Зеленият чай, броколите, куркумата и нарът помагат в борбата с рака на простатата, показа ново изследване на проф. Робърт Томас от болницата в Белфорд, част от Университетските болници на Кембридж.
Онкологът е провел шестмесечно проучване сред 203 мъже, всички от които страдат от рак на простатата. Разделил ги е на две групи. На първата ежедневно са били давани екстракти от богати на полифенол храни като куркума, нар, броколи и зелен чай. Втората група е била на плацебо. След шест месеца екипът изследователи, начело с проф. Робърт Томас са установили, че при приемалите капсули с екстракти от богати на полифенол храни нивото на простатния специфичен антиген (PSA) е по-ниско с 63% в сравнение с плацебо групата. Заключенията от изследването са представени на конференция на ASCO (Американското дружество по клинична онкология) в Чикаго, Илинойс.
Простатно специфичният антиген е протеин, произвеждан от простатната жлеза. Повишените му нива могат да свидетелстват за увеличена простата, възпаление или рак на жлезата. Нивата на PSA могат също да се използват за контролиране ефикасността на терапевтичните режими върху състоянието на простатата.
„Здравословното хранене и начин на живот са основен метод за подпомагане на борбата срещу развитието на рак. Вече пациентите могат да се обърнат към хранителни добавки, за които е доказано, че имат ефект“, коментира откритието си проф. Томас.
Още любопитни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Анкета: Нов референдум за Brexit би подкрепил членството на Великобритания в ЕС
Кристалина Георгиева: Светът не е готов за трупащите се сътресения
Лятно училище „Инвестиции“ 2026: практическа програма за бъдещи финансови професионалисти
Intesa Sanpaolo иска да придобие най-старата банка в света за близо 31 млрд. евро
Стокообменът и местата за настаняване ще са на фокус през седмицата
Петролът поскъпва рязко след новите атаки на Израел и Иран*
Класически бухти от детството с конфитюр - рецепта
Д-р Виткова: Над 20 години реформираме здравеопазването и стигнахме до батак
Мъж загина, а жена е в болница след катастрофа в Силистренско
Пропуска ли Мондиал 2026? Де ла Фуенте изплю камъчето за Ламин Ямал
За пробив в Европа: Левски се нуждае от защитник, халф и таран
Притиснати до стената: Дилема принуждава ЦСКА да продава?
Сделка за милиони! Славия продава Балов на европейски шампион
Черно море охладил Левски за национал
Мачовете по телевизията днес, 8 юни
Юни 2026 отваря всички врати за тези 6 зодии
Рецептата на баба: Пухкави бухти със сладко
Задължителни ястия за Летен Тодоровден на 8 юни
Седмичен хороскоп за 8 – 14 юни: Промени за Скорпиона
Късметът е по петите на 4 китайски зодии след 9 юни
10 рецепти за Петрови пости
Училищни отбори ще премерят знания в първото издание на междуучилищен куиз във Варна
Ватерполният „Комодор” спечели две бронзови купи
Премиерът Радев обеща: Малката потребителска кошница поевтинява с минимум 15%
ПСС излезе с предупреждение за туристите в планината днес
Институтът за пътна безопасност: Мантинелите са корупционното Елдорадо на пътния сектор в България
Няколко местности край Варна остават без вода днес
НАСА обмисля мисия за удължаване живота на телескопа „Хъбъл“ до 2040 г.
Антарктида се превръща в „морава“: Кой засади тревата
Blue Origin се надява да възобнови полетите на ракетата New Glenn до края на 2026 г.
Артемида II: НАСА анализира данните от историческата мисия около Луната
Учени от Кеймбридж създадоха първата ваксина с помощта на изкуствен интелект
Откриха „изгубен свят“ на 1500 м височина със светещ паяк и пеперуда с „птичи пера“