Учени от Швеция са открили "нова" суперхрана, която в действителност присъства в менюто на човека от хилядолетия, пише в. "Сънди експрес".
Авторите на настоящото проучване от университета на Лунд са установили, че редовната консумация на ечемик е свързана със "забележителни" ползи за здравето.
Зърнената култура, която присъства в редица хранителни продукти, може да намали риска от диабет, сърдечносъдови заболявания и затлъстяване.
Шведските изследователи са открили, че ечемикът, подходящ за използване като алтернатива на картофите и ориза, бързо подобрява здравето, потискайки апетита.
"Забележителните" според специалистите здравословни ефекти от ечемика настъпват, когато зърненият продукт попадне в червата, където окуражава освобождаването на полезни бактерии и хормони.
За целите на изследването участниците са консумирали хляб, приготвен основно от ечемик, на закуска, обяд и вечеря. Около 11 до 14 часа след последното хранене, на изследваните лица са направени тестове за рискови фактори за диабет и сърдечносъдови заболявания.
Специалистите са установили, че за краткото време след последната консумация на ечемик, матаболизмът на участниците се е подобрил, нивата на захарта и инсулина са се понижили и се е увеличила чувствителността им към инсулина. При изследваните лица е отчетен и подобрен контрол над апетита.
(БТА)

Новите данни за инфлацията в САЩ помрачават настроенията на Wall Street*
BNP Paribas: IPO-тата на технологични компании в САЩ подхранват апетита и в Европа
Лято 2026 - свободни места за летния сезон в България все още има
Потребителските цени в САЩ са достигнали най-високото си ниво от три години
Платформа на БАН отваря вратите за българския бизнес с готови AI модели
България в индекса „Богатството на народите“: Икономиката расте, но държавата е слаба
МВР хвана десетки пияни и дрогирани шофьори само за ден
Обвиниха 7 души и 2 компании за огромния пожар със 168 жертви в Хонконг
Нургюл Салимова: България може да изгуби талантите си, включително и мен
Украйна: България не ни дава безплатна военна помощ
НИМХ обяви жълт код за интензивни валежи за 16 области в четвъртък (+КАРТА)
Славия започна лятната подготовка с пет нови попълнения
Стана ясно кога Левски и ЦСКА ще спорят за Суперкупата на България
Бивш кандидат за акциите на Локо Пловдив става собственик на друг пловдивски клуб
Звезди на Челси се появиха в новия клип на Мадона
България отново без съдия в елита на УЕФА, Кабаков и Гидженов остават в Категория 1
Жозе Моуриньо се сбогува с Бенфика и се завръща в Реал Мадрид
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Най-доброто упражнение за гърба това лято не е във фитнеса
Летен хороскоп за всяка зодия
Маги Джанаварова и нейната „Лудост“
България е на 35-о място в Индекса на богатство на нациите
Ударен от дрон кораб пристига във Варна
Американските самолети се връщат в България
Приключи финалния турнир по шахмат за VIII-X клас от Ученическите игри във Варна
Цветелин Чунчуков удължи контракта си със Спартак Варна
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос
Тези места гъмжат от хищници със зъби: Регионите, където акулите атакуват най-често
НАСА обяви екипажа на „Артемида III“: Четирима астронавти, сред които и първият европеец