IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Мария Филипова: Институцията на омбудсмана е популярна и търсена

Председателят на КЗП е и кандидат за заместник-омбудсман

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Институцията на омбудсмана трябва да обръща внимание, да дава препоръки, но и подкрепа на държавните органи. Това заяви Мария Филипова, която е кандидат за заместник-омбудсман, при изслушването си от Комисията за прякото участие на гражданите, жалбите и взаимодействието с гражданското общество в Народното събрание. 

Тя посочи, че като председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) се е убедила, че институцията на омбудсмана е изключително популярна и търсена.

"С омбудсмана г-жа Делчева имаме обща визия, че пред тази институция стоят въпроси как да направим усещане за присъствието ѝ по места, без реално да се създават регионални звена на омбудсман и как да сортираме жалбите, които се подават", каза Филипова.

Според нея трябва да се работи заедно с кметските наместници, работодателски и синдикални организации по места, с неправителствените организации и потребителски асоциации, да се направят изнесени приемни за граждани.   

"Доста голям е делът на засегнатите и нарушени потребителски права", отбеляза кандидатът за заместник-омбудсман.

Тя посочи, че се работи по нов законопроект, който да транспонира директивата за небанковите финансови институции и да препятства прилагането на недобри търговски практики.

Мария Филипова информира, че друга сфера, в която се подават много жалби, е за опасни, застрашаващи живота на гражданите и на децата продукти.

"Внесохме законопроект, който да ограничи достъпа на такива продукти, които вредят на здравето на нашите деца", допълни тя.

Освен това Филипова посочи, че теми, свързани с "Топлофикация", водоснабдяване и електричество също често се отнасят към КЗП.

Мария Филипова посочи, че от 10 септември стартира самостоятелната кампания на Комисията за защита на потребителите относно въвеждане на еврото в България, а кампанията на институцията на омбудсмана започва от 19 септември.

"За да не се покрива с тази на Министерството на финансите и БНБ, от КЗП избрахме кампанията да бъде в по-малките населени места", каза тя и добави, че ще бъдат посетени 165 общини.

"Като председател на КЗП смятам, че тази кампания трябва да стигне навсякъде", заяви още Филипова., цитирана от БТА 

Тя отбеляза, че само в рамките на два календарни дни и един работен са получили над 200 запитвания от търговци по отношение на двойното обозначаване на цените в лева и евро и как да оповестяват цените на стоките на своите сайтове.   

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата