Дигиталната комуникация и маркетингът дават възможност на рекламодателите да пропускат медиите като канал за предаване на тяхната информация, заяви маркетинг експертът Иван Димитров по време на Международната среща за съвременни изкуства IETM, която се провежда в София.
По думите му вместо да работят с медиите рекламодателите избират сами да създават съдържанието си и търсят начини директно да достигнат до клиентите си, предавайки им своето послание.
По думите на Димитров компаниите могат да правят такъв тип маркетинг, като използват съдържание от самите потребители. Такава е кампанията “Museum of Me” на Intel, в която се ползват публикации от профилите в социалните мрежи на различни хора и тази информация се събира във видеоклип. Тъй като въздейства на емоционално ниво, видеото има по-големи шансове да бъде споделено и по този начин брандът да добие по-голяма популярност.
Според Димитров е особено важно да се обърне внимание на маркетинга, когато става дума за изкуства, особено при сценичните изкуства, при които животът на продукта е кратък.
„Ако говорим за театър, постановката не е продуктът, тя е съдържанието, което достига до потребителите. Продуктът е театърът с всичко в него – артистите, сцените. Той е брандът“, коментира експертът.
В тези случаи следва да се прави маркетинг по-скоро на театъра, отколкото на отделна постановка, защото "след приключването на сезона тя може да не е част от артистичната програма, а това, което остава, е театърът".
„Постановката трябва да се разглежда като маркетинг на съдържанието“, категоричен е още Димитров. По думите му при изкуствата трябва да се мисли за печеленето на средства посредством предоставянето на уникални преживявания. Според него театърът изкарва повече от лоялните си зрители, които вече са се превърнали във „фенове“ на бранда, отколкото от единични посетители, които нямат навика да посещават дадена театрална институция.
Дигиталната комуникация с публиката може да се случва и посредством самото изкуство. С това се занимава например създаденият през 2001 г. френски арт център Le Cube, който се е превърнал в голяма платформа за дигиталното изкуство.
Освен чрез фестивал, пърформанси, лекции, дискусии и обучения, той залага на виртуална комуникация с аудиторията посредством онлайн платформа, която публикува мненията на критици. Мисията на Le Cube е да постави в едно пространство дигиталното изкуство и неговото създаване.
Още новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новият бум на ядрената енергия в САЩ започва със стар проблем
ДАНС, МВР и армията охраняват рафинерията в Бургас
Човешката цена на бързия преход на Xiaomi от смартфоните към електромобилите
"Екобулпак" ще възстанови обслужването на цветните контейнери в София от утре
Кадър на деня за 9 ноември
Германия ще купи още 20 хеликоптера Airbus за 1 млрд. евро
Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Барса взе тежкото гостуване в Галисия
Интер не остави шансове на Лацио и окупира върха
Нищо ново: Алекс Николов отново над всички
В Лудогорец публично назоваха големия виновник за невижданата криза
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Седмична таро прогноза за 10 – 16 ноември
Трапезата на Свети Мина
Какво да хапвате за здраво сърце, бъбреци и кожа?
Стек хапки с чесново масло и зелен фасул
Предприемач: България става все по-лошо и по-лошо място за бизнес
Самодоволният Пентагон трябва да се поучи от Украйна
Гладуващата сръбска майка към Вучич: Защо се страхува от собствения си народ
Блокадата на правителството в САЩ може да спре доставките на оръжия за Украйна
Докато американците гладуват, Тръмп пирува
От София до Мадрид: Мъглата вече не е просто сутрешен пейзаж, а нов климатичен феномен
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя