IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Защо Пентагонът съкращава производството на нови F-35

Съкращаването на F-35 обаче може да е по-скоро предпазлив избор

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Началникът на щаба на ВВС на САЩ, генерал Дейвид Алвин, наскоро потвърди, че покупките на F-35 на въоръжените сили са били умишлено забавени. Решението се основава на опасения относно продължаващата модернизация на Block 4 и необходимостта от закупуване на самолети, притежаващи „способността да се справят със заплахата от нарастващо темпо“. Алвин заяви пред Defense One , че темпът на покупки ще се увеличи, когато ВВС могат да закупят „F-35, които са най-подходящи за бойните действия“, пише за TNI Уилям Лоусън, военен историк, специализиран в Втората световна война и конфликтите от 20 -ти век, както и в Американската гражданска война.

Военновъздушните сили заявяват, че ограничените финанси и променящите се бюджетни приоритети изискват завършени F-35 от Блок 4, за разлика от по-малко способни самолети, изискващи подобрения, които включват софтуер, оръжия, сензори и нов процесор. Такива самолети не се считат за готови за фронтова служба срещу равен противник без тези подобрения.

Бюджетното искане на Пентагона за 2026 г. включваше само 24 F-35, което е по-малко от целта от 72 самолета годишно. Бюджетното искане също така елиминира програмата E-7 Wedgetail на ВВС , въпреки настоятелните искания на 19 пенсионирани генерали от ВВС да запазят програмата. Тези офицери също така призоваха за възстановяване на пълния комплект F-35.

Но министърът на отбраната на САЩ Пийт Хегсет пренасочи бюджета на Пентагона към нови приоритети, включително бомбардировача-невидимка B-21 и изтребителя от шесто поколение F-47 . Програмите за F-35 и E-7 бяха съкратени, за да се помогне за плащането на тези инвестиции, като Хегсет заяви пред Конгреса, че отмяната на E-7 е пример за това как трябва да се вземат трудни решения, които са свързани със съкращаване на бюджета за отбрана с 8 процента.

Съкращаването на F-35 обаче може да е по-скоро предпазлив избор. Алвин не се срамува да се застъпва за „повече военновъздушни сили“, включително B-21, F-47, E-7 и F-35. Но харченето на оскъдни средства за самолети, които уж не са годни за използване, докато не бъдат модернизирани с подобренията по Блок 4, изглежда съмнително.

Военновъздушните сили също се стремят да спестят пари, като пенсионират целия флот от A-10 Warthog през 2026 г., въпреки че Комисията по въоръжените сили на Сената предложи да се запазят 103 от 162-те действащи A-10 . Алвин подчерта необходимостта Конгресът да финансира и програмата A-10; ако финансирането не съпътства мандата му за запазване на самолетите, ще трябва да се съкрати програма с по-висок приоритет в Пентагона, за да се компенсира разликата.

Това не е първото подобно забавяне. Военновъздушните сили спряха доставките на F-35 за цяла година поради софтуерни проблеми с компонента TR-3 на Block 4, описан като „гръбнакът“ на модернизацията. Въпреки това, новите самолети, закупени след възобновяването миналия юли, съдържат само „съкратена“ версия на Block 4. Lockheed Martin казва, че проблемите с модернизацията TR-3 са отстранени и тя е готова за внедряване , но Съвместният програмен офис на F-35 все още не е потвърдил твърдението или не е одобрил модернизацията.

Конгресът е обезпокоен и от забавянията на Блок 4, заявявайки, че планираните възможности вече са намалени. Председателят на Комисията по въоръжените сили на Камарата на представителите Майк Роджърс (републиканец от Алабама) характеризира съкращенията на F-35 като „стратегическо решение най-накрая да се даде приоритет на финансирането към поддръжката и модернизацията“, в очевиден намек за проекта F-47. Комисията по въоръжените сили на Сената изглежда до голяма степен е съгласна, въпреки че добави финансиране за 10 допълнителни F-35, с което общият брой достига 34 самолета.

Алвин посочи, че призивът му за „повече ВВС“ не е непременно свързан с броя на самолетите, а с гарантирането на способността на ВВС да се ангажират и побеждават равни или почти равни противници. По-малко, но по-способни самолети, в този случай F-35, са за предпочитане пред повече самолети, които са по-малко способни. Бюджетните съображения, разбира се, са важна част от това уравнение: по-добрите възможности струват пари, но по-способните самолети по своята същност осигуряват и по-голяма стойност. Алвин посочи като пример неотдавнашната „Операция Midnight Hammer“, при която американски самолети-невидимки бомбардираха ядрените съоръжения на Иран и напуснаха иранското въздушно пространство невредими.

Но способностите се разрушават с времето и трябва постоянно да се развиват. Годишният бюджетен цикъл и съпътстващите го приоритети за финансиране са част от тази еволюция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата