твоята икономия?
За хибридните коли махнаха данъчните облекчения на запад, защото се оказа, че горят повече от обикновените, само за plug-in хибрите има данъчни облекчения, и то при условие че могат доказано само наток да карат поне 40-50 км. Но струват безумно скъпо, а и те като свършат батериите след 30 км, и почват да гълтат бензин като ламя. Добри са за страни като Норвегия, където няма движение, само да отидеш на работа и да се върнеш и после слагаш кабела да зареждаш.
Въглеродно неутрални.... Само Дяволът може да се бори за въглеродна неутралност, при положение, че няма въглеродно неутрално живо същество.
До до 55 - Без хибридния двигател ще гори много по малко, дал си пари на вятъра за по-скъпа кола, даваш сега и пари повече за бензин.
Всичко това е вследствие на определени политически, а не технологични и инженерни решения. Но дотогава политиките може пак да се променят. Електромобилите работят с електричество, което основно се добива от въглищни централи, отделящи СО2 и имащи кпд 38-40%. Но важното е че от зарядната станция това не се вижда. Така модерните соларни станции пък имат кпд средногодишно 12%.Проблемът им е в метеорологията и че земята се върти. Проблемът с лития, медта и др. цветни и редки метали става сериозен.
...и слънцето ще изпепели земята, ама след няколко милиарда години. Та и заглавието е същото - ненам кво си ще стане, ама след 15 години. То нема кой да ти каже какво ще е времето след два часа, камо ли след 15 години. Най-малкото мениджмънта на фирмата ще е различен. А и тия приказки ги слушам от 20 години, и все още дизелът е най-продаваният вид двигател.
Абсолютно не си прав. Аз карам Toyota C-HR хибрид и разхода на гориво ми около 4-4,5 л/100. Това ли ти е никаквата икономия ?
Има и така наречени hybrid електрически, които не са plug-in hybrid, а само hybrid, допълнително малък ел. двигател който помага при потегляне когато най много се гори бензин. Реално те не вършат никаква работа, защото колата пак си гори много тъй като не може да кара само на ток, а тежеста на батерията и втория двигател води до увеличаване на консумацията на гориво. За това за тях на запад спряха данъчните облекчения. Да си купиш hybrid си е хвърлени пари на вятъра - никаква икономия на гориво.
Глобално в целия свят само 4% от новите продадени автомобили са хибридни, а за чисто елеткрическите са нищожен процент, почти няма данни за тях. Plug-in хибридите това са си бензинови натоварени като танкове с батерии и втори двигател с който могат да изкарат около 20-30 километра, струват скъпо, а когато батерията свърши на градско започват да горат по 12литра на 100км защото теждат като танкове.
Електрическите коли такива, каквито са в момента, ми се струват доста непрактични за обикновения българин, но аз карам тойота хибрид и съм доволен.
Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.