Пиене на три чаши шампанско всяка седмица може да ни помогне да се предпазим от деменция и болестта на Алцхаймер, установиха учени.
Съставка, намерена в сортовете пино ноар и пино мьоние, от които се прави шампанско могат да подобрят пространствената памет и да предотврати заболявания, свързани с паметта, разказва британският "Метро".
Академици в университета Рединг проведоха проучване с плъхове и получили доста добри резултати.
Сега обаче те търсят група пенсионери, с които да проведат опити с шампанско. Учените се надяват опитите с "щастливците" да повторят вече установеното.
Умерената консумация на шампанско се отразява много благоприятно на когнитивните функции на мозъка и на паметта.
Но представители на Британското дружество за лечение на болестта на Алцхаймер предупредиха, че трябва да се направят още много изследвания, преди шампанското да бъде вписано сред лекарствата за изцеряването на тази коварна болест, предава БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Рецепта за сьомга със зеленчуци на фурна
9 начина на готвене – от най-здравословния до най-нездравословния
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Стилияна Николова спечели сребро в многобоя на Световното и квота за Олимпиадата
Доходите на политиците: Радев е декларирал сериозна сума и "Шкода"-та
Мачовете по телевизията днес, 15 август
Илиан Илиев: Преди години трудно допускахме голове, а сега е обратното
Страхотно! Стилияна Николова донесе първи медал за България и квота за Лос Анджелис 2028
ЦСКА 1948 обърна Черно море и излезе на върха
Роналдо и Джорджина подписали предбрачно споразумение
Чиро Имобиле окачи бутонките на пирона (ВИДЕО)
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика