За здраво сърце
Редовната консумация на моркови помага за предотвратяване на сърдечносъдови заболявания.
Според резултати от британско изследване консумацията на около 200 г от зеленчука в продължение на три седмици води до намаляване на „вредния“ холестерол с 11%.
Известно е, че високото ниво на холестерол е основен рисков фактор за сърдечни проблеми.
Друга група учени откриха, че кореноплодните зеленчуци понижават риска от получаване на инфаркт. Изследването на Института по фармакологични изследвания в Италия установи, че хората, които хапват редовно моркови, са с 1/3 по-нисък риск от инфаркт, в сравнение с тези, които консумират рядко зеленчука.
Предпазва от рак
Морковите съдържат бета-каротин, който, според проучвания, благоприятства намаляването на риска от някои видове рак, особено на белия дроб.
Британски изследователи откриват, че увеличаването на потреблението на бета-каротин от 1,7 до 2,7 милиграма на ден редуцира опасността от рак на белите дробове с над 40%. Средно морковът съдържа около 3 милиграма бета-каротин.
Друго проучване показва, че фибрите, които се съдържат в морковите, намаляват риска от рак на дебелото черво с 24%.
Според трето проучване жените, които често консумират сурови моркови, са с 5 до 8 пъти по-нисък риск от развитие на рак на гърдата, отколкото жените, които не ядат зеленчука.

Почти две трети от младите си купуват дрехи втора употреба
Европейските отбранителни акции са напът отново да поемат нагоре след забавянето
S&P 500 започва търговията с ръст, цената на петрола спада*
Спортният бранд On не оправда очакванията с отчета си заради слабата потребителска среда
„Топливо“ ще продаде дела си в „Синергон Петролеум“ на "Синергон Холдинг" за до 2 млн. евро
Медузи блокираха охлаждащата система на френска АЕЦ
Жълт код за опасни горещини в цялата страна на 12 август
Двама младежи отиват на съд за побой над непалци в Пловдив
Навръх годишнината от смъртта на баба Ванга: Какво предсказа пророчицата за 2026 г.
Пламна къща в Мъглиж, хеликоптер гаси пожар между Виноградец и Карабунар
Меси спира с футбола, смазан е от смъртта на баща си
НА ЖИВО: Кайрат Алмати - Левски (СЪСТАВИТЕ)
Енцо Мареска отказа капитанската лента на Халанд заради головете му
Левски няма да продава звездите си, очакват се по-скоро нови попълнения
Барселона набеляза Лаутаро Мартинес за алтернатива на Хулиан Алварес
Най-полезният трансфер на Реал мина тихомълком! Моуриньо получи „Хоселу 2.0“
Дневен хороскоп за 12 август, сряда
Трапезата за Голяма Богородица
Венера е във Везни: 5 зодии с повече щастие и късмет до 10 септември 2026
Бързо почистване преди пристигането на гости
Ортопедът д-р Росен Георгиев: Когато загубим мускулен тонус, често се появява дискова херния
Димитър Бербатов: От страх да не успея, съм успял
Псилоцибинът води до ремисия при 40% от пациентите с резистентна депресия
Чаша 100% плодов сок или смути гони депресията
Дехидратация в детска възраст – една от най-големите опасности в летните месеци
FDA лицензира първата лиофилизирана кръвна плазма за употреба в САЩ
Безплатни прегледи за рак на гърдата в Разлог
Пациентски организации оспорват прехвърлянето на регионалните картотеки на медицинска експертиза да преминат от РЗИ към НЕЛК
Кадри с побой над непалци са открити при разследването на убийството в Пловдив
Арестуваха мъж, нарязал автомобилни гуми в Аксаково
Над 74 хил. украинци са под закрила у нас
Българският митрополит Йосиф изчезна в Ню Йорк, откриха го в болница
Радев: България има потенциал да се утвърждава като регионален център за иновативна медицина
15 месеца след Маринов: Почина вдовицата на убития българин в Газа