Двигателите на самолета на Air India, който се разби миналия месец, отнемайки живота на 260 души, са останали без гориво, след като един от пилотите е прекъснал подаването му, съобщиха официалните следователи.
Във време на объркване в пилотската кабина пилотите са възстановили подаването на гориво, за да рестартират двигателите, но е било твърде късно. Лишен от мощност, Боинг 787 Dreamliner се е разбил на земята 30 секунди след излитането си от Ахмедабад за Лондон на 12 юни, се казва в предварителния доклад на индийското Бюро за разследване на авиационни инциденти.
Превключвателите за горивото, които превключват между „работа“ и „прекъсване“, се използват за стартиране и спиране на двигателите при всеки полет. Те са разположени на конзолата между пилотите и е невъзможно да бъдат манипулирани случайно, защото са защитени и изискват умишлени действия, за да бъдат преместени.
Професионални пилоти заявиха, че неволно затваряне на двата горивни клапана е невъзможно.
Самолетът е излетял нормално, но „веднага след това превключвателите за изключване на горивото на двигател едно и двигател две са преминали от положение „работа“ в положение „изключено“ един след друг, с времева разлика от 01 секунди“, се казва в доклада.
Вторият пилот, Клайв Кундер, е пилотирал самолета под наблюдението на капитан Сумит Сабхарвал.
„В записите от пилотската кабина се чува единият пилот да пита другия защо е прекъснал захранването. Другият пилот отговаря, че не е направил това“, разкрива докладът.
В анализа не се посочва кои коментари са направени от капитана и кои от първия офицер, нито кой пилот е предавал „майдей, майдей, майдей, губим тяга“ точно преди катастрофата.
В предварителния доклад също не се посочва как превключвателят е могъл да се премести в положение „изключен“.
Превключвателите са били върнати в нормалното положение, започвайки процедурата по повторно запалване, но единият от двигателите не е успял да се рестартира, което е довело до катастрофата на самолета, се посочва в доклада.
Превключвателите за подаване на гориво се използват по време на полет само в случай на авария, за да се изключи двигател, който не работи.
„Това са свещени превключватели. Никога не бихме ги докоснали по време на полет, освен ако няма много сериозна причина“, каза Бен Уотс, пилот и инструктор на Боинг 737, в подкаст, след като тази седмица изтече информация за изключването на двигателя.
Докладът фактически оневини Boeing след опасения, че може да има дефект в 787, флагманския продукт на проблемния американски производител на самолети. Полет 171 на Air India е първата загуба на един от самолетите Dreamliner, които са в експлоатация от 2011 г.
Разследването, което продължава, все още не е открило значителни дефекти в самолета.
Джон Кокс, американски експерт по авиационна безопасност, заяви, че пилотът не би могъл случайно да премести превключвателите за горивото, които захранват двигателите.
„Не можеш да ги удариш и те да се преместят“, обясни той.
В доклада се посочва: „На този етап от разследването няма препоръчителни действия за операторите и производителите на B787-8 и/или GE GEnx-1B двигатели, което предполага, че не са открити значителни дефекти в самолета или неговите двигатели.“
На борда са били 242 души, включително 53 британски граждани, 169 индийски граждани, седем португалци, един канадец и 12 членове на екипажа. Само един пътник е оцелял – британският гражданин Вишваш Кумар Рамеш. Според доклади от бранша, общо 260 души са загинали в инцидента.
Air India потвърди доклада и заяви, че продължава да „сътрудничи изцяло“ на разследването.
Президентът и главен изпълнителен директор на Boeing Кели Ортберг заяви, че е разговаряла с председателя на Air India Натараджан Чандрасекаран, за да „предложи пълната ни подкрепа“ и че Boeing „е готова да подкрепи“ разследването.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Amazon записа рекорди и подкрепи Nasdaq, Dow Jones отбеляза шести месец с ръст
Стратегията за разширяване на Exxon се отплаща с ръст на печалбата
Какви са очакванията от новия тандем в управлението на ЦСКА
Едва 5% от българите използват музикални стрийминг платформи
Кохер от ЕЦБ: Данните за икономиката на еврозоната се подобряват
AI агентите - крачка към пълна автоматизация
Продължителните разходки удължават живота
Как са свързани бракът и дълголетието
Късна емисия
Украйна удари Орловската топлоцентрала в Русия
Медицина със сърце: Лекари от "Александровска" спасиха зрението на самотна майка
Как един защитник се превърна в голмайстора на Тотнъм
Одобриха продажбата на ЛА Лейкърс в НБА
Само един мач ще се изиграе на Боксинг Дей от Висшата лига
Уелсци шокираха Франк Лампард и лидера в Чемпиъншип
Олимпиакос излъга Апоел в грозен мач в Атина
Карлос Насар с първи думи от Бахрейн
Дневен хороскоп за 1 ноември, събота
Михаела Филева влиза в главна роля в мюзикъла „Тайната на музиката“
4 задължителни неща, които трябва да носите на Задушница
Cebu Pacific наема самолети от „България Еър“ за натоварения зимен сезон
Нумерологична прогноза за месец ноември
3 чая за по-добър имунитет
Китай превзема европейския авто пазар
Младежко изложение ще се проведе във Варна
Бъдещи служители на сигурността трупат опит в Апелативен съд – Варна
Малшанс: Метеорит удари Tesla Model Y в движение
Варненският театър с поредица коледни спектакли за деца
Зловещо: Откриха над 300 човешки останки край Лас Вегас (ВИДЕО)
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship
Космически апарат засне мощен взрив на обратната страна на Слънцето
Мисията Artemis II остана без финансиране: Спряха заплатите на астронавтите на НАСА