Умерената консумация на кафе понижава риска от леко когнитивно увреждане, което е междинно състояние, различаващо нормалното остаряване и развитието на деменция. Заключението е на екип от Университета на Бари Алдо Моро в Италия, които провеждат мащабно изследване на стареенето, включващо близо 6000 души на възраст между 65 и 84 години.
Екипът на д-р Винченцо Солфризи, установяват, че консумацията на една-две чаши кафе на ден сред възрастните намалява вероятността от развитие на когнитивен упадък, в сранение с хората, които рядко или не пият от черната напитка.
Само че и тези, които употребяват повече кафе и прекаляват с него, също с по-висок риск от леко когнитивно увреждане, допълват учените.
Консумацията на кафе вероятно има невропротективен ефект в дългосрочен план и по-високите нива на кофеин в плазмата изиграват своята положителна роля срещу когнитивен упадък и деменция. Това действие на кафето се обяснява със свойството му да активира аденозин А2А рецептори, които помагат за възстановяване на мозъка от уврежданията при болест на Алцхаймер, според изследователския екип.
Друга любопитна информация относно консумацията на кафе е, че две или три чаши от напитката дневно ограничават риска от еректилна дисфункция при мъжете.
Изследването е пуликувано в Journal of Alzheimer's Disease.
Още здравни новини ще намерите на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Рецепта за сьомга със зеленчуци на фурна
9 начина на готвене – от най-здравословния до най-нездравословния
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Стилияна Николова спечели сребро в многобоя на Световното и квота за Олимпиадата
Доходите на политиците: Радев е декларирал сериозна сума и "Шкода"-та
Мачовете по телевизията днес, 15 август
Илиан Илиев: Преди години трудно допускахме голове, а сега е обратното
Страхотно! Стилияна Николова донесе първи медал за България и квота за Лос Анджелис 2028
ЦСКА 1948 обърна Черно море и излезе на върха
Роналдо и Джорджина подписали предбрачно споразумение
Чиро Имобиле окачи бутонките на пирона (ВИДЕО)
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика