До края на годината на пазара в Европа ще се появят с 25% повече нови и модерни търговски площи, които да посрещнат засиленото търсене от инвеститорите и търговските вериги, посочва в свой доклад консултантската компания CBRE.
Оказва се обаче, че малка част от новите молове ще отговорят на изискванията на търговците.
"Активното строителство на нови молове в Турция, Русия и Полша дава възможност на търговските вериги да навлязат на тези пазари", коментира Невил Мос, ръководител на звеното в CBRE за пазарни проучвания в Европа, Близкия Изток и Африка.
Като цяло за Европа обаче строителството на нови търговски центрове е „по-скромно“ и възможностите за експанзия на търговците ще останат ограничени, смята той.
„Много малка част от търговските центрове в строеж ще отговорят на засиленото търсене на първокласни площи, затова и някои световни търговски брандове трудно ще постигнат плановете си за разширяване“, допълва Мос.
В момента в Европа в строеж са общо 7,5 млн. кв. м нови търговски площи, като 1,5 млн. от тях се изграждат в Турция, 698 хил. - в Италия, а 612 хил. - в Испания.
Във Великобритания в процес на изграждане са около 120 хил. кв. м нови търговски площи, което е около 1,5% от общия обем новостроящи се търговски площи в Европа.
В Германия в момента се строят молове с обща търговска площ от 400 хил. кв. м.
Още новини за имоти четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.