Приемът на добавки витамин D помага значително за подобряване зрението на възрастни хора, показва изследване.
Според британски учени добавките са ефективен начин за борба с макулната дегенерация. Заболяването се определя като най-честата причина за загуба на зрението с напредване на възрастта.
Витамин D е от съществено значение за поддържане на добро кръвоснабдяване на ретините на очите, казват експертите.
След 6-седмичен прием на витамин D се наблюдава подобряване на зрението на участниците, както и редуциране на нивата на токсичния протеин амилоид-бета, пояснява водещият изследовател проф. Глен Джефри от Института по офталмология към Лондонския университетски колеж. Констатира се намаляване на натрупването на амилоидни плаки в очите и кръвоносните съдове.
Според резултати от други изследвания витамин D помага за намаляване натрупването на амилоидни плаки в мозъка, което е свързано с развитието на болестта на Алцхаймер.
От Кралския национален институт на слепите в Лондон (RNIB) отбелязват, че са необходими още изследвания, за да се докаже ползата от добавките за подобряване на зрението.
Още полезни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
S&P 500 и Nasdaq затвориха на по-ниски нива, повлечени от технологичните акции
Оптимизмът сред малкия бизнес в САЩ спада до най-ниското си ниво от 2024 г.
Експерти: Ниските лихви ще подкрепят пазара на имоти у нас
Пенсионните фондове ще съобразяват стратегиите си с пазарни индекси
BYD: Скоро делът на електромобилите в Китай ще достигне 80%
Кадър на деня за 9 юни
Забрани за църковния празник на 10 юни: Не се канят нечетен брой гости на трапезата
Времето днес: Летни температури до 32° и следобедни бури
Хороскоп за 10 юни 2026 г.: Приятни изненади и добри новини за част от зодиите
10 негативни последици от продължителното седене
Рецепта от тефтера на баба: Варени гевреци
Шепот от отвъдното: 7 знака, че някой се опитва да се свърже с нас
Англия - Коста Рика
Серина Уилямс се завърна с победа на корта
Кими Антонели влезе в елитна компания след поредния си триумф
Спортът по телевизията днес, 10 юни
Мачовете по телевизията днес, 10 юни
Треньорът на Никс мрънка от съдийството, играчите обаче не
Нумерологична прогноза за 10 юни
Дневен хороскоп за 10 юни, сряда
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
5 дизайнерски трика, с които холът става два пъти по-голям
Куриер де Балкан: България блести на международната сцена с Джирото и победа на Евровизия
Голяма бяла акула е заснета в централната част на Средиземно море
Световните конфликти достигнаха връх през 2025 г.
Директорът на „Евровизия“ : България впечатли с изключително бързата реакция на институциите
Зеленски пред „Гардиън“: Русия губи инициативата, а войната постепенно се обръща в полза на Украйна
Доклад: Над 100 души в България са починали за година след употреба на фентанил
Учени предлагат необичайна защита от слънчевите бури
На 9 юни 1985 г. спускаемият апарат „Вега-1“ се отделя за историческа мисия
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите