Американският дълг може да достигне двойно равнище на брутния вътрешен продукт (БВП) през 2037 година, ако федералното правителство запази сегашната фискална политика.
Това сочи публикуван днес доклад на Бюджетната служба към Конгреса на САЩ (Congressional Budget Office), цитиран от CNBC.
Според доклада на службата, която е партийно независима, дългът - в момента 73 процента от БВП - трябва да достигне 109% до 2026 година и да доближи 200% през 2037 г.
Според доклада обаче, ако намаляването на данъците, въведено при управлението на Джордж У. Буш, бъде прекратено, както е планирано, на 31-и декември, заедно с някои други данъчни политики и политика на разходите, публичният дълг на САЩ ще се свие значително, до 53% от брутния вътрешен продукт през 2037 г. от 73% тази година.
За сравнение Гърция, която страда от дългова криза и е заплашена от напускане на еврозоната, през тази година ще има дългове в размер на 160% от БВП.
Демократите на президента Обама твърдят, че запазването на намалените данъци, каквото е настояването на републиканците, е фискално безотговорно, защото са необходими нови приходи чрез възстановяване на по-високи данъци за богатите.
Републиканците пък, водени от кандидата за президент Мит Ромни, твърдят, че данъчните ставки може да бъдат намалени, ако Конгресът направи значителни съкращения на някои програми като тези за здравеопазване на възрастни и бедни - Medicare и Medicaid.
Според доклада на комисията, както и през последните години, най-големият източник на растеж на федералните разходи ще бъдат именно тези програми за здравни грижи. До 2037 г., ако няма промени в здравеопазването, федералните разходи за здравеопазване ще се удвоят до около 10% от брутния вътрешен продукт в сравнение с около 5% през 2010 г.
Още икономически новини за САЩ четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

За ЕС победата на Русия ще коства много повече, отколкото подкрепата за Украйна
Има ли компания, която може да измести Nvidia?
Устойчиви в мрежата: защо телекомите са ключов играч за устойчивото развитие на България
Кога държавните ценни книжа ще изземат „спящия“ капитал за финансиране на проекти у нас
Wall Street започва декември с понижения*
Новите регистрации на Tesla се сриват на ключови европейски пазари през ноември
България търси €3,2 млрд. от ЕС за отбрана чрез инструмента SAFE
От 50 лева глоба за стари коли в нискоемисионните зони в центъра на София (ВИДЕО)
274 нови случая на ХИВ в България: Пълноценен живот е възможен с прием на лекарства
Кошмар по пътищата: 32-ма пияни и четирима дрогирани шофьори за едно денонощие
България търси пари от ЕС за домове за възрастни хора с качествени грижи
България в Еврозоната: Да не бъдем много щедри в плановете си
Гуардиола изригна: Манталитет не се печели с една победа
Джиро д'Италия в България ще ни изстреля сред най-големите
БФС отново посече най-много ЦСКА
Новият световен кикбокс шампион Вито Косар излиза на SENSHI 29
Кой срещу кого на Мондиал 2026
Турция е в краката му, Мъри Стоилов със силни думи
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Какво означава, ако сънувате, че намирате монети?
Biocell: Красива отвътре и отвън
Дневен хороскоп за 2 декември, вторник
Приказка в Брюксел – Магията на коледните базари
Зеленски след срещата с Макрон: Украйна се нуждае от устойчив мир
Христо Димитров: Общинският съвет няма друг шанс освен диалог
Новият световен кикбокс шампион Вито Косар излиза на SENSHI 29
Тежка катастрофа със загинал
Министерството на труда: Средната заплата е скочила с 12 процента за година
4-годишната Жасмина получи специализирана детска количка
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.